Beantwoord

Ondertiteling voor doven en slechthorenden Ziggo GO bij Replay

  • 12 januari 2019
  • 16 reacties
  • 3991 keer bekeken

Ik zou i.v.m. mijn doofheid graag bij mijn replay op Ziggo Go ook de ondertiteling willen instellen. Ook op de Nederlandstalige zenders. Hoe moet ik dit instellen? Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg. Het niet voor elkaar. Heeeeelp
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 15 januari 2019, 17:20

Hi @Kokomil, deze functionaliteit is er op dit moment niet in Ziggo GO, maar ik vind het wel een heel goed idee!

Ik noteer hem even en geef dit donderdag door aan de ontwikkelaars van Ziggo GO.
Edit 17-1: Doorgezet naar de verantwoordelijke manager.
Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 7
Hi @Kokomil, deze functionaliteit is er op dit moment niet in Ziggo GO, maar ik vind het wel een heel goed idee!

Ik noteer hem even en geef dit donderdag door aan de ontwikkelaars van Ziggo GO.
Edit 17-1: Doorgezet naar de verantwoordelijke manager.
Ik heb dezelfde vraag maar het lukt niet , nog steeds niet toch raar dat dit niet kan!

Ik zou het ook heel fijn vinden als dit op korte termijn geregeld wordt. Vanwege mijn slechthorendheid mis ik (instelbare) ondertiteling bij de app enorm.

Reputatie 1

Ook ik verwonderde me dat de App geen ondertitels had, en ben slechthorend. Zonder ondertitels heb ik er weinig aan. 

 

Graag twee opties: 

  1. in de app instellingen de standaardinstelling voor wel of geen ondertitels kiezen
  2. als je een zender kijkt het aan of uit kunnen zetten. 
  3. Als er meer talen ondertitels zijn daaruit kunnen kiezen zou een bonus zijn. 

En niet alleen bij replay maar alle mogelijkheden om tv te kijken via de app dus ook bij films/HBO/live TV

Paul

Reputatie 7
Badge +3

@Kokomil@lemmens, @Kunstenarium en @pauldaytona als het goed is heb je nu wel ondertiteling slechthorenden op de Go app. Er was trouwens een wisselwerking met het in-/ uitschakelen van ondertiteling slechthorenden (SH) tussen Go app en Next. Wanneer je op de app e.e.a. uitschakelde ging de ondertiteling ook uit op de Next. Ziggo heeft dit probleem onderkend en gaat hier aan werken om e.e.a. goed te krijgen.
De ondertiteling SH op de Go app werkt trouwens beter bij replay en opgenomen programma's. Ik ben zelf slechthorend en bekijk replay/ opgenomen via de Go app (stream naar TV) wanneer het op de Next weer eens fout gaat. Bij mij vaak met BBC programma's die ik vaak kijk.

Reputatie 1

Uit een ander topic heb ik begrepen dat het niet werken bij mij komt omdat ik geen next heb, en de backend van gebruikers zonder next op oude platform draait. Ook in de browser heb ik geen ondertitels in de go webpagina. Ik zal moeten wachten tot ze de oude platforms geupgrade hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

@pauldaytona dus jij hebt de Mediabox XL (Horizon box)?

 

Reputatie 1

@pauldaytona dus jij hebt de Mediabox XL (Horizon box)?

 

Nee geen mediabox, alleen CI kaart in m'n tv. Omdat die geen replay kent is de Go app op de TV zo handig. En omdat m'n TV prima kan opnemen, maar dan gelijk geen andere zender kan bekijken. En dat kan dan via de app live kijken en de tv neemt op via de CI kaart. 

Reputatie 7
Badge +3

@pauldaytona  maar dan heb je toch dezelfde interface als een ieder. Er staat rechtsboven een tekstballonnetje (zie pijl). Doet die het niet???

Reputatie 1

@pauldaytona  maar dan heb je toch dezelfde interface als een ieder. Er staat rechtsboven een tekstballonnetje (zie pijl). Doet die het niet???

zie deze post voor wat ik krijg

 

***reactie verwijderd door mod***:
Deze link is alleen toegankelijk voor Community leden die meedoen aan deze test. 

Reputatie 7
Badge +3

Sorry die kan ik niet zien. Is een testomgeving waar ik niet aan deel neem.

Reputatie 1

Ik heb verder getest:
op m'n pc in chrome, heb ik hetzelfde, npo journaal live met ondertitels, in replay zonder. Het genoemde binnenstebuiten, in replay, zoals het op m'n pc is. als je programmas in live tv hebt, krijg je bovenaan in de balk rechts opties waar ondertitels in zitten. 

Nu binnenstebuiten op de tv, zonder ondertiteloptie

en een live tv met ondertiteloptie

Zoals gezegd, in de browser op de pc hetzelfde verschil. 

Het gaat hier volgens mij over diverse platformen. Komt de ondertiteling ook voor Android TV beschikbaar? Juist daar mis ik het enorm.

Reputatie 1

Het gaat hier volgens mij over diverse platformen. Komt de ondertiteling ook voor Android TV beschikbaar? Juist daar mis ik het enorm.

Zie hieronder de reactie van serkan@ziggo:

***reactie verwijderd door mod***:
Deze tekst is alleen toegankelijk voor Community leden die meedoen aan deze test. Deze tekst mag daarom niet publiekelijk gedeeld worden. 

Dank je wel @pauldaytona . Ik heb zelf echter een CI-module, er lijkt mij dan geen afhankelijkheid met een Ziggo media box. Op mijn telefoon heb ik wel de mogelijkheid voor ondertiteling. Op Android TV niet. Zie ik mogelijk iets over het hoofd? Wellicht moet er iets, in de app of bij Ziggo, worden omgezet waardoor het op Android TV wel wordt ondersteund?

Reputatie 1

Ik heb ook een ci module, het gaat erom aan welke backend de app of media box verbonden is. Als je geen next abbo(gen 4) hebt, ben je dus aan de oude omgeving verbonden, gen 3.En daar zit geen ondertitels in de replay. Zoals je kan zien vanaf mn pc ook niet.. Waar je telefoon dan aan verbindt? Op m'n iphone krijg ik geen ondertitels als ik naar een programma van deze week kijk. Bij mediabox zegt de app dat ik er geen heb wat klopt. 

Reageer