Beantwoord

Kan er een Amazon Prime Video app op de Mediabox XL of Mediabox Next komen?

• 6 april 2019
  • 90 reacties
  • 16812 keer bekeken

Reputatie 3
Hoi,

Ik heb nu de Mediabox Next en we hebben al Netflix en Videoland als streamingdiensten ingebakken. Ik vroeg me af of ziggo ook al bezig is met andere streamingsdiensten toe te voegen als app en dan met name de Prime Video app.

Ik merk dat ik daar ook behoefte aan heb dit ingebakken te hebben in de nieuwe mediabox.
icon

Best beantwoord door Anne H Ziggo 10 juli 2019, 12:45

Hallo @Mieters welkom op onze Community! Top dat je een account aanmaakt om je voorkeur voor Amazon Prime met ons te delen. Dit topic en jullie suggesties heb ik inmiddels besproken met de 'de devs'. Het komt overeen met het eigen onderzoek naar welke apps onze klanten zouden waarderen. Hier zijn zij constant mee bezig.

Er is op korte termijn geen verdere informatie om met jullie te delen helaas. Maar de boodschap is aangekomen 🙂
Bekijk origineel

90 Reacties

Wanneer komt de Amazon prime video app op de next? KPN heeft Amazon nu opgenomen in hun zenderpakket. Misschien maar overstappen naar KPN!

Klopt, in het tijdperk van steeds meer stream diensten lijkt het me een must voor een provider om ze veel mogelijk stream opties aan te bieden.

Disney + en Primevideo zouden zeker een goede uitbreiding zijn, zeker nu KPN Prime heeft opgenomen (als zij ook Disney+ gaan opnemen worden zijn ze wel erg aantrekkelijk)

Kom maar op met die Amazon prime app. Zou top zijn

Dat zal wel geweldig  zijn, maar dan ook voor de media box XL want de next box krijg ik niet 😥😥😥 zal zeker een goede zet zijn voor Ziggo 😏

Ook hier graag een amazone prime app of kanaal op de next.

Ook hier graag een amazone prime app of kanaal op de next.

helemaal mee eens:ok_hand::thumbsup_tone2:

Op de eerste plaats kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de Ziggo Next. In vergelijking met de Mediabox XL is dit echt een grote opluchting. 

Het zou fantastisch zijn als Amazon Prime, Hulu, Disney of andere streamingsdiensten worden ondersteunt. Alleen, ik kan mij voorstellen dat Netflix hier wellicht niet zonder meer akkoord mee gaat? Netflix geeft nog al eens exclusieve support voor apparaten. Geen idee hoe dit bij het pakket van Ziggo zit.

Nu heb je een geschikte smart tv, zoiets als Android mediaspeler of Amazon stick etc. nodig om überhaupt gebruik te kunnen maken van deze streamingsdiensten. 

Kortgezegd Amazon Prime, ja heel graag! 😊

Heel graag z.s.m Amazon prime. Al zicht op een dergelijke app beheerder? Anders ben ik welhaast gedwongen om een Apple TV te kopen..

Het wordt wel tijd dat Amazon Video gaat werken op Ziggo Next. Een abbo kost nu2,99 per maand en dus interssant als je dat afzet tegen Netflix. 

Het wordt wel tijd dat Amazon Video gaat werken op Ziggo Next. Een abbo kost nu2,99 per maand en dus interssant als je dat afzet tegen Netflix. 

Ik sluit me helemaal bij deze suggestie ;)) 

Reputatie 3
Badge +1

Van de zijde van Ziggo blijft het hier angstvallig stil,geen enkele reactie.

Ik heb het idee dat deze app niet graag op de Next zetten omdat het hun eigen movies en series XL in de weg zit!!

Badge

Kom maar op met die app.
Netflix is leuk maar Prime nog leuker.
Begrijp niet dat een innovatief bedrijf als als ziggo dit nog niet heeft…
Hoe moeilijk kan dit zijn? Het is 2020 en technologie leeft toch?

Reputatie 3
Badge +1

KPN heeft de app van prime video inmiddels wel op hun ontvangers staan,dat zet me aan het denken.

Wil Ziggo wel de app installeren op de Next,ik denk van niet.

Mijn idee is dat je dit je klanten niet mag onthouden,dit is voor de klanten een mooie kans op een goede en goedkope Netflix concurrent te hebben!

Reputatie 3
Badge +1

Er wordt al zowat 1 jaar van klanten aangegeven graag de Prime Video app op de tv ontvanger te hebben,maar nee Ziggo is horend doof voor de wensen van zijn klanten en legt het gewoon langs zich neer,en dat terwijl de grote concurrent KPN hieraan wel gehoor geeft.

Niet slim Ziggo,luister-en neem de wensen van je klanten serieus,en dat moet je doen VOORDAT ze overlopen!!!

Reputatie 3
Badge +1

Hebben jullie iets in de pap te brokkelen en wordt er naar jullie geluisterd of zitten jullie hier voor de vorm en het idee aan klanten te geven dat ze iets hebben mee te denken bij Ziggo,moderators,ik denk dat de roep van de klant duidelijk is en dat zijn er niet weinig,en dan alleen krijg je hier te zien die de moeite nemen om te reageren.

Negeer de oproep van klanten niet Ziggo,dat kan klanten kosten,en jullie willen toch zo klantvriendelijk zijn,nou kom op dan!!

Ik kan vertellen dat bij de grote concurrent KPN de klant mag meedenken en beslissen en dat is voor klanten veel waard en wordt zeer gewaardeerd.

Reputatie 7

Hey @kidd . We zitten hier zeker niet alleen maar om jullie het gevoel te geven dat er wordt geluisterd. Maar eerlijk is eerlijk; wij zijn inderdaad ook niet degenen die beslissen of een dergelijke app er wel/niet kan komen. Wel kunnen we de wens doorgeven, en dat wordt dan natuurlijk ook wel gedaan. Weet wel dat het niet zo is dat we kunnen zeggen “oh Amazon, dat willen we wel. Klik, aan”. Wat er precies allemaal bij komt kijken weet ik ook niet helemaal zeker hoor, maar hier zullen sowieso afspraken met de app-partij zelf bij komen kijken. Daarnaast is het niet zo dat als een app bestaat, het 1 op 1 te implementeren is op een mediabox.  

Ik snap heel goed dat jullie de app willen. Sterker nog, ik heb zelf ook Amazon Prime en zou het dus ook zeker een handige toevoeging vinden (al heb ik het geluk dat het ook via mijn TV zelf kan). Het is alleen niet zo dat omdat mensen hier aangeven het te willen, het ook zomaar geregeld kan worden. 

Mochten er concrete plannen/updates zijn, laat ik dat natuurlijk weten. Zijn die er niet, dan hou ik me veelal stil. Niet om jullie te negeren, maar omdat niemand iets heeft aan een continue herhaling van “bedankt voor je idee. Ik zet het door. Op dit moment bestaat het nog niet. Wie weet wat de toekomst brengt” Ik hoop dat jullie dit begrijpen :-). 

Reputatie 3
Badge +1

Hebben jullie als moderators dan niks in te brengen,jullie kunnen je  toch hard maken voor de roep van de klant en niet op je handen blijven zitten en afwachten tot er misschien eens iets gaat gebeuren,er wordt door de klanten bijna gesmeekt om de Prime video app op de Next box te zetten.

Het lijkt mij dat Amazon daar ook blij mee zal zijn omdat het voor veel mensen toch gemakkelijker word een Prime Video abo af te nemen!

Reputatie 7

Even een vraag over Prime, heb je nog steeds een creditcard nodig om een abo af te sluiten?

Reputatie 3
Badge +1

Dat weet ik niet zeker dat zou je even op Amazon.nl moeten kijken,ze schijnen wel een heel goed content te hebben echt vergelijkbaar met Netflix maar dan stukken goedkoper,vandaar mijn relaas voor de app op de Next !!

Reputatie 7

Hebben jullie als moderators dan niks in te brengen,jullie kunnen je  toch hard maken voor de roep van de klant en niet op je handen blijven zitten en afwachten tot er misschien eens iets gaat gebeuren,er wordt door de klanten bijna gesmeekt om de Prime video app op de Next box te zetten.

Het lijkt mij dat Amazon daar ook blij mee zal zijn omdat het voor veel mensen toch gemakkelijker word een Prime Video abo af te nemen!

Maar wie zegt er dat wij op onze handen zitten? 
Wie zegt dat wij ons hier niet hard voor maken?  Dat is een conclusie die jij nu trekt, omdat er vooralsnog geen app is, maar dat vind ik wel wat te kort door de bocht en ook niet helemaal eerlijk. Het is gewoonweg niet zo dat “wij” bepalen. En wat er precies allemaal bij komt kijken, daar heb ik verder ook geen zicht op. De wens is absoluut duidelijk en kenbaar gemaakt. Meer dan dat kunnen we helaas niet doen. 

Reputatie 3
Badge +1

Niet boos worden Lycke,ik doe dit niet alleen voor mijzelf want ik heb een smart tv waar de app op staat,maar voor de mensen die hier op dit forum al een jaar vragen om de app en geen smart tv hebben.

Kijk als er al een jaar gevraagd wordt en er is nog niets gebeurt dan hebben klanten op dit forum niet bepaald het idee dat ze serieus genomen worden,zeg dan gewoon keihard we doen het niet.

In deze verschrikkelijke coronatijd zijn er geen grote onderhoudsprojecten,nou richt je dan op zoiets dan deze app installeren,KPN heeft hem sinds december op zijn mediaboxen staan!!

En nu stop ik ermee want ik hoop dat het duidelijk is!!

De next box werkt perfect. Netflix en YouTube worden veel gebruikt. Nu ook Amazon prime aangeschaft, en het zou fijn zijn als de next box ook hier ondersteuning voor krijgt.

Het zou in ieder geval fijn zijn als Ziggo haar moderators zou laten weten of Amazon Prime op de Mediabox überhaupt wel of niet zou willen, of dat wel of niet technisch mogelijk is en of er wel of niet aan gewerkt wordt. Op deze manier laten ze hun moderators een beetje in de steek vind ik. Die kunnen immers niet meer melden dan “we hebben het doorgegeven”. Wat na meer dan een jaar natuurlijk een hoogst onbeveredigend en frustrerend antwoord is.

Reputatie 3
Badge +1

Ik kan het toch niet laten om ook nog een reactie te geven op wat Ron881966 zegt.

Helemaal met je eens Ron het is zeer onbevredigend dat er al een jaar bijna wordt gesmeekt door de klanten om de Amazon Prime video app op de Next en dat er niet meer uitkomt dan wat we nu hebben gelezen,dit gaat richting schofferen van klanten,zo van jullie kunnen roepen wat je wil maar wij maken de dienst uit en doen zoals wij het willen!!

Er is meer dan Netflix mensen van Ziggo,alhoewel die wel zeer goed in de kast liggen bij Ziggo,zelfs de laatste software van de Next worden speciale items van Netflix weergegeven,dat zegt mij veel waarom ze de Amazon Prime video app niet installeren op de Next!!

Reputatie 1

Dit topic is inmiddels al 1 jaar oud en Ziggo heeft nog steeds niet aangegeven of het er wel of niet gaat komen. Een prijsverhoging kunnen jullie sneller invoeren dan de wens van een klant te beantwoorden met een antwoord.

Antwoord is toch vrij simpel:
Ja het gaat er komen en naar verwachting is het er xx-xx-xxxx

Nee het gaat er niet komen. Topic closed en er is duidelijkheid.

Zo simpel kan het zijn Ziggo.

Oja ben zelf ook voorstander van Amazon Prime op Horizon/Next

Reageer