Problemen met mobielinternet

  • 30 januari 2018
  • 5 Reacties
  • 372x Bekeken

Steeds problemen gehad met het inloggen bij mij thuis op de wfi. Verschillende keren gebeld met ziggo.
Monteur langs geweest voor wifi check. Alle gezinsleden goede wifi op telefoon en tablet, behalve op mijn mobiel.
Weer gebeld met ziggo, lang verhaal kwam er op neer dat het aan mijn telefoon lag.
Vriend van mij adviseerde probeer eens de app "wifi analyzer".
App toonde veel wifi verkeer in mijn omgeving en adviseerde om het kanaal vh modem te veranderen.
Gedaan, en probleem is nu opgelost.
Waarom weten ze zoiets niet bij Ziggo. ?????????

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Dank voor je melding met de oplossing.

Misschien dat dat stap 1 of 2 kan worden in het script van de helpdesk bij Wifi problemen.

Hier op het forum valt het onder één van de eerste stappen naar een Wifi oplossing.

Als je hier op de Ziggo Community zoekt op Wifi Analyzer zie je hoe vaak dit gemeld wordt hier bij Wifi problemen: https://community.ziggo.nl/search?q=wifi+analyzer
Reputatie 7
Hi @Bakker1971

Wat leuk dat je deze oplossing deelt. En natuurlijk welkom op de Ziggo Community!

Je omschrijft dat je een uniek probleem ervaart met één van je apparaten. In de optiek van de klantenservice werkt het internet, wifi en je modem perfect. Had je op meerdere apparaten hetzelfde probleem gehad, was het aanpassen van de wifi-kanalen zeker aan bod gekomen. 😊 Echt een gouden tip van je vriend om ook bij één apparaat toch je wifi-kanaal aan te passen!

Ik ben erg benieuwd, wat voor mobiel heb je en heb je ook de 5.0 GHz-frequentie getest?
Hallo Folkert,

Er is ook een 5.0 GHz variant aangemaakt door de ziggo medewerker die mij te woord stond.
Deze variant werkte echter allen op de I-pad van mij oudste dochter. wel fijn , want zij heeft tablet onderwijs en was daar direct mee geholpen. Deze variant kon ik echter niet vinden op mijn telefoon.
Mijn telefoon is een Motorola C plus.
Ik blijf het raar vinden dat ik problemen heb gekregen nadat het modem bij ons was vervangen . Op het vorige modem kon ik zonder problemen inloggen op de wifi. ( modem was vervangen ivm problemen met de ziggo media box.)
Reputatie 7
Badge +35
@Bakker1971

Nog wat soorten telefoons getest met verschillende Wifi zenders.

Wifi is een eigenaardig geval wat verbindingen betreft, de verbinding wordt gemaakt door je Wifi adapter (de hardware in je apparaat wat Wifi verbinding maakt), er zijn zeer grote verschillen in alle Wifi adapters, de ene telefoon kan de andere zender als zeer storend ervaren en de andere niet.
Iedere Wifi adapter reageert anders op een storend signaal en kan dan de niet goed de ene of andere scheiden.
Er zijn ook telefoons/laptops enz. die snel overstappen op een ander Wifi apparaat in huis en er zijn er die blijven het signaal zo lang vasthouden dat er vrijwel geen verbinding meer is, pas als er geen verbinding meer is, dan pas de overstap naar een ander Wifi zender in je huis.

Ik schreef: "Misschien dat dat stap 1 of 2 kan worden in het script van de helpdesk bij Wifi problemen."

Ik begrijp nu ook dat daar niet aan gedacht is, omdat zoals @Folkert Ziggo schreef je andere apparaten wel verbinding maakten. (Had ik in je eerste bericht enigzins overheen gelezen.)
Het is een nieuw fenomeen wat ik hier ook nog niet eerder ben tegengekomen en door van alles te proberen in de praktijk ontdekt wordt.

Ik schreef: "Hier op het forum valt het onder één van de eerste stappen naar een Wifi oplossing."
Ik bedoelde dat het snel naar voren komt bij geen Wifi verbinding te maken of wegvallende verbinding.

In ieder geval veel plezier gewenst en dank voor dit nieuwe inzicht in mogelijke storingen en oplossingen.
Reputatie 7
Ook ik ben dit in de praktijk nog niet tegengekomen. Zoals je al uitlegt reageert iedere wifi-adapter anders. Er zijn veel verschillende apparaten, en soms zelfs met meerdere wifi-adapters en verschillende hardware versies. Het is daarom voor ons onmogelijk om alle apparaten te testen, en dit concreet uit te sluiten en op te nemen in ons standaard analyse.

Gelukkig is er voor @Bakker1971 een oplossing. Daarom ga ik dit topic sluiten. Wel bewaar ik hem zodat anderen dit later kunnen nalezen.