Sony Bravia TV's, CI+ en storingen tegelijk met internet gebruik? Schakel LNA uit

  • 20 november 2016
  • 129 Reacties
  • 24671x Bekeken


Toon eerste bericht

129 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo

Er zijn ook issues met de connectbox (als je die hebt tenminste) en een fra versterker. er moet dan een sperfilter tussen. Dat zou het probleem ook oplossen.

Teun
Reputatie 1
Sperfilter zit er tussen. Heeft helaas ook niet geholpen. Die witte connectbox heb ik dat klopt. FRA versterker? dat weet ik niet wat dat precies is. Maar heb er wel een versterker tussen zitten
Reputatie 7
Badge +11
Waar heb je de sperfilter gemonteerd?? deze moet op de ingang van de versterker.

Teun
Reputatie 1
Deze is door een monteur geplaatst op de uitgang van de tv op de versterker. Hij zei als hij hem op de ingang zou doen dan zou de Horizonbox niet meer werken.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo

wij hebben veel contact met de monteurs in onze regio (Emmen) en de filter moet op de ingang. Je zou het eens kunnen proberen.
Als je versterker retour geschikt is blijft de horizon het prima doen. bv technetix fra752

Teun
Reputatie 1
Ik zit in regio Groningen. Filter is geplaatst door een niet Ziggo monteur. Dit omdat deze zaak bij de geschillencommissie ligt en Ziggo niks meer doen wil.
Maar ik ga het filter morgen verplaatsen. Kan ik nog meer dingen doen? Versterker is retour geschikt.
Reputatie 7
Badge +11
Ik zou dit eerst eens proberen. Wie niet waagt, die niet wint.

Hoor graag hoe het afgelopen is.

vr gr Teun
Reputatie 1
Even wat extra informatie. Ik heb een FRA725 versterker. De connectbox staat in bridge mode en heb daar een Netgear Nighthawk R7000 router op aan gesloten. De AOP zit in de woonkamer. En alle kabels zijn vervangen door een Ziggo Monteur samen met het AOP en de versterker.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo

duidelijke info. Goede versterker. Sperfiter dus even op de ingang zetten en afwachten.

we horen het wel.

Teun
Reputatie 7
Badge +25
Hallo

duidelijke info. Goede versterker. Sperfiter dus even op de ingang zetten en afwachten.

we horen het wel.

Teun

Hallo @Teun,
Ik heb zo'n filter vorige week besteld bij de lokale Expert winkel, hun leverancier kent het filter niet en zoekt nu verder.
Vorige week bij Expert een Sony tv gekocht en begon bij mij ook de ellende.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @N.N.

Het filter heb ik via een andere weg. Ik heb nog wel een liggen. Deze kan ik wel even bekijken en de nummers noteren. Volgens mij heeft een leverancier van expert ze gewoon op voorraad.
Als je wilt wil ik dus wel even voor je kijken.

Teun
Reputatie 1
@Teun Is er ook een manier om de storing op te wekken? Zo kan ik sneller testen wat wel werkt en wat niet werkt. Heeft het trouwens nog nut om hierover contact op te nemen met Sony?
Reputatie 7
Badge +25
@Teun Is er ook een manier om de storing op te wekken? Zo kan ik sneller testen wat wel werkt en wat niet werkt. Heeft het trouwens nog nut om hierover contact op te nemen met Sony?
Hallo @grizzler,
intensief gaan internetten, want dan treedt de storing het meest op omdat het door het modem veroorzaakt wordt. Geen of weinig internet, zo goed als geen storing.
Nu ik de FRA752N er tussen heb geplaatst is de storing grotendeels weg, maar zit nu nog op het bestelde filter te wachten, want ik wil het 100% weg hebben.
Ik ben wel niet Teun, maar heb ook met de problematiek te maken sinds een week nu ik een Sony TV heb, daarvoor nooit last gehad.
Reputatie 1
Dat geeft niet @N.N. Alle hulp is welkom. En als we mekaar kunnen helpen dan is dat super. https://www.bol.com/nl/p/braun-telecom-retourband-sperfilter-m-hpf-85/9200000079731211/ dat is de sperfilter die je moet hebben trouwens. Ik ga eens proberen die storing op te wekken. Maakt het nog uit of het WIFI verkeer is of LAN verkeer?
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @N.N.

Het filter heb ik via een andere weg. Ik heb nog wel een liggen. Deze kan ik wel even bekijken en de nummers noteren. Volgens mij heeft een leverancier van expert ze gewoon op voorraad.
Als je wilt wil ik dus wel even voor je kijken.

Teun

Hallo @Teun,
Het filter is type M-HPF-85, heb ik binnen dit topic weggehaald en met dat nummer bij Expert Apeldoorn op wc De Mheen besteld.
Ik kreeg vandaag ook een tevredenheidsonderzoek van Expert en daar heb ik ook aangegeven dat het filter door de leverancier van Expert niet te leveren zou zijn omdat ze het filter niet kenden.
Ik kan het filter zo halen bij het lokale onderdelenhuis of bij de lokale gespecialiseerde elektronica onderdelenzaak, maar ik gunde het de lokale Expert-winkel omdat ze mij ook netjes met de tv geholpen hebben. In eerste instantie boden ze aan een eigen monteur te sturen om e.e.a. door te meten, toen ik via dit topic wijzer werd heb ik de afspraak afgezegd en het filter besteld, wat ik zelf op kan lossen probeer ik zelf op te lossen. Misschien dat jij intern met de winkel in Apeldoorn hierover kunt communiceren. Ik hoor het wel.
Bedankt vast voor de moeite.
P.S. in mijn type Sony TV zit geen LNA-functie die ik uit kan zetten.
Reputatie 7
Badge +25
Dat geeft niet @N.N. Alle hulp is welkom. En als we mekaar kunnen helpen dan is dat super. https://www.bol.com/nl/p/braun-telecom-retourband-sperfilter-m-hpf-85/9200000079731211/ dat is de sperfilter die je moet hebben trouwens. Ik ga eens proberen die storing op te wekken. Maakt het nog uit of het WIFI verkeer is of LAN verkeer?
Hallo @grizzler,
ik heb het draadloos gemerkt.
Bekabeld (nog) niet getest.
Het sperfilter heb ik reeds besteld.
Reputatie 1
@N.N. Ik heb net een stress test gedaan van een aantal minuten Wireless en Wired en een combi van beiden maar geen uitwerking.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @N.N.

Het filter heb ik via een andere weg. Ik heb nog wel een liggen. Deze kan ik wel even bekijken en de nummers noteren. Volgens mij heeft een leverancier van expert ze gewoon op voorraad.
Als je wilt wil ik dus wel even voor je kijken.

Teun

Hallo @Teun,
Het filter is type M-HPF-85, heb ik binnen dit topic weggehaald en met dat nummer bij Expert Apeldoorn op wc De Mheen besteld.
Ik kreeg vandaag ook een tevredenheidsonderzoek van Expert en daar heb ik ook aangegeven dat het filter door de leverancier van Expert niet te leveren zou zijn omdat ze het filter niet kenden.
Ik kan het filter zo halen bij het lokale onderdelenhuis of bij de lokale gespecialiseerde elektronica onderdelenzaak, maar ik gunde het de lokale Expert-winkel omdat ze mij ook netjes met de tv geholpen hebben. In eerste instantie boden ze aan een eigen monteur te sturen om e.e.a. door te meten, toen ik via dit topic wijzer werd heb ik de afspraak afgezegd en het filter besteld, wat ik zelf op kan lossen probeer ik zelf op te lossen. Misschien dat jij intern met de winkel in Apeldoorn hierover kunt communiceren. Ik hoor het wel.
Bedankt vast voor de moeite.
P.S. in mijn type Sony TV zit geen LNA-functie die ik uit kan zetten.


Hallo @N.N.

De expert winkels werken onderling niet zo veel samen, omdat men allemaal zelfstandig is. Ik heb toevallig goede contacten met de monteurs in onze regio, waarbij wij veel info uitwisselen.
Weet niet of Expert Apeldoorn veel met ziggo doet?? Wij dus wel en soms wel eens te veel!!

Teun
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @N.N.

Het filter heb ik via een andere weg. Ik heb nog wel een liggen. Deze kan ik wel even bekijken en de nummers noteren. Volgens mij heeft een leverancier van expert ze gewoon op voorraad.
Als je wilt wil ik dus wel even voor je kijken.

Teun

Hallo @Teun,
Het filter is type M-HPF-85, heb ik binnen dit topic weggehaald en met dat nummer bij Expert Apeldoorn op wc De Mheen besteld.
Ik kreeg vandaag ook een tevredenheidsonderzoek van Expert en daar heb ik ook aangegeven dat het filter door de leverancier van Expert niet te leveren zou zijn omdat ze het filter niet kenden.
Ik kan het filter zo halen bij het lokale onderdelenhuis of bij de lokale gespecialiseerde elektronica onderdelenzaak, maar ik gunde het de lokale Expert-winkel omdat ze mij ook netjes met de tv geholpen hebben. In eerste instantie boden ze aan een eigen monteur te sturen om e.e.a. door te meten, toen ik via dit topic wijzer werd heb ik de afspraak afgezegd en het filter besteld, wat ik zelf op kan lossen probeer ik zelf op te lossen. Misschien dat jij intern met de winkel in Apeldoorn hierover kunt communiceren. Ik hoor het wel.
Bedankt vast voor de moeite.
P.S. in mijn type Sony TV zit geen LNA-functie die ik uit kan zetten.


Hallo @N.N.

De expert winkels werken onderling niet zo veel samen, omdat men allemaal zelfstandig is. Ik heb toevallig goede contacten met de monteurs in onze regio, waarbij wij veel info uitwisselen.
Weet niet of Expert Apeldoorn veel met ziggo doet?? Wij dus wel en soms wel eens te veel!!

Teun

Hallo @Teun,
Bedankt voor je reactie,
Expert is hier ook dealer.
Ik wacht hun reactie van mijn bestelling af.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @N.N.

Laat maar even horen. Misschien dat zij niet zo actief zijn als ons.

Misschien wel eens te actief voor een ziggo klant, maar dat wordt dan wel weer enorm gewaardeerd als het probleem met signaal wordt opgelost!

gr Teun
Reputatie 1
Ik was gisteren programma's aan het terug kijken via de Horizonbox en zelfs met replay tv had ik af en toe blokken in beeld. Hebben jullie dit ook gehad?
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @N.N.

Laat maar even horen. Misschien dat zij niet zo actief zijn als ons.

Misschien wel eens te actief voor een ziggo klant, maar dat wordt dan wel weer enorm gewaardeerd als het probleem met signaal wordt opgelost!

gr Teun

Hallo @Teun, komt goed.
Reputatie 7
Badge +25
Ik was gisteren programma's aan het terug kijken via de Horizonbox en zelfs met replay tv had ik af en toe blokken in beeld. Hebben jullie dit ook gehad?
Hallo @grizzler,
heb sinds gisteravond een decoder XL, nog geen blokje gezien, zit wèl achter de versterker maar nog zonder besteld filter.
Reputatie 7
Badge +35
Ik was gisteren programma's aan het terug kijken via de Horizonbox en zelfs met replay tv had ik af en toe blokken in beeld. Hebben jullie dit ook gehad?
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Reputatie 1
@Be rt Ik heb nog nooit problemen gehad met de Horizon box omdat ik hem simpel weg alleen gebruik om een programma terug te kijken. Het probleem dat ik heb met de blokken is als ik kijk met een CI+ module. Maar zag nu dus dat ik het ook heb met replay tv. Hieronder het signaal met de CI Module en met de horizon


Reageer