"sonos in combinatie met horizon-box" DE OPLOSSING

• 15 januari 2016
  • 4 Reacties
  • 17333x Bekeken

Hallo
Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar kan er geen reactie's meer in plaatsen .

"Goedenavond

Ik vandaag een horizon-box van ziggo geinstalleerd alleen nu kan ik met de afstandbediening van de horizon-box niet het volume regelen van mijn playbar.

Ik heb een horizon-box aangesloten via HDMI aan de tv ( samsung UE40D7000) , de tv is verbonden via een optische kabel aan de playbar.
Nu zou ik graag het geluid en de tv via de afstandbediening van de Horizon-box kunnen bedienen maar helaas lukt me dit niet .
Wellicht dat jullie de oplossing weten."

na vele zogenaamde oplossingen zoals een logitech harmony one en het niet mogelijk zijn van , ben ik toch op de oplossing gekomen met behulp van de technische support van Sonos .
de oplossing is :

U kunt uw afstandsbediening gebruiken met de Playbar door hem te koppelen aan uw TV, of nog liever aan een andere TV (er kunnen namelijk vervelende berichten in beeld komen wanneer de afstandsbediening is ingesteld voor uw TV).

Hier vind u hoe u dat kunt doen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/horizon/mediabox/afstandsbediening-koppelen/

Daarna kunt u de afstandsbediening toevoegen door in de Sonos app naar: Instellingen -> Instellingen kamer -> [naam kamer Playbar] -> Installatie en bediening tv -> Instellingen afstandsbediening

Ik hoop dat er nog vele plezier en gemak zullen hebben van deze oplossing.

Gr. Frank:D

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 Reacties

goedemorgen

de afstandsbedining kun je koppelen aan de playbar via de app van sonos

01. open de app
02. ga naar instellingen
03. instellingen kamer
04. klik je de huiskamer aan (of andere naam die daar staat b.v. woonkamer/slaapkamer)
05. instalatie en bediening tv
06. de afstandsbediening instellen
07. huidege afstandsbediening vervangen
08. en volg dan de stappen op die de app aangeeft

je kunt nu weer de afstandsbediening van horizon gebruiken voor je volume
goedemorgen Frank

de afstandsbedining kun je koppelen aan de playbar via de app van sonos

01. open de app
02. ga naar instellingen
03. instellingen kamer
04. klik je de huiskamer aan (of andere naam die daar staat b.v. woonkamer/slaapkamer)
05. instalatie en bediening tv
06. de afstandsbediening instellen
07. huidege afstandsbediening vervangen
08. en volg dan de stappen op die de app aangeeft

je kunt nu weer de afstandsbediening van horizon gebruiken voor je volume

Zoals ik dus hierboven al heb aangegeven ......

Gr. Frank :8
ja sorry had niet goed gelezen
ja sorry had niet goed gelezen
Haha Patrick ,

Geen probleem hoor .
Het is wel een antwoord waar we wat mee kunnen en niet zoals velen zomaar wat roepen .
Dus beter 2x een goed antwoord dan 10x een half......

Gr. Frank