Vraag

Connectbox bekabeld verlengen met FRITZ!Box WLAN7390

• 17 november 2020
  • 2 reacties
  • 95 keer bekeken

Goede avond allemaal,

Ik was er mee aan het stoeien en in eerste instantie wilde ik hier de vraag stellen, maar ben er toch zelf uit gekomen. Omdat ik bijna alles al getypt had, wil ik het toch even delen voor mensen die tegen hetzelfde probleem aan (gaan) lopen.

--------------------------------

Momenteel heb ik een Ziggo Connect box  (hardware versie 11, weet even niet hoe ik 'm anders moet omschrijven?) die ik zonder problemen gebruik met een 2,4 en 5Ghz netwerk voor internet en TV.

Nu heb ik op zolder bijna geen bereik met de Connect Box, maar had nog wel een prima FRITZ!Box WLAN 7390 router hier staan. Deze heb ik daarom bekabeld aangesloten op zolder en heb ik een eigen netwerk gegeven met ook daar een 2,4 en 5Ghz netwerk. Dit werkt allemaal prima.

Wat dan minder goed werkte is dat binnen mijn Google Home de apparaten die gelinkt zijn met dat nieuwe netwerk van de FRITZ!Box niet meer worden weergegeven als in op het Ziggo netwerk zit en vice versa.

Wat ik mij afvroeg is: hoe het mogelijk gaat zijn om deze router als bekabelde ‘extender’ te laten fungeren zo dat de router niet een nieuw netwerk hoeft te hebben en op hetzelfde netwerk kan blijven als het netwerk wat ingesteld is op mijn Ziggo modem?

Na lang zoeken, toch nog het antwoord kunnen vinden op de FRITZ!Box website, direct bovenaan:

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/106_De-FRITZ-Box-voor-gebruik-met-een-andere-router-configureren/

Wellicht is het niet de bedoeling omdat het geen vraag is, maar dan kan het misschien naar een andere deel van de website verplaatst worden.

Groet,

Coen

2 Reacties

Reputatie 6
Badge +12

dat komt om dat de FRITZ!Box WLAN7390 een adsl modem is die ook een eigen router aan boort heeft  zet op de wlan7390 de dhcp eens uit kijk eens of die dan werkt

de manier zo als die nu is aangesloten router op router is niet aanbevelen wegens problemen die dan kunnen ontstaan

aan bevelen is eigelijk een acces point

of de nat en dhcp van de wlan7390 uitschakelen indien mogelijk

Reputatie 7
Badge +9

...Na lang zoeken, toch nog het antwoord kunnen vinden op de FRITZ!Box website, direct bovenaan:

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/106_De-FRITZ-Box-voor-gebruik-met-een-andere-router-configureren/

Wellicht is het niet de bedoeling omdat het geen vraag is,...

De FRITZ!Box zal nu in IP-client mode staan, een instelling die lijkt op Access Point mode. Alle router functies zijn dan uitgeschakeld en alles ( zowel voor- als achter de FRITZ!Box ) is één groot netwerk. De FRITZ!Box wordt nu in feite als een switch gebruikt, maar dan één met wifi.

Alle informatie is hier welkom, misschien kan u iemand anders ermee helpen :thumbsup: .

Reageer