Goedenavond,
Ik zie in deze community veel vragen voor nieuwe functionaliteiten of wijzigingen van of uitbreidingen aan bestaande functionaliteiten. Er is echter geen handige manier om als gebruiker aan te geven dat je een bepaalde functie, aangegeven door iemand anders, ook graag geimplementeerd zou willen zien. Sommige vragen staan dubbel in deze community en als gebruiker heb je geen makkelijk inzicht in welke functies al gevraagd zijn, en of deze gehonoreerd worden door het ontwikkelteam, anders dan door het hele forum heen te struinen.
Nu bestaan er bij andere bedrijven community's, enkel bedoeld voor nieuwe feature requests, waarbij gebruikers kunnen stemmen als zij een bepaalde functie ook graag zouden zien. Het betreffende ontwikkelteam kijkt naar deze requests, en neemt deze op in de backlog als bv. een minimum aantal stemmen bereikt is, of op volgorde van de meeste stemmen. Een voorbeeld is bv. Microsoft die Uservoice gebruikt voor gebruikersideeën voor oneDrive (https://onedrive.uservoice.com/).
Heeft Ziggo ook een soortgelijk forum? Zoniet, zou Ziggo voor de Next ook zoiets op kunnen zetten?