Tom.horst

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next kan de gele/oranje stip tijdens het luisteren naar een radiostation ook uit?

Is het mogelijk die lelijke bewegende gele/oranje stip tijdens het luisteren naar een radiostation te vervangen doir bv een klok?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @vandervloed dit is al een redelijk verouderd topic zie ik. Er is inmiddels een poll geweest en er wordt aan een nieuwe screensaver gewerkt. Zie dit topic: Radio op de Next: welke screensaver kies jij? Beslis mee!

Bekijk in context

11 Reacties 11
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Evt optie. Radio luisteren op de Next zonder TV te gebruiken.


  • optische of analoge audio output Next naar Versterker/Receiver
  • Voice Control gebruiken om Radio zender op te roepen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Een statische klok prominent in beeld, veroorzaakt inbranden van het beeldscherm en daar wordt men ook niet blij van. De tip van hanh voorkomt dit.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Tom.horst welkom op de Community! Die bewegende stip trekt nogal de aandacht inderdaad. Wanneer je het beeld uitzet, is ook je geluid uit dus dat is geen optie (tenzij je elke keer helemaal het menu van je tv in wil). We hebben op dit geen plannen om de stip aan te passen.

Ik zet je topic bij deze in 'Deel je tip'. Daar kan iedereen aangeven of zij je voorstel ook zien zitten 🙂
Paula20

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zijn er intussen al plannen om dit aan te passen? Ik heb sinds kort de mediabox next en vind de oranje bal in beeld ook storend bij het radio luisteren. Waarom niet alleen het logo van de zender in beeld zoals bv bij KPN? 

 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Paula20 welkom op de Community. De lijst met alle suggesties van klanten is behoorlijk uitgebreid! De suggesties waar wij de meeste klanten blij mee maken gaan mee naar de planning van wat we echt gaan realiseren. Daar staat het hele screensaver gebeuren - inclusief de gele stip - ook op. Het gaat wel om een kosmetische aanpassing, bugs blijven vooralsnog prioriteit houden. De komende tijd gaan we er dus nog niet concreet mee aan de slag. Wanneer dat wel gaat gebeuren is niet bekend.

In de praktijk krijgen suggesties waar veel reacties op komen voorrang, ik hoop dus op meer reacties in dit topic 🙂

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
KBX458 wrote:
Een statische klok prominent in beeld, veroorzaakt inbranden van het beeldscherm en daar wordt men ook niet blij van. De tip van@hanh voorkomt dit.

 

Niet elk scherm brand in hoor@KBX458 

een LCD/Led heeft daar doorgaans geen last van, maar kan wel nabeelden laten zien, welke later gelukkig wel weer wegtrekken. Maar op een Plasma of Oled wil je dit niet. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Maar op een Plasma of Oled wil je dit niet. 

Dan zou je toch een screen saver op de TV verwachten……
Erop gokken dat van alles en nog wat, dat je op zo’n TV kunt aansluiten, wel zo’n voorziening zal hebben, lijkt me hachelijk. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @hanh 

maar daar zijn ze dus lang niet altijd in voorzien. Wel gaat doorgaans het contrast omlaag na een tijdje geen signaal, maar ik denk dat er verder nog steeds te weinig rekening word gehouden met eventueel inbranden van de schermen. Overigens gebeurt dat uiteindelijk toch vaak wel als een Tv daar gevoelig voor is. Inspelen en de zogenoemde ‘burn in’ DVD's die er zijn/waren, is allemaal flauwekul. Zorgt misschien voor wat uitstel, maar statische beelden op een Tv zijn vaak niet zo best.

Daarom heeft men de zenderlogo's al aangepast. Maar ook dat is niet afdoende, want kijk bv. eens naar NPO 1; het zenderlogo rechts veranderd van kleur en blijft slechts licht zichtbaar, terwijl het logo links gewoon fel en kleurrijk blijf. Beetje vreemd ook dat men dat zo doet, want dat is natuurlijk niet afdoende. En het steeds een paar pixels verplaatsen van het logo stelt evenmin iets voor. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja, dat had ik ook begrepen en kijk hier toch wel van op.
Je gooit TV’s de markt in en verwacht dat, ik weet niet hoeveel, partijen zich aan dit soort lastige eigenschapen van het scherm zullen gaan aanpassen. Hoeveel slachtoffers met een niet meer helemaal lekker scherm, levert dit op? Geen idee. Blijft wel een beetje raar.
Zelf heb ik een Full-HD LCD/LED Panel. Ben ouderwets. In dit geval misschien wel terecht. 4k vind ik ook nog niks. Weinig voor mij interessante 4k bronnen en het verschil tussen 4k en naar 4k opgeschaalde HD bronnen, zie je toch niet op normale kijkafstand, of je moet wel een enorme beelddiagonaal hebben. Met je neus op het scherm zie je het natuurlijk wel.

 

vandervloed

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou een veel minder opvallende screensaver al stukken beter vinden. of een klein streepje onderaan. maar deze beweegt steeds in je ooghoek. dus wil ik toch met klem vragen of er een betere oplossing voor gevonden kan worden. het is behoorlijk storend. Ik hoop dat er gauw iets verandert!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @vandervloed dit is al een redelijk verouderd topic zie ik. Er is inmiddels een poll geweest en er wordt aan een nieuwe screensaver gewerkt. Zie dit topic: Radio op de Next: welke screensaver kies jij? Beslis mee!

Uitgelicht topic