Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

HD Zenders

Deze week zijn er bij KPN weer 8 zenders geüpgraded naar HD. Een aantal van deze zenders zijn bij Ziggo nog steeds SD. Bovendien is het bij Ziggo al bijna een jaar erg rustig mbt tot het upgraden naar HD.

Waarom blijft Ziggo zo achter? Wanneer gaat Ziggo weer eens zenders opwaarderen naar HD?

  • ZiggoSport Docu

  • ZiggoSport Extra

  • Ketnet

  • TRT

  • Family 7

  • OutTV

  • Beleef KPN 

 

  • Secret Circle

32 Reacties 32
Alfons Verbiest

Level 9
  • 265Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

Het zijn er 7. Beleef KPN is al langere tijd HD. Ik was van plan om maart 2020 weer terug te gaan van KPN naar Ziggo, maar ik weet niet of ik dat nu nog doe.

Wonderdog

Level 3
  • 69Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Ik ben het helemaal met Alfons Verbiest eens, het wordt tijd dat er HD zenders bijkomen.

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Eens dat er meer HD bij mag maar KPN loopt nog flink achter. 73 bij ons en 35 bij KPN als je beide zenderoverzichten bekijkt.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Stap anders over op KPN. Zo te zien moet je nog eens goed onderzoeken of dit zinvol is.
Let op de Internetsnelheid die je kunt krijgen en dat DVB-C Tuner ontvangst via een eigen coax-netwerkje niet mogelijk is.

bendenvug

Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wat betekent: Indien beschikbaar op uw adres?

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes
bendenvug wrote:

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=5f5a70d1-3881-4f18-b642-306f0decf70c&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-...

 

Totaal 93 HD zenders bij KPN!


 Inderdaad. Dan klopt mijn conclusie niet. Dan mogen ze hun zenderoverzicht-pagina eens aanpassen. Daar staat dat ze maar 35 HD-zenders hebben. Dan loopt Ziggo dus achter alhoewel ook regionalen daar in HD zijn wat m.i. geen volwaardige zenders zijn. Ze zenden namelijk niet 24 uur uit maar herhalen.

Wat betekent: Indien beschikbaar op uw adres?

Dat zag ik ook. Ik las wel ergens op hun forum dat je voor HD minimaal 14 mb/s moet hebben qua snelheid. Wellicht dat?

bendenvug

Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Dit is de laatste nieuwe versie van Nov 2019,

dus wordt het aantal nog hoger ivm toevoeging Dec 2019.

 

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=5f5a70d1-3881-4f18-b642-306f0decf70c&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-...

Alfons Verbiest

Level 9
  • 265Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

Ik zit zelf bij KPN en heb zojuist eens alles langsgezapt en geturfd.

In HD staan bij het basis- en pluspakket 72 kanalen.

Bij de extra zenders die ik heb zijn het:

Fox Sports 6 HD

Ziggo Sport Totaal 6 HD

Duits pakket 7 HD

 

Totaal heb ik er dus 91 stuks.

King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes

Ziggo is alleen bezig met rotzooi toevoegen zoals nu met Tommy TV. Ziggo weet niet wat HD en 4K betekend.

donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes

@King006 Ziggo is een zakkenvuller… omgekeerde robin hood etc.

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes
donnerd wrote:

@King006 Ziggo is een zakkenvuller… omgekeerde robin hood etc.


Lijkt me logisch. Is een commercieel bedrijf. Dat is KPN ook. Waar ze de marge kunnen vergroten, doen ze dat gewoon.

donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes

@martwoutnl Ziggo heeft miljarden… dus geld genoeg om eindelijk wat zenders naar HD om te zetten… maar dat zal wel nooit gebeuren.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Miljarden? Bronvermelding graag.

King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Alfons Verbiest

Level 9
  • 265Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

Klopt. En inmiddels ook AT5 in HD.?

Wonderdog

Level 3
  • 69Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb gisteren uitgebreid gesproken met de technische dienst maar dat heeft niets opgeleverd in de mening van  Ziggo. Ik vroeg waarom ze o.a. Stingray Classica die alleen beschikbaar is in HD  nog steeds in SD doorgeven, en ik kreeg als antwoord dat de aanbieder dat niet wil, maar dat is onzin,  de aanbieder wil juist wel dat Stingray Classica  in HD wordt uitgezonden, dit geldt ook voor Stingray Jazz. Kortom wat Ziggo niet wil gebeurt niet ondanks dat de klanten ( de abonnees ) dat heel graag willen. Het niet opwaarderen van SD naar HD heeft niets te maken met een tekort aan bandbreedte. Alle zenders worden vanuit de Media cataway in Hilversum in HD aan alle kabel bedrijven geleverd.

 

 

 

 

 

donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes

@hanh Ziggo is van Liberty Global… 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja, dat weet ik.
Ik vermoed eerder dat de marges klein zijn. Er wordt enorm geinvesteerd + concurrentie van glasvezel Providers is moordend.
Denk aan: DOCSIS 3.1, Next + Video Platform,  Overgang naar IP-TV, Ziggo Go Apps op diverse Platforms, Software voor Modem/Routers ihb Connectbox, ……
Dat is geen excuus voor dat  al die ambities niet lekker lopen, hoor, hoewel dit m.i. aan de beschikbare poen zal liggen.
Maar: Toch dit alles ff in de redenering meenemen.
Ziggo zal ongetwijfeld aardig wat moeten afdragen aan Liberty Global voor bv Next en Video platform. 
Om daar meer over te weten te komen, zul je de financiele jaarverslagen moeten gaan doorspitten. De rest is speculatie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic