Vraag

Casten naar Mediabox Next - Feature request

• 2 april 2020
  • 4 reacties
  • 1674 keer bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 6 reacties

Beste community,

Sinds kort gebruiker van de Next en ik moet zeggen na de omruil (ventilatorissues) ben ik tevreden met dit product. Zeker in vergelijking met de XL van vroeger. 

Echter mis ik wel een feature op de box; Casting. Zou het niet tof zijn om content te kunnen casten naar de next box die niet beschikbaar zijn als app? (denk aan twitch livestreams, F1TVPro, etc.

Graag hoor ik jullie bevindingen,

Groet.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +9

De kans dat Ziggo extra opties maakt/beschikbaar stelt voor een Ziggo mediabox ( welk model ook ) is minimaal. Dit soort zaken kost geld en Ziggo is een commercieel bedrijf, dus 1 + 1 = ? en tel uit uw ‘winst’.

Veel moderne tv's hebben vaak wel een optie, waarmee u rechtstreeks content naar uw tv kunt streamen. En aangezien u dan niet via de Next gaat, bent u tevens niet beperkt door het gebrek aan opties in de Next. Dus is de kans dat het dán wel werkt vele malen groter, dan via de Next.

Heeft uw tv deze optie niet ( of werkt deze niet naar u wens ), dan is een Google Chromecast een goede optie. Meer informatie: Hoe, wat en waar ( let op: dit artikel is van eind 2018 ).

Reputatie 1
Badge +1

Ik mis ook het kunnen casten naar de Mediabox Next. Maar ook het geringe aantal beschikbare apps op de Next, is een doorn in het oog. Er zijn zoveel interessante bronnen die we graag op onze televisie willen bekijken. De Mediabox Next in de huidige ‘gesloten’ vorm houdt dit tegen. Toch maar weer mijn Chromecast en Apple TV van zolder halen; ik dacht die afgedankt te hebben …

PS

Ook mijn Philips HD TV onderhoudt zijn apps niet.

Reputatie 3
Badge

Apple TV van zolder halen; ik dacht die afgedankt te hebben …

Apple TV op zolder? De ZiggoApp zit inmiddels ook op AppleTV én je kunt er ook mee casten. Dan kun je beter die Mediabox Next een rotschop naar zolder geven.

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb van de Apple TV het model “Apple TV3 Model A1427” uit 2012. Daar kun je zelf geen apps op zetten, jammer genoeg.

Reageer