RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Batterijen afstandsbediening

Is het mogelijk om een afstandsbediening te ontwerpen waar een accu in zit die net als de telefoon met deze (usb) oplader opgeladen kan worden??

Ik heb al vaker hier voorbij zien komen dat de batterijen van de ab van de next box zo rond de 6 maanden leeg zijn.

Als je dan hoort/ leest dat er tot nu toe ong. 350.000 next boxen zijn uitgegeven dan zijn dat 2800000 batterijen per jaar die de vuilnisbak in gaan (tot nu toe, want er worden steeds meer next boxen uitgegeven).

Goed bezig Ziggo ? (not)

23 Reacties 23
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Als ze bij u de vuilnisbak ingaan bent u niet goed bezig. Ik breng ze naar een inzamelpunt. 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Jan F. wrote:

Als ze bij u de vuilnisbak ingaan bent u niet goed bezig. Ik breng ze naar een inzamelpunt. 

Verzamelpunt of vuilnisbak je ziet denk ik het probleem niet, maak jij je dan daar maar druk over, wie wat waar weg gooit.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@RuudVoeten ,

Gewoon oplaadbare batterijen gebruiken, voor nog geen 30 euro leuk setje bij Conrad. Oplader met 8 AA en 6 AAA batterijen. Gaat nu al 5 jaar mee. En wat @Jan F.  al zegt batterijen naar het inzamelpunt, kleine moeite goed resultaat.

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sparco1955 wrote:

@RuudVoeten ,

Gewoon oplaadbare batterijen gebruiken, voor nog geen 30 euro leuk setje bij Conrad. Oplader met 8 AA en 6 AAA batterijen. Gaat nu al 5 jaar mee. En wat @Jan F.  al zegt batterijen naar het inzamelpunt, kleine moeite goed resultaat.

 

Gaat niet altijd @Sparco1955 

De spanning van oplaadbare batterijen is doorgaans 1,2 Volt en dat kan te laag zijn. Ik heb daar dus ook last van bij bepaalde afstandsbedieningen. Ik zal maar niet tegen @RuudVoeten zeggen hoeveel ik er heb… 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Willem-A wrote:
Sparco1955 wrote:

@RuudVoeten ,

Gewoon oplaadbare batterijen gebruiken, voor nog geen 30 euro leuk setje bij Conrad. Oplader met 8 AA en 6 AAA batterijen. Gaat nu al 5 jaar mee. En wat @Jan F.  al zegt batterijen naar het inzamelpunt, kleine moeite goed resultaat.

 

Gaat niet altijd @Sparco1955 

De spanning van oplaadbare batterijen is doorgaans 1,2 Volt en dat kan te laag zijn. Ik heb daar dus ook last van bij bepaalde afstandsbedieningen. Ik zal maar niet tegen @RuudVoeten zeggen hoeveel ik er heb… 

???

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
  • Ik heb in een ander topic gelezen dat oplaadbare NIET goed werken in deze ab. Spanning te laag dus, idd Willem. (Heb dit niet zelf getest overigens).
  • Als milieu het probleem is: zie tips hierboven.
  • Als poen het probleem is: gebruik Ikea Alkalisk of Lidl Aerocell. Deze hebben veruit de beste prijs/capaciteit verhouding (blijkt uit onafhankelijke tests door de jaren heen).
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“Ik heb in een ander topic gelezen dat oplaadbare NIET goed werken in deze ab. Spanning te laag dus, idd Willem. (Heb dit niet zelf getest overigens)”.

 

Zo heb ik het niet gesteld. Het kan zijn dat de spanning te laag is. Of dat ook zo is bij de afstandsbediening van de Next weet ik niet, want die bezit ik niet. Maar ik weet wel dat de spanning te laag kan zijn. Een van de afstandsbedieningen welke ik gebruik laat dan zelfs geen display zien. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat was jij niet Willem. Ik heb iemand gelezen (poos geleden) die het probeerde in een Next ab en het werkte niet. Nou is één vb wel weinig natuurlijk.

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Neem een apple tv. De remote is oplaadbaar. Werkt perfect..

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Dolfff ,

Neem GP 2700, 1,2 volt, 2800mAh, werken perfect in de Next AB.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Oh, toch wel? Oké, dan is het 50/50 met de voorbeelden. Ik geloof je hoor. Misschien dat je ze niet helemaal goed kunt leegtrekken maar dat maakt dan ook niet zoveel uit. Hoe vaak moet je laden, @Sparco1955 ?

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Dolfff ,

Mediabox XL eens in de 6 a 7 maanden, buurman met Next ook zoiets.

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sparco1955 wrote:

@Dolfff ,

Mediabox XL eens in de 6 a 7 maanden, buurman met Next ook zoiets.

 

En kun je deze ook wat vaker laden, want ook dat is nogal eens een probleem. Ik heb ook van die krengen die het al na 3-4 keer laden voor gezien houden. 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Willem-A ,

Heb deze nu al 4 jaar en ze doen het nog steeds goed.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Willem-A wrote:

Ik heb ook van die krengen die het al na 3-4 keer laden voor gezien houden. 

Kan ook iets mis zijn met de oplader dan. Waardoor ie gaat overladen bv. Of bedoeld / ingesteld voor andere chemie dan je accu's. 4x is absurd weinig.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dolfff wrote:
Willem-A wrote:

Ik heb ook van die krengen die het al na 3-4 keer laden voor gezien houden. 

Kan ook iets mis zijn met de oplader dan. Waardoor ie gaat overladen bv. Of bedoeld / ingesteld voor andere chemie dan je accu's. 4x is absurd weinig.

 

Was goed ingesteld en slaat af als de batterijen vol zijn. Maar ik kreeg ze gewoon niet meer goed vol na enkele keren en gezien ik er ook niet altijd wat aan had in mijn afstandsbedieningen heb ik gewoon weer gekozen voor goede, niet oplaadbare types. En die gaan doorgaans lang mee. Alleen die in de Marantz systeemafstandsbediening houden het niet zo lang uit, maar die ab's staan er om bekend nogal wat stroom te verbruiken. Maar ik gebruik ook wel een bosje afstandsbedieningen, dus af en toe moet er wel een boxje batterijen aan geloven. Ik moet die systeemafstandsbediening maar een goed inregelen… Dat is alleen een pokkewerk als het om andere merken gaat die ook moeten worden bediend. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“Kan ook iets mis zijn met de oplader dan”.

Kan niet. Ik heb alleen maar goede spullen. Maar misschien zet ik er eens een ander netsnoer aan. Wellicht scheelt dat… 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Zeker doen maar zet er wel even een Isol-8 SubStation Integra tussen hè, dat laadt je accu met veel schonere stroom en dan gaan je accu's een stuk langer mee. Voor de prijs hoef je het niet te laten…….

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Willem-A ,

Als de AB kuren gaat vertonen, meet ik altijd eerst even de batterijen. Zijn die bijna leeg dan stop ik vers geladen erin. De verwijderde stop ik in een zaklantaarn en laat ze helemaal leeglopen alvorens weer op te laden. De batterijen kunnen zo geen “geheugen” opbouwen. GP claimt wel dat dat niet kan maar ze werden wel steeds slechter en gingen minder lang mee. Sinds deze nieuwe methode gaan ze wel langer mee.

Uitgelicht topic