Cool farang

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil een automatische Reminder instellen voor alle afleveringen van 1 programma

Hoe kan ik op de mediabox next een herinnering instellen voor 1 programma voor elke dag
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik vind het ook jammer, maar met "cloud" opnemen is er wat veranderd.

We zijn/waren gewend om op tijd op te nemen, ook bij de horizon en Humax, ook als je via de gids opnam gaf je aan de box een opdracht "neem op van bv. 18.00 tot 19.15 op 11 juni op ned1.En dat deed de box dan op zijn eigen schijf.

Bij de Next gaat dat wezenlijk anders, alle programma's worden opgeslagen. Als jij die "opneemt" komt er een vinkje bij dat programma dat jij dat mag terugzien.
Na verloop van tijd worden programma's die nog een vinkje hebben verplaatst naar een andere server. Alle andere worden opgeruimd.

Daarom kun je hierbij dus niet meer op tijd opnemen, dit zou simpelweg teveel serverruimte vergen, Jantje wil 1 minuut voorloop, Keesje wil alleen het laatste kwartier Pietje wil 1.1/2 uur uitloop enz. enz.

De precieze details ken ik niet maar zo gaat dat ongeveer, alle aanmerkingen/verbeteringen zijn welkom.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat gaat volgens mij niet, je kan alleen instellen via de gids.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi Cool farang welkom op de Community. Wat steefb zegt klopt. Weet je voldoende? Wanneer je denkt dat dit wel heel erg handig zou zijn: plaats dan een suggestie in deze categorie 🙂
Haemka

Level 10
  • 438Posts
  • 2Oplossingen
  • 112Likes
Zou graag een wens door willen geven vwb de MEDIABOX NEXT, mogelijk dat men er naar kan kijken of dat dit realiseerbaar is.
Het is een, voor mij, groot gemis op deze nieuwe box.


  • Bij herinnering. Na instellen ook daadwerkelijk het programma starten en niet alleen de melding laten zien.
  • bij herinnering. Meer mogelijkheden bij herinnering geven. Tijd zelf kunnen aanpassen van het programma. Starten wanneer IK dat wil. Dan ook meer opties bij instellen herinnering. Starten bv 1x per week, alleen op weekdagen, alle dagen, week-end. ( is jullie ongetwijfeld bekend bij de Humax )
  • Volledig zelf een herinnering in kunnen plannen zonder de gids te gebruiken, zender, dag tijdstip en wanneer en dan aangeven of je wilt opnemen of alleen herinnering.
Dit zit standaard op de Humax in de software. Zou erg goed zijn als ze zoiets ook in kunnen bouwen in de Next software.
Dan ga ik ongetwijfeld vaker via de Mediabox Next kijken ipv via de Humax. Die ik nu nog steeds voor 99% gebruik tov de NEXT.
Oopsididitagain

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben het helemaal eens met Heamka!
Mis vooral een overzicht van reminder programma's, soms weet ik niet meer wat ik als reminder heb aangemerkt en dan zoeken naar een icoontje in het programma overzicht is een drama.
Ook het niet overschakelen naar het programma als het zover is mis ik. Heel onhandig als je de mededeling mist om een of andere reden.
Dus beste Ziggo, heel graag!!!:thumbsup_tone2:
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik vind het ook jammer, maar met "cloud" opnemen is er wat veranderd.

We zijn/waren gewend om op tijd op te nemen, ook bij de horizon en Humax, ook als je via de gids opnam gaf je aan de box een opdracht "neem op van bv. 18.00 tot 19.15 op 11 juni op ned1.En dat deed de box dan op zijn eigen schijf.

Bij de Next gaat dat wezenlijk anders, alle programma's worden opgeslagen. Als jij die "opneemt" komt er een vinkje bij dat programma dat jij dat mag terugzien.
Na verloop van tijd worden programma's die nog een vinkje hebben verplaatst naar een andere server. Alle andere worden opgeruimd.

Daarom kun je hierbij dus niet meer op tijd opnemen, dit zou simpelweg teveel serverruimte vergen, Jantje wil 1 minuut voorloop, Keesje wil alleen het laatste kwartier Pietje wil 1.1/2 uur uitloop enz. enz.

De precieze details ken ik niet maar zo gaat dat ongeveer, alle aanmerkingen/verbeteringen zijn welkom.
Haemka

Level 10
  • 438Posts
  • 2Oplossingen
  • 112Likes
Steefb wrote:

Daarom kun je hierbij dus niet meer op tijd opnemen, dit zou simpelweg teveel serverruimte vergen, Jantje wil 1 minuut voorloop, Keesje wil alleen het laatste kwartier Pietje wil 1.1/2 uur uitloop enz. enz.

De precieze details ken ik niet maar zo gaat dat ongeveer, alle aanmerkingen/verbeteringen zijn welkom.


Ok dan geen OPNAMES plannen op tijd die ik wil. Ik snap het probleem met de cloud. Zou te moeilijk worden.

REMINDERS overzicht maken en zelf kunnen beheren heeft niets met OPNAMES te maken,
dus DÁT zou ZIGGO of wie dan ook hopenlijk in kunnen programmeren in de NEXT, dát zou wel een grote wens kunnen zijn voor heel veel klanten... voor mij iig wel...
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo iedereen, bedankt voor het meedenken en alle suggesties!

De box is voorlopig qua functies uitontwikkeld. We hebben nu vooral de oren en ogen open om kleine bugs eruit te laten halen door onze ontwikkelaars. Nieuwe functionaliteiten ontwikkelen in de toekomst blijft altijd een optie, mits er erg veel vraag naar is.

Ik plaats dit topic daarom in de categorie 'deel je tip'. Dan kan iedereen meedenken 🙂
Haemka

Level 10
  • 438Posts
  • 2Oplossingen
  • 112Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo iedereen, bedankt voor het meedenken en alle suggesties!

De box is voorlopig qua functies uitontwikkeld. We hebben nu vooral de oren en ogen open om kleine bugs eruit te laten halen door onze ontwikkelaars. Nieuwe functionaliteiten ontwikkelen in de toekomst blijft altijd een optie, mits er erg veel vraag naar is.

Ik plaats dit topic daarom in de categorie 'deel je tip'. Dan kan iedereen meedenken 🙂



Erg jammer. Geld zeker op.?
Dat wordt dus standaard kijken via de Humax de komende tijd
Snel

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Het is inderdaad een groot gemis. het niet kunnen instellen van een automatische REMINDER voor alle afleveringen van 1 programma. Dit lijkt mij eenvoudig via de software aan te passen Ziggo. Ook al is de next uitontwikkeld. Heeft ziggo niks gedaan met de feetback, of is de next niet goed getest? Tevens een voorstel om automatisch over te schakelen binnen een halve minuut. tenzei de melding wordt weggedrukt.
FAMHILHO

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar het niet kunnen instellen van een herinnering voor alle afleveringen van "dit seizoen" ook als een heel groot gemis want dit moet je nu dus iedere dag weer instellen en dat is onbegonnen werk. Heel jammer want ik ben verder wel heel tevreden met de nieuwe box (next); onbegrijpelijk dat Ziggo deze mogelijkheid niet langer biedt!
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
FAMHILHO wrote:
Ik ervaar het niet kunnen instellen van een herinnering voor alle afleveringen van "dit seizoen" ook als een heel groot gemis want dit moet je nu dus iedere dag weer instellen en dat is onbegonnen werk. Heel jammer want ik ben verder wel heel tevreden met de nieuwe box (next); onbegrijpelijk dat Ziggo deze mogelijkheid niet langer biedt!


Bij het gebruik van de Tv-gids op de MBXL had ik nog niet stilgestaan bij de aanwezigheid van de keuzemogelijkheid 'herinnering toevoegen' totdat ik vanmorgen uw bericht las in dit topic.

Ik heb het uitgeprobeerd op de XL en was niet echt onder de indruk van de functionaliteit ervan. Wanneer je naar een andere zender kijkt op het moment dat het 'reminder-programma' op de andere zender start, krijg je links bovenaan een herinnering in beeld gedurende 1 minuut. Dat is nogal kort vind ik. In tegenstelling tot de Humax schakelt de XL niet automatisch over naar het andere kanaal.

Eerder in dit topic is uitgelegd wat de moeilijkheidsgraad is om de Next te voorzien van deze functie, omdat Replay vanuit de cloud functioneert.
Persoonlijk vind ik het ontbreken van een automatische reminder op de Next niet zo belangrijk. In ieder geval van ondergeschikt belang ten opzichte van allerlei andere problemen, zoals de storingen in het gebruik van replay die momenteel spelen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic