Vraag

Goede (andere) provider

  • 7 november 2020
  • 14 reacties
  • 181 keer bekeken

Heeft iemand in deze community nog ’n goed advies voor een wel goede provider. Want na 14 dagen ellende met Ziggo ben ik helemaal klaar met Ziggo. Ziggo is niet in staat gebleken om een betrouwbaar en stabiel Wifi-netwerk in onze ietsie grotere dan gemiddelde woning te leveren.

14 Dagen waarin:

  • 8 keer telefonisch contact was met Ziggo klantenservice;
  • het zou liggen aan de iPad van m’n vrouw, waarmee niets aan de hand bleek;
  • de Wifi booster kapot zou zijn, een nieuwe werd toegezonden, maar waarmee de problemen ook niet werden opgelost;
  • van IPV 6 naar IPV 4 werd geschakeld om mogelijke interferenties uit te schakelen;
  • door Ziggo technici LTE werd uitgezet om dezelfde reden;
  • een splitter werd toegezonden en door mij onder telefonische begeleiding de binnenhuis bekabeling werd gecheckt;
  • uiteindelijk afgelopen woensdag een Ziggo monteur kwam opdraven, die - na nog enkele checks m.b.t. de binnenhuis bekabeling te hebben uitgevoerd, hetgeen ook niets opleverde – werd geconstateerd dat het modem kapot zou zijn en dus werd vervangen door een nieuwe.

Even was ik blij, omdat ik dacht dat daarmee de Wifi problemen zouden zijn opgelost. Is intussen ook ijdele hoop gebleken. Dus graag een advies voor ’n wel goede provider. Bij voorbaat mijn dank.


14 Reacties

Reputatie 7
Badge +13

Heeft u te weinig bereik, langzaam internet, uitval, onderbrekingen?

 

Mocht het zich ook bekabeld voor doen:

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit vaak in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212 

Reputatie 7
Badge +9

Heeft iemand in deze community nog ’n goed advies voor een wel goede provider. Want na 14 dagen ellende met Ziggo ben ik helemaal klaar met Ziggo. Ziggo is niet in staat gebleken om een betrouwbaar en stabiel Wifi-netwerk in onze ietsie grotere dan gemiddelde woning te leveren.

14 Dagen waarin:

  • 8 keer telefonisch contact was met Ziggo klantenservice;
  • het zou liggen aan de iPad van m’n vrouw, waarmee niets aan de hand bleek;
  • de Wifi booster kapot zou zijn, een nieuwe werd toegezonden, maar waarmee de problemen ook niet werden opgelost;
  • van IPV 6 naar IPV 4 werd geschakeld om mogelijke interferenties uit te schakelen;
  • door Ziggo technici LTE werd uitgezet om dezelfde reden;
  • een splitter werd toegezonden en door mij onder telefonische begeleiding de binnenhuis bekabeling werd gecheckt;
  • uiteindelijk afgelopen woensdag een Ziggo monteur kwam opdraven, die - na nog enkele checks m.b.t. de binnenhuis bekabeling te hebben uitgevoerd, hetgeen ook niets opleverde – werd geconstateerd dat het modem kapot zou zijn en dus werd vervangen door een nieuwe.

Even was ik blij, omdat ik dacht dat daarmee de Wifi problemen zouden zijn opgelost. Is intussen ook ijdele hoop gebleken. Dus graag een advies voor ’n wel goede provider. Bij voorbaat mijn dank.


Afgezien van uw problemen, die natuurlijk opgelost moeten worden, heeft Ziggo toch behoorlijk wat acties/werkzaamheden uitgevoerd in een hele korte tijd.

Anders dan m.b.v. een netwerkkabel, waarbij u rechtstreeks contact hebt met Ziggo, is wifi altijd storings-gevoeliger.
Wifi kan gauw een problemen geven, want wifi is natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden bij u thuis. Hoe u huis gebouwd is ( b.v. dikke muren/plafonds en/of veel betonijzer ). Maar ook de wifi van uw buren, kunnen de wifi bij u verstoren ( ook uw wifi signalen stoppen niet bij de buitenmuren van uw huis ).

