SKC

Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Platform voor feature requests, waarbij gebruikers kunnen stemmen op requests.

Goedenavond,
Ik zie in deze community veel vragen voor nieuwe functionaliteiten of wijzigingen van of uitbreidingen aan bestaande functionaliteiten. Er is echter geen handige manier om als gebruiker aan te geven dat je een bepaalde functie, aangegeven door iemand anders, ook graag geimplementeerd zou willen zien. Sommige vragen staan dubbel in deze community en als gebruiker heb je geen makkelijk inzicht in welke functies al gevraagd zijn, en of deze gehonoreerd worden door het ontwikkelteam, anders dan door het hele forum heen te struinen.
Nu bestaan er bij andere bedrijven community's, enkel bedoeld voor nieuwe feature requests, waarbij gebruikers kunnen stemmen als zij een bepaalde functie ook graag zouden zien. Het betreffende ontwikkelteam kijkt naar deze requests, en neemt deze op in de backlog als bv. een minimum aantal stemmen bereikt is, of op volgorde van de meeste stemmen. Een voorbeeld is bv. Microsoft die Uservoice gebruikt voor gebruikersideeën voor oneDrive (https://onedrive.uservoice.com/).
Heeft Ziggo ook een soortgelijk forum? Zoniet, zou Ziggo voor de Next ook zoiets op kunnen zetten?
3 Reacties 3
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi SKC, bedankt voor je reactie! Leuk dat je meedenkt en potentie ziet in een soort Ideation functionaliteit. Ik ben het met je eens dat je nu wel eens dubbele topics tegenkomt en het niet meteen duidelijk is wat er met het idee gedaan is. Met een 'Stem' knop is het ook laagdrempelig voor een ander om te stemmen in plaats van je eigen topic te openen. OneDrive is inderdaad een goed voorbeeld waarbij je het overzichtelijk houdt. Dit idee is iets voor onze eigen backlog :wink:.

De ene tip heeft natuurlijk meer potentie dan de ander. Toch zetten we alle ideeën door naar ons Products team, omdat we waarde hechten aan waar onze klanten zelf mee komen en het goed is dat deze geluiden bij andere afdelingen belanden.
Ik wil graag de mogelijkheden en behoefte binnen onze Community onderzoeken voor een Ideation functionaliteit zoals jij beschrijft. Dat proces met die backlog heb je goed door, zo werkt het bij ons ook :slight_smile: Het kan dus zijn dat je binnenkort een 'Stem' knop of speciale categorie ziet voor al je ideeën en suggesties.
SKC
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes
Dag Marianne Ziggo,

Dankjewel voor je reactie! Ik ben benieuwd naar een eventuele opvolging. :slight_smile:

Function ideation zou een bijkomend voordeel zijn van het opzetten van een feature forum, zowel voor de gebruikers alsook Ziggo intern, bv voor de product managers. Het opzetten van een feature forum naast het bestaande hulp forum, zodat nieuwe ideeen en suggesties bij elkaar gegroepeerd staan, zou al een begin zijn. Als daar dan nog een 'stem' button aan toegevoegd zou kunnen worden zou dat zeker helpen.

En ik heb genoeg ervaring in de product ontwikkeling om te weten hoe in het algemeen hardware en software ontwikkeld worden hoor. :wink:

In ieder geval goed om te lezen dat Ziggo mijn suggestie serieus neemt. :thumbsup_tone1:
Duracell1989

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

 

Ik ben precies om deze reden lid geworden; om te kijken of mijn voorstel al ergens genoemd is en/of zelf een (aantal) voorstel(len) te doen.

Dus, om dit topic weer nieuw leven in te blazen: Ik ben benieuwd of nu (2 jaar later) ondertussen hier al meer mee gedaan is en wat nu de (gewenste) manier is om veranderingen/voorstellen aan te dragen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic