Caluna

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next Radio App

Weet iemand waarom op de Next Mediabox is gekozen voor een radio app die je niet kunt aanpassen? Nu lijken we te maken te hebben met een subjectieve keuze van diegene(n) die de radiostations in de app heeft/hebben samengesteld. Zou TuneIn niet een veel betere keuze zijn, omdat je de lijst naar eigen inzicht kunt samenstellen.

3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Caluna . Welkom hier!

Ik ben zelf helemaal niet bekend bij tuneIn en zie dus op dit moment ook niet helemaal voor me wat je bedoelt. Hoe zou je het graag anders inzien/samenstellen?  Gaat het om de volgorde van de radiozenders, of ook om de invulling/beschikbaarheid van zenders? Of moet ik het nog helemaal anders voor me zien? 

Caluna
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Lycke,

TuneIn heeft de mogelijkheid om middels de Zoekfunctie zelf een station te selecteren en deze aan je favorietenlijst toe te voegen. Het maakt daarbij niet uit in welk land het radiostation zich bevindt. Hierdoor biedt Ziggo maximale flexibiliteit aan haar klanten en ben je niet gebonden aan een vaste lijst van radiostations.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ziggo biedt met een Radio App de Digitale zenders aan die op de kabel beschikbaar zijn.
Bij die App is er geen lijstje met Favorieten, maar die functie zou kunnen worden toegevoegd, als dat belangrijk genoeg gevonden wordt.

Tunein is een internet dienst voor Internet Radio. Naar mijn smaak de beste die er is. Via de Web Site https://tunein.com/ en Apps, kun je daar gebruik van maken. Er zijn Apps voor Mobiele telefoons en Tablets. En er zijn Tunein Apps die ingebouwd zitten in bepaalde merken Soundbars en AV Receivers. Als je zoiets hebt kun je Tunein meteen via je geluidssysteem gebruiken. Een andere optie is nog een aparte Internetradio of Radio Tuner die mbv Tunein werkt. Combinatie met FM/DAB+ ontvangst komt daarbij voor.

Het zit er niet erg in dat Ziggo een Tunein App voor de Next zou laten ontwikkelen.

Een simpele manier om Tunein te beluisteren via je geluidssysteem, is het geluid van een mobiele telefoon of Tablet met de Tunein App via Bleutooth te ‘streamen’ naar een Bleutooth ontvangertje dat gekoppeld is aan een Input van je geluidssysteem. Zo doe ik het, omdat ik geen andere mogelijkheid beschikbaar heb.
Sommige geluidssystemen hebben een ingebouwde Bleutooth ontvanger. Dan hoef je geen apart Bluetooth ontvangertje te kopen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic