EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

opnamen per profiel opsplitsen

Wat mij erg handig lijkt, bewaard per profiel.
Ik kan nu profielen kiezen en dat is heel handig. De een heeft een ander profiel dan de ander, dat snap ik nog. Maar zou het dan ook niet een idee zijn om ook bewaard per profiel te hebben.

Stel, profiel vrouw neemt alleen maar vrouwen programma’s op, die ik als man niet zien wil. Ik, de man, zit op mijn mannen profiel en ik neem allemaal auto en voetbal programma’s op. Wanneer mevrouw in haar profiel zit en naar bewaard gaat krijgt ze alle auto en voetbal programma’s ook te zien (die ik heb opgenomen). Zou het dan niet mooier zijn als deze programma’s in haar bewaard profiel NIET te zien is? En in mijn profiel bewaard niet al die vrouwen programma’s.

Ik zou dan dus ook graag zien dat bewaard los van elkaar staat en dat je dan niet bij elkaar kan zien, alleen als je dat goed vind, wat er is opgenomen. Is hier al eens over nagedacht? Kon er niets over vinden op de Community en heb getest en het kan niet. Maar zou het wel erg graag willen kunnen :sunglasses:

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, wat ik schets. Maar jullie snappen mij vast wel Anne B Ziggo - Anne H Ziggo - Serkan Ziggo :stuck_out_tongue_winking_eye:
16 Reacties 16
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Lijkt mij ook heel handig om het per profiel op te splitsen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey!

Goed voorbeeld, en ik snap dus goed wat je bedoelt. Ik heb het er hier even over gehad, om te zien wat de mening hierover is.

Er is bewust gekozen voor het niet splitsen van de opnames. Met de simpele reden; we willen het niet te ingewikkeld maken.
Stel je stelt een opname in, maar doet dat per ongeluk op het verkeerde profiel en je vindt hem vervolgens niet op je eigen, trek je aan de bel met "mijn opname is verdwenen!". Of andersom natuurlijk.

En persoonlijk ben ik het wel eens met bovenstaande beredenering. Niet dat we denken dat alle klanten zulke fouten zouden maken, maar het zou het wel ingewikkelder maken. Ik ben er dus ook wel voor om het te laten zoals het is.
EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Wel jammer eigenlijk.
En een keertje zo’n fout maken, daarna weet je wel dat je even verder moet kijken dan je neus lang is. Alles is wennen en aan te leren, toch?

Waarom dan niet in de instellingen een optie maken voor de mensen die dit graag willen doen? Er zijn nu inmiddels zoveel opties bij de instellingen dat dit misschien ook nog bij zou kunnen. Of als je een profiel aanmaakt dat je dat met een vinkje zegt: opnamen in eigen profiel of in gezamenlijk. Je kan tenslotte ook kiezen welke TV zenders je wilt zien en/of voorkeur van wat voor genre je leuk vind.


Dus opties genoeg om nog in te kunnen bouwen. Een idee voor een poll? Om eerlijk te zijn hou ik niet zoveel van dezelfde programma’s als mijn partner. ??
Alexpost

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Tegen dit probleem liep ik gisteren ook aan. Erg vervelend dat ik op mijn slaapkamer(met Next Extra) de opnames van mijn moeder zie. Hierbij is het niet eens te zien vanuit welk profiel de opname ingesteld is. De opnames splitsen per profiel zou ideaal zijn, waarbij eventueel alle opnames zichtbaar zijn op het gedeelde profiel.
EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Een idee om hier een poll over te maken Lycke Ziggo ??
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Je noemt het een probleem, Alexpost . Maar het gaat dus om een bewuste werking, zo. Persoonlijke tip; zoek je een opname die je hebt gemaakt en heb je geen zin om in de lijst met opnames te zoeken, zoek dan gewoon jouw opname op met voice control. Scheelt een hoop!

Op andere mediaboxen is het ook nooit mogelijk geweest om opnames te splitsen uiteraard. Dus ik vraag me af hoe erg het nu ineens is dat jullie hier tegenaan lopen ;-).

Je mag een poll maken, EnergieBoy . Maar persoonlijk denk ik dat de kans heel klein is dat dit geïmplementeerd gaat worden. Gewoon omdat de zaak niet onnodig ingewikkeld moet worden. Jullie weten heel goed dat je soms verder moet kijken dan je neus lang is, maar dit geldt niet voor iedereen.
Sterker nog, er zijn ook veel mensen die geen contact opnemen, wanneer ze tegen zoiets aanlopen. Die mensen kunnen denken "nou, dat werkt dus weer eens niet. Rotding!" en vervolgens een negatief beeld hierover hebben.
De instelling "opnames splitsen", lijkt me persoonlijk juist voor nog meer onduidelijkheid zorgen. Zo kan er een enorme lijst van opties ontstaan, waardoor men door de bomen het bos niet meer ziet.
EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Het maakt mij verder niets uit, het was voor mij gewoon iets wat ik tegen kwam en daarover een bericht heb geplaatst. Net zoals toen met de poll over pincode voor erotica kanalen of niet :blush:. Zoals je nu ziet wil de een het wel en de ander weer niet.

Het maakt mij niet zoveel uit maar toen ik met profielen aan het spelen was, viel ons dit op namelijk. Desnoods staat er een gekleurd bolletje bij zodat je kan zien door welk profiel het opgenomen is. Hoef je het dus niet eens profiel afhankelijk te maken maar kunnen de mensen die het hebben opgenomen zien dat Pa, Ma of de kids het hebben opgenomen. Hoef je dus ook niets extra aan regels in te bouwen, gewoon een kleur bolletje van het profiel kleur van de persoon. Dan staan toch alle opgenomen programma’s in 1 lijst maar kunnen de mensen die het handig vinden, het ook zien.

Maar goed, het was maar een gedachten en net zoals iedereen, laat ik die hier achter. Gelukkig hebben we allemaal een andere mening over dingen die wel of niet handig zouden kunnen zijn. En nee, hoef geen plek aan de vergader tafel :yum:.
Alexpost

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Lycke Ziggo Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Als het een bewuste keuze is geweest is het inderdaad geen probleem, meer een lichte stoorfactor.
Ik heb zelf nooit eerder een mediabox gehad waar profielen in te stellen waren(heb de Horizon overgeslagen), dus in mijn gedachte zou het logisch zijn om - aangezien alles per profiel gedaan wordt(favoriete zenders, aanbevelingen) - de opnames ook apart per profiel te hebben.
Mijn persoonlijke gebruik is misschien anders dan dat van de meeste gebruikers, aangezien mijn ouders in de woonkamer de main Next gebruiken, en ik op mijn slaapkamer de Extra. Door het gebruik van de profielen is dit in principe mogelijk, doordat ik volledig mijn eigen 'sessie' heb op mijn eigen mediabox, en we elkaar op die manier niet in de weg zitten. Daarbij zou het weergeven van de opnames per profiel in plaats van de opnames van alle profielen voor mijn gebruik een prettige functionaliteit zijn.
EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ja, dat is een mooi geschreven stukje Alexpost
#LekkerBezig
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
EnergieBoy,
Inderdaad een goed idee, raar dat eigenlijk bewust gekozen is om dit niet af te splitsen, zeker omdat “watchlist”, “continue watching” wel profiel gebonden zijn.

zou inderdaad prettig zijn.
EnergieBoy
Topicstarter
Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Bedankt voor de ondersteuning Jonathan-458 - top!

Zo ziet Ziggo maar weer dat er toch meer mensen zijn die het handig zouden vinden. En dat er wel andere dingen mogelijk zijn als je een profiel kiest, is dit zeker vreemd dat dit niet zou kunnen en/of verwarring zou scheppen.

Volgens mij haal je hier veel tevreden mensen mee binnen. Vooral mensen die thuis kinderen hebben en niet hun opnamen willen delen, of mengen, met hun ouders.

Toch iets om over na te denken??
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Ik kan mij zo voorstellen dat met 2 next boxen de wens wel gaat ontstaan. Zeker met thuiswonende tieners. Ik heb zelf geen 2 boxen en we kijken veel programma's samen. De enkele programma's die we niet samen kijken, die mogen er gerust tussen staan.
Nadelen van gedeelde profielen zijn voor ons: Extra handelingen om van een naar ander profiel te gaan. Of naar het gezamenlijke profiel.
Ook problemen kunnen er ontstaan. Wat denk je het maximale aantal uren van 400 stuks die je per klant mag opnemen. Hoe ga je dat verdelen?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het is 400 uur totale zuivere speeltijd. Dwz exclusief inloop en uitlooptijd van een opname. Verdelen is niet nodig.

Vind het opmerkelijk dat je Opnames niet aan profiel kunt toedelen.
Gebruik zelf geen profielen, dus nooit naar gekeken.
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
hanh wrote:
Het is 400 uur totale zuivere speeltijd. Dwz exclusief inloop en uitlooptijd van een opname. Verdelen is niet nodig.


Verdelen is wel nodig: Zoonlief boven neemt voor 400 uur op en onze next kan niets meer.
Dat moet je niet willen.
Maar gelukkig heb ik dat probleem niet. Maar wel een probleem voor Ziggo. En zo zijn er nog wel meer items te verzinnen, waarom Ziggo dat niet moet gaan doen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat probleem heb je nu ook al, waarbij Opnames niet per Profiel kunnen worden bijgehouden.
Dat zal in goed overleg met zoonlief moeten worden opgelost.

Je zou je per Profiel een instelbaar quotum kunnen voorstellen. Het wordt dan wel extra ingewikkeld allemaal.
Ome Joop

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Als je profielen toestaat moet je er ook iets aan hebben vind ik dus gewoon splitsen als je slim genoeg bent om profiel in te stellen is het toch niet te ingewikkeld voor je ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic