DekkerZig

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Port 1024-1124 gereserveerd vanwege veiligheid redenen

Beste,

 

Ik wil graag deze poorten open zetten: 1024 tot 1124

Zelf heb ik klantenservice al gebeld en die heeft gezegd dat ze voor mij niks kunnen betekenen.

Iemand ideeën? 

 

Ik hoor ze graag

 

 

Echter geeft de modem deze foutmelding:

De volgende gereserveerde poorten kunnen niet worden gebruikt vanwege veiligheid redenen (25,53,135,137,138,139,161,162,445 &1080)

 

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Waarom zou je honderd poorten open willen hebben?

Wat wil je ermee bereiken?

Er zijn maar een beperkt aantal poorten gesloten vanwege veiligheid redenen, kun je daar niet omheen?

DekkerZig
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had met de klantenservice van EA gesproken en deze poorten waren nodig voor betere internet kwaliteit. Ik heb extreem trage internet verbinding met EA. met steam, battle.net en ubisoft heb ik normaale snelheden met downloads

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@DekkerZig ,

Dat is een heel raar advies van EA, in die reeks zitten poortnummers die door Microsoft gebruikt worden voor andere doeleinden. Tevens zitten daar poorten bij die door trojans worden gebruikt.

DekkerZig
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Erg vreemd ja. Ik heb alleen problemen met origin. 

 

DekkerZig
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na meer dan 3 uur met support praten komt het er op neer dat de ports goed zijn zoals ze nu zijn.. ik heb 1024-1079 en 1081-1124 geopend. port 1080 is overgeslagen. probleem bij EA is niet opgelost

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vind het ook een vreemd advies, kijk nog eens naar deze help pagina van EA en doorloop die eens stap voor stap.

Poorten openen voor verbindingsproblemen (ea.com)

DekkerZig
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De stappen ben ik al een paar keer langs geweest.. Het probleem is dus dat ik bij Origin (EA) 3mb per seconden download en bij Steam/ battlenet/ EpicGames boven de 30mb download.

 

Ik sinds een paar dagen een nieuwe pc in mekaar gezet met een schone windows installatie. Dus rare programmas staan er nog niet op die dat kunnen veroorzaken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hopelijk komt er nog iemand hier voorbij met een briljant idee @DekkerZig 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19175Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @DekkerZig en welkom op de Community,

Vreemd dat je een extreem lage downloadsnelheid hebt via Origin (EA)! Heb je i.p.v. gebruik te maken van handmatige portforwards op je modem ook al een getest of het beter gaat op het moment dat je alleen de 
UPnP (Universal Plug and Play) functie gebruikt op het modem? De UPnP functie stelt apparaten op het netwerk in staat om elkaar ‘te zien’. Elk apparaat kan zichzelf aankondigen op het netwerk, zodat het eenvoudig is voor apparaten om met elkaar te communiceren en samen te werken. Eén van de functies van UPnP is om een apparaat toe te staan om poorten te forwarden, zodat jij dat niet handmatig hoeft te doen.

Controleer ook of er nog firewall of antivirussoftware actief is die roet in het eten zouden kunnen gooien bij het downloaden. Heb je daarnaast ook navraag gedaan bij EA Origin Support vanaf welke server jouw downloads verlopen? Er zou ook nog een probleem kunnen zijn 
met de routering vanaf de betreffende gameserver. 

DekkerZig
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is opgelost. Blijkbaar heb ik een vpn nodig om snel te kunnen downloaden… Waarom is dat? Blokkeert ziggo de boel?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
DekkerZig wrote:

Het probleem is opgelost. Blijkbaar heb ik een vpn nodig om snel te kunnen downloaden… Waarom is dat? Blokkeert ziggo de boel?

@DekkerZig Dit is wel een grappige vraag.
In de meeste gevallen wordt er geklaagd dat het VPN zo traag is en of Ziggo VPN's mogelijk vertraagd of blokkeert.

Netwerk verbindingen is altijd een lastig ding, waar gebruikt wie welke hardware en verbindingsprotocollen tussen allerlei apparaten en servers, alles moet precies goed met elkaar goed kunnen communiceren, anders zakt de snelheid tot de apparatuur elkaar wel begrijpt.

Maar in ieder geval, veel gameplezier gewenst.

Voor anderen die hetzelfde probleem hebben: welk VPN gebruik je nu?

DekkerZig
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een abonnement bij NordVPN genomen. Voor mijn ingame latency maakt het niks uit. Dit blijft het zelfde

Uitgelicht topic