Maar ook niet/slechte afgeschermde coaxkabels ( ergens is huis ) kunnen van invloed zijn, omdat het wifi signaal uiteindelijk via die kabels aan/met het internet verbonden zijn.


@Tom.  stelt een paar goede vragen.

Reputatie 5
Badge +5

VodafoneZiggo is de provider die het beste is. 

Alleen VodafoneZiggo en KPN hebben een eigen netwerk. 

T-mobile in een paar wijken van 2 steden.

Geen enkele provider bied gegarandeerd WiFi, dat is onzin. Dat er wifi op de modem router zit is een extraatje. 

 

Ziggo heeft al voldoende gedaan. 

 

Alle andere providers leveren via KPN Netwerk en zijn daardoor slechter

Beste Tom, dat circus  over welke apparatuur met foto's heb ik al allemaal gehad met Ziggo. Dat ga ik niet nog eens overdoen. Dank voor je link met instructies voor up- en downstream gegevens en netwerkhistorie. Heb er vandaag ook met diverse mensen over gesproken. Die Humax is me enkele malen aanbevolen. 

Beste Pasi, dat er velerlei oorzaken kunnen zijn heb ik vandaag ook in die gevoerde gesprekken opgestoken.

Beste Template, je bent kennelijk nogal 'n Ziggo fan. Kom ik meer tegen. Maar ook vele KPN fans. Wat me bij Ziggo tegenstaat is het bedroevende niveau van de mensen van Klantenservice, die je aan de lijn krijgt.

Wat ga ik doen?

Ik ga dinsdagochtend een statusrapport maken en ga daarmee naar een lokale computerwinkel, die al heel lang bestaat en als zeer degelijk bekend staat. Neem ook de zaken, die ik hier en in de gesprekken vandaag heb opgedaan mee en laat me daar adviseren wat te doen.

Dank voor jullie reacties en fijne zondag, WF

Reputatie 7
Badge +14

 

Wat ga ik doen?

Ik ga dinsdagochtend een statusrapport maken en ga daarmee naar een lokale computerwinkel, die al heel lang bestaat en als zeer degelijk bekend staat. Neem ook de zaken, die ik hier en in de gesprekken vandaag heb opgedaan mee en laat me daar adviseren wat te doen.

 

 

Die gaat je bijvoorbeeld een goed werkend MESCH systeem aanpraten , in een iets groter dan gemiddeld huis heb je Lang niet genoeg aan een wifi zender ( modem )  in je huis en of booster, en ik zou me eens inlezen hoe wifi werkt https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi/

https://www.50five.nl/blog/wat-is-mesh-netwerk.html

De adviezen die bijvoorbeeld @Tom. geeft en of vraagt zijn goed bedoeld en om uit te kunnen sluiten of er een stroring in het netwerk zou kunnen zitten en of de manier waarop het in je huis zit aangesloten. 

Ook de adviezen van Pasi en Template zijn goed bedoeld.

 

Dank voor jullie reacties en fijne zondag, WF

 

Jij ook en als extra andere providers hebben ook volop wifi problematieken .

Reputatie 5
Badge +5

De enige die je kan kiezen blijven VodafoneZiggo of KPN. Alle anderen blijven slechter omdat ze van KPN Netwerk afhankelijk zijn. 

Bij KPN zal je tegenhetzelfe aanlopen als bij Ziggo.  Er valt niks te kiezen. Als KPN in jou regio alleen maar DSL levert en geen fiber zit je aan Ziggo vast. 

KPN, Ziggo, T-mobile zijn niet verantwoordelijk voor de WiFi, dat is het klantdomein, elke provider levert weliswaar wifi in het modem, dit blijft een extraatje. Geen enkele is verplicht het perfect te laten werken. 

Reputatie 6
Badge +12

zet de connectbox in bridge mode en schaf zelf een goede wifi router aan tp-link heb ik goede ervaring mee werkt op alle apple apparaten goed

Dat je wifi slecht is kan verschillende redenen hebben ik heb een oude woning met dikke muren woonkamer perfect internet over de wifi maar op de gang niet heb zelf wifi boosters (Ziggo monteur geïnstalleerd) en heb overal WiFi ziggo wil prima helpen maar het zit hem ook een beetje in de klant zelf hoe hij of zij zich opstelde naar Ziggo toe iedereen roept maar Ziggo is kut dit dat nou niet helemaal mee eens prima provider die graag wil helpen mee denken. 

