Triogap

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gekleurde knoppen op de Mediabox Next Afstandsbediening

Even een topic voor de geïnteresseerden en voor zolang Ziggo hem laat staan.

Ik zie op dit forum vaker voorbij komen dat de gekleurde knoppen ontbreken op de afstandsbediening. Helaas kon ik geen open topic vinden en dacht ik dat hij zo toch beter zichtbaar zou zijn.

Inderdaad is het zo dat deze knoppen niet bruikbaar zijn op de afstandsbediening zoals Ziggo hem uitlevert. De knoppen zijn echter fysiek wel aanwezig. Om gebruik te maken van de knoppen moet je het “Ziggo” logo verwijderen.

Nadat je het plaatje hebt verwijderd zijn er 4 extra knoppen beschikbaar. Helaas zijn de kapjes niet gekleurd maar ze staan netjes in dezelfde volgorde waarin ze in teletekst verschijnen.

Om het plaatje kan je een schilmesje tussen de onderste rij knoppen en het logo in te steken en het logo omhoog te duwen. Steek het mes niet te diep, dit zou de knoppen kunnen beschadigen. Bewaar het logo ook netjes voor als je ooit de afstandsbediening wilt/moet terug sturen. Er treedt geen permanente schade op door deze operatie. Het kan wel slim zijn even een stukje plakband over de ontstane openingen te plakken zodat er geen vuil in de afstandsbediening terecht kan komen.

Ik gebruik zelf geen teletekst, maar ik hoop wel dat iemand hiermee geholpen is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Bedankt voor het her-opmerken van deze knoppen. Ze zijn al geruime tijd bekend en besproken maar waarschijnlijk is dat topic al zo oud dat het op de rommelzolder verbannen is voor de zoekmachine van Ziggo.

Google weet hem terug te vinden. De eerste melding op dit forum en zoals het vaak gaat per ongeluk ontdekt:

 https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-afstandsbediening-37784?postid=426689#pos...

Houd inderdaad rekening met het feit dat de Next en AB geen eigendom zijn.

Bekijk in context

6 Reacties 6
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Bedankt voor het her-opmerken van deze knoppen. Ze zijn al geruime tijd bekend en besproken maar waarschijnlijk is dat topic al zo oud dat het op de rommelzolder verbannen is voor de zoekmachine van Ziggo.

Google weet hem terug te vinden. De eerste melding op dit forum en zoals het vaak gaat per ongeluk ontdekt:

 https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-afstandsbediening-37784?postid=426689#pos...

Houd inderdaad rekening met het feit dat de Next en AB geen eigendom zijn.

APbyZC

Level 6
  • 131Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Heb het meteen uitgeprobeerd en jawel je hebt volkomen gelijk. Alleen wat minder fraai als een nieuwe afstandsbeding. Voor nog geen 19 €.

APbyZC

Level 6
  • 131Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Sorry dat ik nu pas met deze vraag kom. Ben weliswaar al langer lid maar het is misschien wel 2 tot 3 jaar geleden dat ik op de site heb ingelogd.

APbyZC

Level 6
  • 131Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Sorry, sommige mensen lopen achter. Daarvoor kan ik wel een reden noemen maar die houd ik liever privé.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Voor diegenen die het lastig vinden met een mesje, doe de klep van de batterijen eraf en duw de haakjes los en het klepje komt vanzelf los.

 

Bert_0-1686166819248.png

 

APbyZC

Level 6
  • 131Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Merci, maar met mesje is het gelukt.

Uitgelicht topic