Screenshots maken, ook lange!

• 24 april 2017
  • 1 Reactie
  • 811x Bekeken

Reputatie 2
De Print Scrn knop is algemeen bekend. Bij velen is ook de alt-PrintScrn optie wel.

Veel handiger is dan om een gratis stukje software hier voor te gebruiken.
Er zijn er meerdere, zelfs als browser addon.
Maar om geen te lang verhaal te maken wil ik het beperken tot wat ik zelf gebruik en dat is PicPick.

Hiermee kun je een screenshot maken van je volledige scherm, van je actieve scherm, een vast gebied, een te selecteren stuk van je scherm en zelfs.... jawel een scrollend scherm.
Met name deze laatste optie is handig. Daarmee kun je een lang image maken als je een screenshot zou willen maken van een scherm waarbij je moet scrollen, bijv. een lijst met poort forwards of zo.
Dat werkt perfect!

Het heeft nog veel meer mogelijkheden zoals o.a. een editor waarmee je tekst of pijltjes bij je screenshot kunt zetten etc. etc.

Picpick is geheel gratis en handig en zelfs in het Nederlands.
Let wel op dat je hem bij de juiste site download, gebruik [b]NOOIT[b] Softonic als je geen malware op je pc wilt.
http://ngwin.com/picpick

Onderstaand een screenshot, dit is in het Engels omdat ik de Engelse taal heb ingesteld maar je kunt hem dus ook gewoon in het NL zetten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

1 Reactie

Reputatie 6
Badge +8
Bedankt, goeie tip.