Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Afmelden topics

Misschien een tip om te implementeren in de site: een knop waarmee je jezelf in één keer van alle topics die je volgt kunt afmelden, in plaats van dat per topic te moeten doen.
Na een tijdje bouw je nl flink wat topic op in je volglijst en dan is het niet handig om je één voor één te moeten afmelden.
Ik denk dat dat ook flink wat klachten kan schelen over de vele mails die ontvangen worden.

5 Reacties 5
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hey Nick,

Dit is iets wat al vaker naar boven is gekomen, ook bij andere klanten van de platform beheerder 🙂
We hebben een tijd moeten wachten op de implementaties daarvan, maar;

Aan de hand daarvan hebben we in de profiel instellingen een aantal opties erbij gekregen.
Al is het geen afmelden bij alle topics, hij zorgt er wel voor dat je geen notificaties meer ontvangt van je gevolgde topics.



En dat scheelt inderdaad enorm in de mails die men ontvangt.
Daarnaast zijn er nog meer settings bijgekomen (12 dagen geleden, dus wel aardig nieuw) over het aan en uit zetten van andere notificaties.

Je vindt ze hier (zorg er wel voor dat je bent ingelogd voor je de link aanklikt):
https://community.ziggo.nl/settings/general

Gr,
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik zag het Ronald Ziggo
Het probleem is bij die instelling dat het alles of niets is. Je ontvangt dan helemaal geen mails meer, ook niet van nieuwe topics waar je op reageert. Aangezien al je lopende abonnementen gewoon aan blijven staan krijg je, zodra je de optie weer inschakelt, ook gelijk weer de meldingen van tientallen topics.

Terwijl als er een afmeldknop zou zijn, je je af kunt melden van alle oude topics en toch gewoon weer melding krijgt van de nieuwere.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Klopt helemaal,

Het bulk afmelden is voornamelijk voor nieuwere (kortblijvende) leden die ineens heel veel mail krijgen (dat was onze voornaamste reden voor een verandering).
Die kunnen het dus uitzetten om vervolgens te gaan bepalen wat ze wel en niet willen ontvangen.
Je kan het automatisch toevoegen van topics aan je abonnementen stopzetten en zo zelf bepalen wat je wel en niet wilt ontvangen.
Dit kost wat meer moeite, dat is waar.

De reset knop zie ik dan als een optie om het voornamelijk voor de blijvers fijner te maken om het 'management' gedeelte meer uit handen te nemen.
Eigenlijk zie ik het liefst deze optie in de notificatie mail, dat je bij de notificatie kan aangeven dat je het abonnement op het topic wilt stoppen. Dan ben je je er wel van bewust van welke topics je afmeld en niet gelijk alles.

Wat is je mening daarover?

Gr,
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
in de mail zou helemaal perfect zijn!
Ik zie dat vaak ook bij andere fora in de mail een link om af te melden van het topic of af te melden bij alle topics.

Want (en ik weet niet of dat ook voor anderen geldt) ik krijg nu regelmatig zoveel notificaties binnen dat het onbegonnen is om ze allemaal te bekijken en ik ze uiteindelijk maar verwijder (dan heb ik het over 20+ notificaties per dag)

Ook beter voor het milieu, minder elektronisch drukwerk. :joy:
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Haha, ja zo kunnen we de digitale fauna wat beschermen :yum:

Maar ok, dat idee staat namelijk uit bij de ontwikkelaars.
Ik ga daar even op reageren met je punten als extra onderbouwing.

Gr,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic