Heb een idee do

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Radiozenders kiezen op Mediabox next via Ziggo Go app

sinds gisteren hebben we een nieuwe receiver. Hierop kunnen we helaas niet meer de coax-kabel voor het radiosignaal vanuit de wanddoos aansluiten. We hebben dit opgelost doordeweeks mediabox next aan te sluiten op de receiver en op de TV. Nu kunnen via de mediabox radiozenders kiezen. Hetzij door de zendernaam in te spreken op de afstandsbediening danwel via het TV-scherm te selecteren. Veel gemakkelijker zou het echter zijn om de radiozender via de ziggo go app op onze telefoons te kunnen Kiezen. Helaas is de Ziggo go app beperkt tot TV. Wij denken dat veel mensen met ons (gezien de lijntjes op het forum) hiermee geholpen zouden zijn. Kan dit ergens worden doorgegeven en op een lijst worden gezet met suggesties voor verdere verbetering van de Ziggo Go app / Ziggo mediabox next functionaliteit

6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Heb een idee doe er wat mee 
Beetje vreemde naam voor op de Community, maar je hebt er voor gekozen 🙂
Mocht je nog een andere naam willen, dan kunnen de Ziggo Community medewerkers dit voor je aanpassen (want wie weet heb je in de toekomst nog wel meer vragen en dan is het misschien handiger als je een andere naam hebt).

Maar goed, deze mooie vraag hebben we hier op de Community al vaker gehad en Ziggo heeft het doorgegeven aan de juiste afdeling. Daar is jammer genoeg nog geen reactie op gekomen en om eerlijk te zijn verwacht ik het ook niet op korte termijn. Maar goed, dat is mijn gedachten, misschien zijn ze er nu wel heel druk mee bezig en komt het toch, opeens.

Wel goed dat je het nog even onder de aandacht brengt, wie weet kunnen we daar Ziggo mee wakker houden en komt het er toch nog eens. TOP voor het melden!

Heb een idee do
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Energieboy, de naam was een bewuste keuze. Zo jammer als mensen blijven rondlopen met een idee zonder er ooit iets mee te doen of het met anderen te delen. En in dit geval toevallig ook nog on topic. Maar bedankt voor je tip 🙂

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemorgen @Heb een idee doe er wat mee

Thanks voor het delen van je idee! Dit zou inderdaad top zijn, zoals @EnergieBoy al aangeeft is dit doorgezet naar de juiste afdeling maar dat geeft helemaal niets, het is zeker goed om dit soort zaken onder de aandacht te houden. Ook heb ik het topic voor je verplaatst naar het forum ‘Deel je tips en suggesties’. 

Ivosp

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Ziggo,

Is er al enig zicht op wanneer het mogelijk wordt om radiostations met de Ziggo Go App te kunnen kiezen? Aangezien de doorgifte van analoge radio binnenkort door Ziggo gestopt wordt is het enige alternatief voor mij om via de Mediabox radio te luisteren. Het is alleen erg vervelend als ik steeds mijn TV aan moet zetten om te kunnen wisselen van radiostation!

 

Ben zelf App ontwikkelaar en het zou toch een fluitje van een cent moeten zijn om dit te implementeren aangezien de verbinding naar de Mediabox en het op afstand bedienen van de televisiestations wél mogelijk is?!

 

Hoor graag van jullie!

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Ivosp 

Ik snap dat je op zoek bent naar alternatieven nu analoge radio stopt. Begrijp ik goed dat je ook wel via de Next radio luistert? En gebruik je daar externe geluidsapparatuur voor? Zo ja, dan kun je gerust de TV uitzetten en de spraakfunctie via de afstandsbediening gebruiken. Als je de naam van de radio zender noemt die je wilt luisteren, schakelt de box automatisch over. 

Thomasvaar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Natuurlijk hoe logisch waarom wel tv zenders en niet de radio? 

Uitgelicht topic