Emc

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Blokkeren Youtube App op de mediabox Next en Mediabox XL

Ik wil graag Youtube blokkeren op de mediabox. Ondanks de content filter is het ongelofelijk wat voor rommel en ongeschikt materiaal zich bevindt op YouTube.

Ik lees topics van 2 jaar geleden waarbij dit al wordt aangekaart en nog steeds is er niets gerealiseerd.

Wanneer gaat er een mogelijkheid komen om deze app te blokkeren/verwijderen/verbergen… en het zou mooi zijn als dit concreet gemaakt wordt, en niet afgedaan met de mededeling dat het ‘doorgegeven’ wordt.

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Emc wrote:

Ik wil graag Youtube blokkeren op de mediabox. Ondanks de content filter is het ongelofelijk wat voor rommel en ongeschikt materiaal zich bevindt op YouTube.

Ik lees topics van 2 jaar geleden waarbij dit al wordt aangekaart en nog steeds is er niets gerealiseerd.

Wanneer gaat er een mogelijkheid komen om deze app te blokkeren/verwijderen/verbergen… en het zou mooi zijn als dit concreet gemaakt wordt, en niet afgedaan met de mededeling dat het ‘doorgegeven’ wordt.

Censuur behoort nu eenmaal niet tot de primaire taken van Ziggo. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jan F. wrote:
Emc wrote:

Ik wil graag Youtube blokkeren op de mediabox. Ondanks de content filter is het ongelofelijk wat voor rommel en ongeschikt materiaal zich bevindt op YouTube.

Ik lees topics van 2 jaar geleden waarbij dit al wordt aangekaart en nog steeds is er niets gerealiseerd.

Wanneer gaat er een mogelijkheid komen om deze app te blokkeren/verwijderen/verbergen… en het zou mooi zijn als dit concreet gemaakt wordt, en niet afgedaan met de mededeling dat het ‘doorgegeven’ wordt.

Censuur behoort nu eenmaal niet tot de primaire taken van Ziggo. 

 

Maar ik kan me wel voorstellen dat de behoefte voor een mogelijkheid de app er van af te laten , halen of zo iets dergelijks kan bestaan bij een kleine meerderheid.

Die bijvoorbeeld kleinere kinderen hebben en zo 

BobM78

Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Als je de youtube app niet wilt gebruiken hoeft dit toch niet?

Wat is de meerwaarde van deze te verwijderen of verbergen?

Kinderen kennen en gebruiken youtube toch wel, dit zit in hun cultuur, de app op hun ouders televisie verwijderen helpt daar niet echt bij lijkt me. Genoeg andere manieren om op youtube te komen. De app zit ook op meeste TV's, die zul je dan ook moeten aanschrijven. Dat de content je niet aanstaat lijkt me geen reden.

Ik vind de content van RTL5 ook stuitend, maar vraag toch niet aan Ziggo dit kanaal te blokkeren voor mij? We leven in een vrij land, dit is gewoon censuur.

 

Verbergen zou je trouwens deels kunnen bereiken door een aantal andere apps te gebruiken zodat deze de positie van de youtube app op de lijn verdringen.

Emc
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik begrijp niet waar de opmerkingen mbt censuur over gaan… zenders kan men ook achter een pincode zetten, dat wordt ook niet als censuur opgevat, en terecht. Dus als men niet met de content van RTL5 geconfronteerd wil worden, blokkeer je die, dat kan namelijk heel makkelijk met de mediabox.

 Op een tv en telefoon  kun je gewoon instellen wat voor apps je wil gebruiken. Die staan, in ieder geval bij mij niet, niet op je tv of telefoon zonder mogelijkheid om uit te schakelen.

Ik vind mijn kinderen te jong voor Youtube, maar ze weten het inderdaad te vinden. Op alle apparaten kan ik dat reguleren, behalve op de mediabox van Ziggo.

Ik heb een tv abonnement afgesloten bij Ziggo, geen Youtube abonnement. Dat die optie er is, prima, maar ik wil wel de keus hebben het uit te schakelen.

Ik kan me zelfs voorstellen dat het een reden kan zijn om het contract voortijdig te ontbinden, maar dat zou dan meer om het principe gaan.

Het principe dat ik de vrijheid (juist het tegenovergestelde van censuur) wil hebben te bepalen waar er via die mediabox binnen komt.

 

 

BobM78

Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je voor je reactie, ik begrijp je nu beter en kan me eigenlijk wel vinden in je vraag.

Al denk ik nog steeds dat het weinig zin heeft je kinderen hiervoor weg te houden, blijkt wel uit feit dat ze youtube weten te vinden ondanks al jouw pogingen. Kunnen ze het thuis niet vinden, vinden ze het wel bij vriendjes/school enz. Dat ik van mening ben dat het zinloos is, wil niet zeggen dat je die optie niet zou moeten hebben, daarin heb je dus absoluut een punt!

Be

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal eens met jou, Emc, wij wachten ook nog steeds al maanden op de optie om het te kunnen blokkeren. Wij hebben nooit gevraagd om youtube op tv, maar onze kinderen zijn oud genoeg om het te vinden, maar te jong om alles daarop zomaar te mogen kijken. En iedereen weet hoe dat gaat wbt filmpjes kijken en doorgelinkt worden naar content dat uiteindelijk totaal niet geschikt voor kinderen is. 
En ook wij hebben dat op andere aparaten gereguleerd (youtube kids bijv), maar op Ziggo kan dat niet, terwijl we er niet eens om die app gevraagd hebben! Mijn Ipad komt ook niet automatisch met youtube, die moet je toch ook actief erop zetten. Het is absurd.
Alles kan, maar dit niet. Dat heeft natuurlijk te maken met een zakelijke deal die ze hebben met YouTube. Dat is de enige reden, want iets kunnen blokkeren is geen rocketscience en is gewoon mogelijk. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Anders uit nood een YouTube account aanmaken, inloggen én dit bewust fout doen. Zodat je er niet in kan. Dus te vaak verkeerd wachtwoord 

Anderzijds een Kids account maken en de box standaard dat YouTube account ingelogd laten staan

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Emc, ik snap je punt hoor. Alle reacties hebben zeker ook sterke en begrijpelijke argumenten. En ja, het lijkt ook helemaal niet onlogisch om zelf te bepalen welke app's je wel of niet wil gebruiken. 

De absolute reden voor het niet kunnen (mogen?) verwijderen heb ik niet kunnen vinden. Nu weet ik dat via andere apparaten en providers vaak ook allerhande app's worden aangeboden welke simpelweg niet te verwijderen zijn. Daar zal een reden voor zijn, ik denk maar zo aan afspraken die zijn gemaakt met een leverancier, maar dat heb ik niet kunnen vinden. 

Aldus: sorry. Wie weet gaat er wat dit aangaat in de toekomst nog één en ander veranderen, we gaan het zien. 

Uitgelicht topic