Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hinderlijke Community pop-up in landscape (iOS)

Sinds kort verschijnt er als ik een reactie wil plaatsen op mijn iPad een pop-up in de landscapemode, waardoor een deel van mijn typewerk niet zichtbaar is. Het ziet er dan zo uit:


Het cirkeltje blijft ronddraaien. In de portretmode verdwijnt de pop-up.
24 Reacties 24
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Jan,

Dit lijkt op het misgaan van techniek die we gebruiken om feedback pop-ups te laten zien. Gek dat het alleen in landscape gebeurd.

Huistijger en EnergieBoy kunnen jullie checken of dit bij jullie ook zo is?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Om heel eerlijk te zijn heb ik al een hele lange tijd geen pop-up meer gezien in mijn browser via mijn iPad. Laatste is geloof ik een week of 3 geleden en die was nog normaal. Ik zal het bekijken en mocht ik iets tegen komen dan laat ik het weten 🙂
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Bij het openen van het topic zie ik even de pop-up verschijnen, maar die verdwijnt dan direct. Als ik een reactie wil geven komt die echter terug in de landscape mode zodra het toetsenbord op het scherm verschijnt. In de portretmode verdwijnt die dan na 1 of 2 sec.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Jan F. wrote:
Bij het openen van het topic zie ik even de pop-up verschijnen, maar die verdwijnt dan direct. Als ik een reactie wil geven komt die echter terug in de landscape mode zodra het toetsenbord op het scherm verschijnt. In de portretmode verdwijnt die dan na 1 of 2 sec.


Dank voor de aanvulling. Kan iedereen bevestigen dat het heel kort in beeld is tenzij je het onscreen toetsenbord gebruikt?
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Anne H Ziggo
Het probleem lijkt te zijn opgelost. Is dat door een actie van Ziggo of is het vanzelf overgegaan?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Jan F. wrote:
Anne H Ziggo
Het probleem lijkt te zijn opgelost. Is dat door een actie van Ziggo of is het vanzelf overgegaan?


Er zijn meerdere pop-ups actief, met elk een andere mini-enquete. Afhankelijk van je cookie instellingen en je gebruikersrol triggert een stukje javascript de juiste pop-up.


  • Als je de pop-up nu goed in beeld ziet dan hebben onze programmeurs iets aangepast.
  • Als het helemaal verdwenen is dan is een foutief aangemaakte enquete aangepast (in dit geval zou het in de toekomst nog een keer kunnen gebeuren).
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik krijg op dit moment geen pop-ups meer.
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dit probleem werd eerder door mij aangekaart in het inmiddels gesloten topic. Het probleem is intussen echter weer terug. Het treedt alleen op bij het plaatsen van een reactie, niet bij het aanmaken van een nieuw topic.
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Getest met Ipad2 hetzelfde probleem. Landscape mode
Verdwijnt in portret mode.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Getest met Ipad3 geen probleem zowel in safari als andere browser
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Jan F., ik heb dit topic weer opengezet. Ik zet dit even door naar Ronald, hij houdt alle issues bij.
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ronald Ziggo en Michael Ziggo
Wat is de status van dit topic?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Zelfde problemen hier gehad met de Ipad Air2 en mijn Iphone XR

Maar ik kon hem wel wegklikken en doorgaan.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Excuses! Wij moderators zijn achter de schermen op elkaar aan het wachten geweest om bij de programmeurs navraag te doen. Ik heb het meteen nog een keer onder de aandacht gebracht. Wij kunnen het hier niet reproduceren, dat maakt zoeken naar een oplossing lastiger.

Zien jullie ook verschil bij het gebruik van een alternatieve browser (Firefox en Chrome) naast Safari? Is de pop-up dan ook zichtbaar of zijn er verschillen? Dit kan helpen om de bug beter te vinden.

Update: Een lijstje met geteste browsers icm versienummers van browser en het device zou mooi zijn geeft onze developer aan. Er wordt daarbij specifiek gevraagd of er ook plugins actief zijn in Safari.
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik heb een wat oudere iPad mini met beperkt geheugen. Daarom heb ik geen alternatieve browser geïnstalleerd.
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Anne H Ziggo Denkt de betrokken afdeling dat het probleem is opgelost? Ik zie de pop-up niet meer, maar krijg ook geen toetsenbord. Ik kan dus van mijn iPad niet meer reageren. Een klik op like heeft als gevolg dat ik naar de top van de bladzijde gaat.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Jan F. ik heb deze popup gister gehad op me MacBook Air bij het inloggen kreeg ik dit in Safari. Hij is er nog wel.
Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Anne H Ziggo Ook de menu knop werkt niet meer.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jan F. Klopt op mijn iPad 3 werkt de menu knop ook niet meer, keuze recent actieve topics ook niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic