Sticky

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?


Reputatie 7
Als je internetproblemen hebt dan wil je die natuurlijk zo snel mogelijk opgelost zien. De knappe koppen op de Community helpen jou hier natuurlijk maar al te graag bij. Om je internetprobleem op te lossen is het voor hen handig om de up- en downstreamwaardes van je verbinding te weten. Dit zegt al vaak een hele hoop en dat helpt de hulptroepen op de Community bij het uitvoeren van hun analyse.

Nu is het natuurlijk niet voor iedereen even gemakkelijk om die waarden uit je modem te plukken. Want hoe doe je dat nou? Gelukkig is dit erg simpel. In dit topic leggen we je uit hoe je inlogt in je modem en waar je die waarden vindt. Wanneer je die waarden vervolgens in je eigen topic plaatst, dan kan de Community verder werken aan een oplossing voor je probleem. Samen weten we meer!


Klik hieronder op het merk van jouw modem om het stappenplan te volgen.


Ik heb een Connect Box

Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. Als dat zo is, dan is het tijd voor stap 2.

Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de Web Pages te kunnen openen van je modem/router.

Stap 2:
Klik links op de pagina op ‘Geavanceerde instellingen’.


Stap 3:
Klik op ‘Hulpmiddelen’.


Stap 4:
Klik op ‘Netwerk status’.


Stap 5:
Klik boven aan de pagina op ‘Downstream’ of ‘Upstream’.


Stap 6:
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaardes van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.


Ik heb een modem van Technicolor

Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. Als dat zo is, dan is het tijd voor stap 2.

Stap 2:
Klik op ‘Geavanceerde instellingen’. Dit vind je linksboven op de pagina.


Stap 3:
Klik boven in de grijze balk op ‘Status’.


Stap 4:
Klik links in de grijze balk nu op ‘Connection’.


Stap 5:
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaardes van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.


Ik heb een modem van Ubee

Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. Als dat zo is, dan is het tijd voor stap 2.

Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de Web Pages te kunnen openen van je modem/router.

Stap 2:
Klik op ‘Geavanceerde instellingen’. Dit vind je rechtsboven in de pagina.


Stap 3:
Klik boven in de blauwe balk op ‘Basic’.


Stap 4:
Klik in de linker blauwe balk nu op ‘Docsis’.


Stap 5:
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaardes van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.


Ik heb een modem van Cisco

Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. Als dat zo is, dan is het tijd voor stap 2.

Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de Web Pages te kunnen openen van je modem/router.

Stap 2:
Klik op ‘Geavanceerde instellingen’. Dit vind je rechtsboven in de pagina.


Stap 3:
Klik boven in de balk op ‘Status’.


Stap 4:
Klik in de grijze balk nu op ‘DOCSIS Signal’.


Stap 5:
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaardes van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.


Nu je de up- en downstreamwaardes uit je modem hebt geplukt ben je al erg goed bezig! Plaats de waarden in je eigen topic en dan gaat de Community aan de slag om je probleem op te lossen.

8 Reacties

Hallo @Michael Ziggo,
Ik en misschien meer helpers op dit forum, zouden ook gebaat zijn met het weergeven van de gewenste waarden.
Voorbeeld US-waarden, de één wordt al bloednerveus van waarden boven de 49 en zelf heb ik waarden tussen de 49 en 53 en als ik dan op de tab 'diagnose test' klik van mijn Compal geeft deze alles goed en groen aan en ik word er dus niet warm of koud van.
Om de paar uur of een aantal uren zie ik een T3 error staan en een ander raakt volledig over de rooie bij het zien van 1 t3 error per dag.
Dus graag tabellen als naslag om te beoordelen, voorbeeld US waarden moeten liggen tusen x1 en x2, komen ze buiten die marges is er wat aan de hand, anders niet.
Reputatie 7
Badge +15
@Michael Ziggo Misschien is het ook handig om de mediabox XL (voormalige Horizon) in je lijstje op te nemen want er zijn ook flink wat mensen die de XL als modem gebruiken. 😎
@Michael Ziggo
Ha Michael,
Sinds ik deze Tip ontdekte gebruik ik hem met plezier in suggesties aan vraagstellers.
Heel handig.
Wat ik mis is dat je http://192.168.100.1/ moet gebruiken om de Web Pages te kunnen openen van de Modem/Router, als hij in Bridge staat.
Het stappenplan gaat alleen over 192.168.178.1
Zou je dat nog kunnen toevoegen? Dan is het m.i. perfekt.
Gr Han
Reputatie 7
Heb het toegevoegd, @hanh. Bedankt voor de feedback!

@Nick999, sorry, heb de melding van je bericht blijkbaar over het hoofd gezien. Ik ga ermee aan de slag!
Badge +8
Michael Ziggo schreef:

Heb het toegevoegd, @hanh. Bedankt voor de feedback!

@Nick999, sorry, heb de melding van je bericht blijkbaar over het hoofd gezien. Ik ga ermee aan de slag!



@hanh @Michael Ziggo Dit is wel modem-afhankelijk. Het geldt weer niet voor de Technicolor in bridge. Die zit gewoon op 192.168.178.1. Dus die even weer terug aanpassen.😉
@efok
Ook dat nog. Je moet het maar weten.
Badge +8
hanh schreef:

@efok
Ook dat nog. Je moet het maar weten.


Ach, ik heb hier een TC in bridge, vandaar.
Reputatie 7
Al doende leert men. Dank voor het delen van, efok! Heb het aangepast.

Reageer