Sticky Beantwoord

Disney+ (proef) abonnement - ook via de Mediabox Next?

  • 12 september 2019
  • 61 Reacties
  • 119352x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

61 Reacties

Reputatie 1
Ziggo treft vooralsnog geen blaam. Disney+ heeft nu een zogenaamde soft launch in Nederland als enige land in Europa. Ze testen de dienst dus uit en wij zijn de gelukkige. Disney is verantwoordelijk voor de uitrol van de app en zij zijn dan ook degenen die bepalen waar de app in deze fase te verkrijgen is. Als de dienst over heel Europa uitrolt zullen ook zeker wel de providers de app aan kunnen bieden. Geduld of even via Apple TV, smartfoon, tablet of geselecteerde TV toestellen kijken.
Samsung modellen met een Android OS idd. Tizen versie van Disney+ komt er ook, helaas pas na de proef periode. Nog even geduld 😉
Hoi allemaal,

Gisteren ff geprobeerd, maar via de Chrome cast van m'n mob telefoon naar TV , werkte perfect. Kinderen vonden t geweldig .............
Reputatie 5
Badge +6

Het is zelfs niet eens te bekijken via een app op een Samsung tvZeker wel. Alleen op geselecteerde 2018 modellen en 2019 modellen.



Ik kan m niet vinden op mijn tv van april 2019
Reputatie 7


Het is zelfs niet eens te bekijken via een app op een Samsung tvZeker wel. Alleen op geselecteerde 2018 modellen en 2019 modellen.

Ik kan m niet vinden op mijn tv van april 2019

Hij komt eerst als streaming's dienst op Iphone, Android, Chromecast en AppleTV en later wordt deze op TV's aangebracht als de dienst goed werkt. TV moet je nog even geduld voor hebben.
Reputatie 5
Badge +3
Natuurlijk leuk als het kan werken op een mediabox. Netflix werkt (nu) ook hierop. Echter heb ik ook al de nukken van dit soort aanbieders gezien. Netflix trok bijvoorbeeld de stekker uit de Wii streamdienst. Iedereen met een Wii kon ineens niet meer kijken op de TV. Gevolg Chromcast kopen en nu kan ik alles van mijn mobiel streamen naar de TV. Zit men niet vast aan de nukken van de aanbieders meer die stekkers uit projecten trekken.

Disney+ vind ik nu al erg leuk (ben erg fan van Disney films, met name wat deze man vroeger heeft gemaakt en hoe hij dat deed) en de kinderen zijn er ook erg blij mee. Streamen gewoon vanaf de mobiele app via Chromecast op de TV inclusief surround geluid. Niks wachten of het op een willekeurig apparaat gaat worden ondersteunt en voor hoelang voordat ze de stekker dan weer eruit trekken.
Reputatie 5
Badge +3
Daar was ik al bang voor. Heb bij de eerste aankondiging al gevraagd hier op het Ziggo forum of ze er klaar voor waren of er in ieder geval bezig mee zijn. Je krijgt dan geen antwoord.

In een ideale wereld zou je aanbieder nu meteen zeggen:
"Hey, we zijn helemaal niet verrast door dit nieuws. We zagen het aankomen en we zijn er ook helemaal klaar voor. Je kunt Disney+ nu direct bekijken via Ziggo Next".

Het is pas een testfase dus dat zal zeker bijdrage dat providers nog helemaal niets van de daken willen schreeuwen. Maar ook iets met licenties proberen te verkrijgen voordat je het van de daken gaat roepen. Disney is geen makkelijke partij om mee te onderhandelen en stellen nogal wat (terecht hoge kwaliteits) eisen weet ik uit beroepservaring. Disney krijgt wel de vragen/klachten als het kanaal niet werkt op de next en dat is niet goed voor hun naam is bijvoorbeeld één van hun gedachten.
Ik snap niet waarom Ziggo hier niet direct op ingesprongen is. Disney+ belooft een grote uitgebreide streamingsdienst te worden met s'werelds populairste franchises zoals Marvel en Star Wars.
En wat dacht je van al die leuke disney tekenfilms voor kinderen. Een veel groter aanbod dan bv. een netflix kan bieden.
Het voornemen van Disney is dan ook om uiteindelijk AL hun content aan te gaan bieden op de streamingsdienst. En dan houdt niet op bij alleen de bekende franchises. Voor wie een beetje bekend is met Disney weet dat ze nog veeeel meer in huis hebben inmiddels.

Dus ik zou maar een beetje haast maken met die app voordat men overstapt naar andere aanbieders die de app wel aanbieden. Het is voor mij in ieder geval een dealbreaker.
Reputatie 1
Natuurlijk leuk als het kan werken op een mediabox. Netflix werkt (nu) ook hierop. Echter heb ik ook al de nukken van dit soort aanbieders gezien. Netflix trok bijvoorbeeld de stekker uit de Wii streamdienst. Iedereen met een Wii kon ineens niet meer kijken op de TV. Gevolg Chromcast kopen en nu kan ik alles van mijn mobiel streamen naar de TV. Zit men niet vast aan de nukken van de aanbieders meer die stekkers uit projecten trekken.

Disney+ vind ik nu al erg leuk (ben erg fan van Disney films, met name wat deze man vroeger heeft gemaakt en hoe hij dat deed) en de kinderen zijn er ook erg blij mee. Streamen gewoon vanaf de mobiele app via Chromecast op de TV inclusief surround geluid. Niks wachten of het op een willekeurig apparaat gaat worden ondersteunt en voor hoelang voordat ze de stekker dan weer eruit trekken.



Een Chromecast is een willekeurig apparaat en ook daar zou in theorie Disney de app van kunnen verwijderen als Google en Disney om de een of andere reden gebrouilleerd zouden raken. Er is altijd een willekeurig apparaat nodig om Disney+ te kunnen kijken. Of dit nu een Google Chromecast, een Sony TV of een Apple smartphone is. Als Disney+ zo verschrikkelijk ingeburgerd is dat haast iedereen het wil hebben komen ze wellicht zelf wel met een streaming kastje en word al het andere waardeloos voor Disney+ streamen. Gebeurt natuurlijk niet maar zou theoretisch kunnen. 😉
Reputatie 7
Badge +17

Dus ik zou maar een beetje haast maken met die app voordat men overstapt naar andere aanbieders die de app wel aanbieden. Het is voor mij in ieder geval een dealbreaker.


Ik denk dat je dan een probleem hebt want ook andere providers bieden het (voorlopig) niet aan.
Reputatie 5
Badge +3

Natuurlijk leuk als het kan werken op een mediabox. Netflix werkt (nu) ook hierop. Echter heb ik ook al de nukken van dit soort aanbieders gezien. Netflix trok bijvoorbeeld de stekker uit de Wii streamdienst. Iedereen met een Wii kon ineens niet meer kijken op de TV. Gevolg Chromcast kopen en nu kan ik alles van mijn mobiel streamen naar de TV. Zit men niet vast aan de nukken van de aanbieders meer die stekkers uit projecten trekken.

Disney+ vind ik nu al erg leuk (ben erg fan van Disney films, met name wat deze man vroeger heeft gemaakt en hoe hij dat deed) en de kinderen zijn er ook erg blij mee. Streamen gewoon vanaf de mobiele app via Chromecast op de TV inclusief surround geluid. Niks wachten of het op een willekeurig apparaat gaat worden ondersteunt en voor hoelang voordat ze de stekker dan weer eruit trekken.

Een Chromecast is een willekeurig apparaat en ook daar zou in theorie Disney de app van kunnen verwijderen als Google en Disney om de een of andere reden gebrouilleerd zouden raken. Er is altijd een willekeurig apparaat nodig om Disney+ te kunnen kijken. Of dit nu een Google Chromecast, een Sony TV of een Apple smartphone is. Als Disney+ zo verschrikkelijk ingeburgerd is dat haast iedereen het wil hebben komen ze wellicht zelf wel met een streaming kastje en word al het andere waardeloos voor Disney+ streamen. Gebeurt natuurlijk niet maar zou theoretisch kunnen. 😉

Een Android toestel kan zelf casten. Kan elke app op mijn TV tonen. Hoeft dus niet direct vanuit de app ondersteund te worden. Daarbij is Chronecast en Apple TV wereldwijd groter dan Ziggo dus veel intersanter voor deze diensten om te ondersteunen.
Reputatie 1


Een Android toestel kan zelf casten. Kan elke app op mijn TV tonen. Hoeft dus niet direct vanuit de app ondersteund te worden. Daarbij is Chronecast en Apple TV wereldwijd groter dan Ziggo dus veel intersanter voor deze diensten om te ondersteunen.


elke smartfoon kan casten naar een chromecast, zonder dit “willekeurige” apparaat is je smartfoon waardeloos. Om de app te casten. De Chromecast is dus niet de heilige graal of absolute oplossing zoals in je eigen post beschreven. Dat is het enige dat ik je uit wilde leggen. Voor nu wens ik je al het plezier met het gebruik van Disney+, je chromecast en Android toestel. 😎
Reputatie 5
Badge +3
Begrijp je punt maar een NL verhouding klein Ziggo tegenover wereldwijde markt Android en iOS. Denk dat er echt iets heel serieus groots moet gebeuren voordat een Apple of Google de app niet meer kunnen aanbieden.

En neemt niet weg dat ik het idee van de app op de next geen goed idee zou vinden. Maar sommige hier doen net of Ziggo zonder dit een deal breaker is terwijl er dus meer wegen naar Rome zijn. Sommige zijn kortzichtig met oogkleppen. Ik denk dat er misschien al best obderhandelt wordt met providers maar zolang deze proef loopt en deals niet rond zijn gaan providers nog niets verkondigen.

Het is zelfs niet eens te bekijken via een app op een Samsung tvZeker wel. Alleen op geselecteerde 2018 modellen en 2019 modellen.

hoe dan mij lukt het niet niks te vinden in samsung app en ja onze tv is laatste nieuwe
graag hulp/ advies hierbij
Reputatie 1

hoe dan mij lukt het niet niks te vinden in samsung app en ja onze tv is laatste nieuwe
graag hulp/ advies hierbij


In een samsung app is Disney+ ook niet aanwezig. Wel op geselecteerde TV toestellen. Momenteel zijn dat voornamelijk geselecteerde LG toestellen. Je zult dus een ander apparaat moeten hebben als je Disney+ op je tv wilt zien. Dit zijn onder andere de Chromecast Ultra, de Apple TV 4K, de Xbox One, de Playstation 4 of een Laptop/PC.

Houd er rekening mee dat dit nog een testfase is en de Disney+ app na de officiële lancering later dit jaar in rap tempo op meerdere TV’s en andere apparaten beschikbaar zal worden.
Het is op dit moment nog niet bekend of we de Disney+ app gaan aanbieden. Voor meer informatie over Disney+ en de beschikbaarheid daarvan kun je het beste contact opnemen met Disney.

Zo te zien zijn jullie nu al enthousiast voor een Disney+ versie voor Ziggo. Wat is jouw Disney favoriet?

Het lijkt er op dat Ziggo de dienst zelfs blokkeert!!! Kan niet inloggen via mijn laptop via WIFI.
Het schijnt dat je niet kan kijken met oude iOs. Minimaal versie 11.0.0.
Dus niet op oudere laptops en iPads.
Reputatie 1

Het lijkt er op dat Ziggo de dienst zelfs blokkeert!!! Kan niet inloggen via mijn laptop via WIFI.



Ziggo blokkeert uiteraard nooit het inloggen op een dienst van derden. Of de dienst compatible is met de hardware die jij gebruikt kun je uitzoeken bij Disney+ Het is in elk geval geen reden voor uitroepteken misbruik en daardoor te schreeuwen. 😉 #Doeslief ☘️
Reputatie 5
Badge +3
Ik lees in dit en andere topics best vaak dat er leden zijn die het eisen, deal breaker vinden, andere krachtige termen erin gooien, etc maar deze leden vergeten één ding;

Het is nog een proeftijd van twee maanden tot 12 november 2019. Ik denk dat wij als klant nog niet zoveel te eisen hebben, zoals hier op de community door sommige leden wordt gedaan, zolang het gratis is. Wij kunnen het hooguit als een goed idee aandragen. En zelfs als je straks betaald voor Disney+ heeft Ziggo geen enkele leveringsplicht op allerhande apparaten, het is dan hooguit een extra leuke service net als Netflix en Videoland.

Toen Netflix en Videoland met een app kwamen waren die ook niet direct beschikbaar op verschillende apparaten als mediaboxen en TV's. Dit zal voor Disney+ en andere soortgelijke toekomstige diensten niet anders zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Zolang Disney niet de app of de broncode hier van vrij geeft komt er ook geen app voor de next, en dan kan je gaan schreeuwen wat je wil maar ziggo kan hier niks aan doen.
De bal ligt bij Disney en zolang het een test periode is zal er ook geen app of broncode vrij gegeven worden, mijn advies geniet gewoon van Disney+ via een apparaat waar de app wel al voor is.
Wil je weten welk apparaat dit is kijk dan gewoon even op disneyplus.com, zolang er geen app voor de next is gebruik ik gewoon de ps4.
Het is zelfs niet eens te bekijken via een app op een Samsung tv


Ik heb bericht gekregen van ik mij kan inschrijven voor Disney+ proef abonnement die dan vanaf 12 november overgaat naar normaal abonnement. Maar is dit al via Ziggo app/next te zien? anders heeft het geen zin om nu al in te schrijven..

Ik hoor het graag.
Ik baal ook dat Ziggo de Disney + app nog niet in de Nex Box heeft staan.
Maar ik heb dus met een HDMI kabel van pc op de tv aan laten sluiten zodat er toch net zo goed Disney + gekeken kan worden.
Ik heb een Samsung Galaxy en ook die heb ik met een kabel aan laten sluiten op mijn tv op de slaapkamer zodat ik net zo goed Disney + kan kijken.
Natuurlijk zou het veel en veel gemakkelijker zijn geweest als de app al in de Nex Box zou zitten.
Ze hadden beter de app van fi1m eruit kunnen halen, om daar dan de Disney + app in te zetten.

Ik Klink misschien weer te negatief, maar ik was ook echt verbaast geweest als Ziggo die Disney + app gelijk al in de Nex Box had gezet, op het moment dat iedereen in nederland die uit kon gaan proberen.
Ik zou dan toch écht van verbazing uit mijn bed gevallen zijn.
Sorry ben niet lui, maar ben heel ernstig ziek, kijk dus heel veel tv .
Ik heb de proef abonnement gewoon genomen, bevalt prima

Ik zou het via de HDMI kabel verbinding maken.
Wie weet hoe lang we moeten wachten voor deze app in de Nex Box gezet gaat worden?
En óf deze app uberhaupt wel in de Nex Box gezet gaat worden?

Als je de HDMI kabel gebruikt kan je altijd Disney + kijken, beter zo als helemaal niet he

Succes ermee
Reputatie 4
Badge +3
@MollyDunja Men kan ook een Chromecast in de TV steken.
Een PC met de TV verbinden is zó 2004...
Misschien omslachtig maar via je lap-top pc kijken en dan steamen naar je TV?
Helemaal mee eens Frits. Ik heb zelf geen chromecast, wel een app waarmee ik bijna alles van me telefoon naar de tv kan "gooien" maar disney blok deze. En ziggo is er nog niet aan uit, kennelijk. Dus idd even afwachten. Want anders is het voor mij althans te omslachtig. Pc aan tv op HDMI 3 en de Aux ingang actief op de sony zetten.
Vroeger vond ik dat allemaal niet erg. Maar met de techniek van nu is dat echt uit de tijd. En veel te omslachtig.
Fingers crossed 🤞
Reputatie 1
Ik heb dat nieuwsartikel uiteraard ook gelezen, maar geen bericht daar over gekregen.

Dan waren jullie zeker geabonneerd op een of andere nieuwsbrief ofzo neem ik aan.

Tuurlijk, jij wil graag zo'n app, maar je zei het alsof het al klink en klaar is dat die app er komt en of die er nu toevallig al is.

Die dienst is nog niet eens globaal uitgebracht en mensen gaan al uit van een app.
Ziggo heeft genoeg te doen om de lopende zaken omtrent de Next af te handelen...



Nee hoor bericht staat gewoon openbaar o bijna elke krant of mediafienst (Facebook bc)