jvdmeis

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen Dolby Atmos Mediabox Next

Ziggo waarom geen dolby atmos bij de media next. Ziggo hoort bij de grootste provider maar de next heeft geen atmos doe hier wat aan want zo te zien ben ik niet de enige. Kleine moeite om alle nieuwe next boxen met de iets duurdere chip te voorzien net als kpn die heeft wel atmos. We betalen al genoeg bij ziggo.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit forum heeft een zoekfunctie.

Sluit je svp aan bij een bestaand topic.

https://community.ziggo.nl/search?q=atmos

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit forum heeft een zoekfunctie.

Sluit je svp aan bij een bestaand topic.

https://community.ziggo.nl/search?q=atmos

adriaan1960

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
jvdmeis wrote:

Ziggo waarom geen dolby atmos bij de media next. Ziggo hoort bij de grootste provider maar de next heeft geen atmos doe hier wat aan want zo te zien ben ik niet de enige. Kleine moeite om alle nieuwe next boxen met de iets duurdere chip te voorzien net als kpn die heeft wel atmos. We betalen al genoeg bij ziggo.

 

 

hier ook geen atmos op de next. is heel jammer, maar kijk hier via de Netflix app van mijn LG Oled, die ondersteund atmos. en via mijn receiver word het atmos dan weergegeven. En het is idd een gemiste kans van Ziggo. Maar had helaas niet anders verwacht. Wel dure abo's maar voor klanten de allergrootste troep in decoder stoppen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @adriaan1960 

wat heeft het ‘gemis’ van Dolby Atmos met troep te maken? Niets toch? Morgen is er Dolby Atmos II, overmorgen IIx etc. Het gaat maar door. Daar kun je als fabrikant bijna niet tegenop boxen. Daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen er zullen zijn welke echt de Atmos optie zo missen. Als je een vriendin of vrouw hebt mag je niet eens 2 grotere speakers in huis zetten, laat staan van een hele reeks… 

adriaan1960

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Na de aankondiging hebben enkele van de samenwerkingspartners aangegeven dat zij de technologie voor toekomstige audiovisuele home entertainment in gaan zetten. De producten die Dolby Atmos-instellingen krijgen variëren van hoogstaande home cinema-ontvangers en voorversterkers tot de middenklasse home theatre-pakketten van merken zoals DenonMarantzOnkyoPioneerYamaha en NAD. Modellen van andere, ook minder bekende fabrikanten en merken werden in de eerste helft van 2015 verwacht

 

Het gaat om een paar centen per chip erbij, hadden ze makkelijk kunnen doen. KPN doet het wel.

En ja, hier atmos speakers in verlaagd plafond erbij geplaatst en gelakt in kleur van plafond.

En nogmaals ik vind het een gemiste kans.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“Het gaat om een paar centen per chip erbij, hadden ze makkelijk kunnen doen. KPN doet het wel”.

 

Tja, maar zo is het natuurlijk met alles. Ik begrijp je reactie enerzijds wel, maar onze wensen komen nou eenmaal niet allemaal uit. Bepaalde merken doen ook meer dan anderen. Het kan om een paar centen gaan, maar men kan nou eenmaal niet steeds ingaan op individuele wensen. Dat KPN het wel doet, zegt dus niet zoveel. Er zijn ook nog steeds zat mensen welke genoeg hebben aan een 5.1 systeem, of een soundbar. En niet iedereen heeft ook de mogelijkheid de speakers zo te plaatsen als jij hebt gedaan. Misschien is het een gemiste kans, maar dat geld lang niet voor iedereen. 

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

De Next box is een Arris DCX960, echter Arris heeft feitelijk geen enkele informatie over deze box op hun web site. Het lijkt er dus op dat deze box, net als de Connectbox, in opdracht van Liberty Global is ontworpen, en dan speelt de prijs een heel grote rol. Iedere cent die bespaard kan worden, wordt bespaard. Dan is het dus heel waarschijnlijk dat een oudere chip gebruikt wordt, want die is natuurlijk goedkoper.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Waarom wordt er toch zo over die chip gehamerd. Die chip kan gewoon Dolby Atmos aan (dezelfde chip in England geeft wel Atmos door), dat de gebrekkige software ingenieurs van Ziggo het niet voor elkaar krijgen om Dolby Digital+ werkend te krijgen is hier het grote probleem.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Conforto 

niet lullig bedoeld hoor, maar de beste stuurlui staan altijd al wal. Wat voor ons soms zo simpel is, kan dat in de praktijk toch niet helemaal zijn.

 

De beste wensen voor 2020 overigens.

Uitgelicht topic