Reputatie 5
Badge +5

zet de connectbox in bridge mode en schaf zelf een goede wifi router aan tp-link heb ik goede ervaring mee werkt op alle apple apparaten goed

Bridge hoeft niet perse, dat verschil is per situatie. Heb ook weleens een router op een connectbox aangesloten, waar gewoon alle UTP poorten en de WiFi actief van is. Het gaf geen storingen. 

Reputatie 7
Badge +9

zet de connectbox in bridge mode en schaf zelf een goede wifi router aan tp-link heb ik goede ervaring mee werkt op alle apple apparaten goed


Dat is natuurlijk een goede oplossing, maar waarom gelijk zo technisch?

Voor u @anoniemforum is het misschien easy-peasy, maar voor digibeten ( oei, …. discrimineer ik nu? Ik bedoel mensen die hun talent op een ander vlak hebben :grin: ), is dat niet gelijk nodig. Want hoe meer ‘apparatuur’ en opties, hoe ingewikkelder voor een digibeet én zodra je dan problemen hebt, houdt de service van Ziggo op na hun modem. Voor het beheren van een eigen router, moet je toch enige technisch kennis hebben.

De simpelste oplossing, voor wifi problemen, is de aankoop van b.v. een setje Deco M4. De set in Access Point mode zetten en niets aan de ConnectBox veranderen, behalve de wifi daarop uit te zetten. ZO blijft Ziggo verantwoordelijk voor modem én router ( én kunnen via de router ‘verder’ kijken ).
Het is het beste om de 3 Deco stations bedraadt aan te leggen. Maar de stations onderling ( = backhaul ) m.b.v. wifi te verbinden kan ook, maar dat gaat wel ten koste van de doorvoer snelheid ( voor gewoon browsen en een internet filmpje is dat geen probleem, maar bij zware download is het merkbaar ).

 

...Ik ga dinsdagochtend een statusrapport maken en ga daarmee naar een lokale computerwinkel, die al heel lang bestaat en als zeer degelijk bekend staat. Neem ook de zaken, die ik hier en in de gesprekken vandaag heb opgedaan mee en laat me daar adviseren wat te doen...

 

Mag ik vragen naar de reactie/advies van de computerwinkel?

Reputatie 7

Ik vind het echt jammer dat Ziggo jaren geleden (toen nog @Home) de technische helpdesk heeft opgeheven, je kon toen bellen naar een speciaal nummer met natuurlijk een ander tarief maar je kreeg wel meteen een techneut te spreken. KPN biedt een service genaamd Tech Desk, krijg je ook meteen een expert aan de lijn, kost wel € 5,- p/m maar als ik soms lees dat mensen uren aan de telefoon hangen en dan nog niets wijzer worden…. Als je een FRITZ!Box kiest dan krijg je de Tech Desk er gratis bij.

Misschien dat @Lycke Ziggo hier eens intern een balletje over kan opgooien

Alle andere providers leveren via KPN Netwerk en zijn daardoor slechter

Dit is wel heel kort door de bocht. Als het wordt aangevuld met de opmerking dat de klantenservice minder is bij kleinere providers dan kan dit kloppen. Het netwerk is hetzelfde daar is niks mis mee.

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Alle andere providers leveren via KPN Netwerk en zijn daardoor slechter

Dit is wel heel kort door de bocht. Als het wordt aangevuld met de opmerking dat de klantenservice minder is bij kleinere providers dan kan dit kloppen. Het netwerk is hetzelfde daar is niks mis mee.

 

 

 

 

De klantenservice heeft daar niks mee te maken, het is niet kort door de bocht. 

Als je als leverancier afhankelijk bent van derden zal je altijd slechter zijn dan de partij zelf

Goedemiddag @Willem Franck

Ik zie dat je al flink wat mensen met je mee aan het denken zijn. Ik begrijp uit je bericht dat je vanochtend bij de lokale computerwinkel bent geweest. Hoe is het daar gegaan? Welke adviezen heb je daar gekregen? 

Reageer