Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.



Toon eerste bericht

55 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Vreemd, hier werkt hij wel goed.

Heb je de Mediabox XL nog in het thuisnetwerk opgenomen?
Of heb je een UTP kabel tussen je modem en Mediabox XL?
Of heb je een Wifi verbinding tussen het modem en de Mediabox XL?
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4422161/ziggo-horizon-4-mediabox-4k-ultra-hd-nederland
Reputatie 7
Badge +31
@headhunter46 Dat bericht is van 19 september 2018.

Inmiddels zijn er een paar stappen gezet, lees en kijk en praat mee.

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!



Be rt schreef:

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel. De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.


En ja, dat werkt! Bibliotheek eraf halen.
Streamen van content, ook van synology NAS trouwens, kan prima via de TV (LG) of chromecast. Wel treurig dat Ziggo dit soort problemen met de mediabox niet oplost, omdat zo eigenlijk niet de gehele functionaliteit kan worden gebruikt. Triest.
Reputatie 7
Badge +15
Het trieste is dat deze bug al gemeld is (o.a. door mij) bij het development team, nog voor de publieke betatest begon en dus ook ver voor de uitrol.
Helaas heeft men toen in alle "wijsheid" besloten om de uitrol door te zetten omdat er al teveel vertraging was geweest en de gebruikers bleven roepen/zeuren om de box (eigenlijk wat ze nu ook weer met de 4k box doen)

Dus een bug die al vanaf dag 1 bekend is en nog steeds niet is verholpen, gaat ook zeker niet verholpen worden. Grappig genoeg zijn een deel van de problemen met de extra XL box gerelateerd aan deze bug en dus ook niet 100% te verhelpen. Wellicht dat daardoor ook niet verdergegaan is met de levering.

Reageer