"Zoiets staan" is natuurlijk een rare verwoording. 'Zoiets' betekend toch niet helemaal. Er staat namelijk nergens vermeld dat de
oplossing gemeld moet worden. Aleen de
storing zelf.
"Artikel 21 punt 4: " Als de Klant een storing, beschadiging of een ander gebrek aan zijn Aansluiting of in andere door Ziggo ter beschikking gestelde voorzieningen constateert,
meldt hij dit direct aan de Klantenservice. Ziggo verhelpt storingen zo snel mogelijk nadat deze aan hem zijn gemeld"
- Hier staat dat de klant een storing etc moet melden. Dit is keer op keer door ons gewoon gebeurd.
"Artikel 21 punt 5: "Als een Dienst door een storing in het Netwerk voor meer dan twaalf uren is onderbroken en de Klant woonachtig of gevestigd is in het gebied waar de storing zich voordoet, kan de Klant aanspraak maken op een storingsvergoeding. Deze storingsvergoeding bedraagt 1/30e deel van het maandelijkse abonnementsbedrag dat de Klant dient te betalen, per 24 uur dat de storing voortduurt. D
e Klant meldt de storing binnen 6 maanden aan Ziggo om in aanmerking te komen voor een vergoeding. In afwijking op lid 2 en 3 van dit artikel, geldt dat de Klant alleen dan geen aanspraak kan maken op een vergoeding, als sprake is van een storing in het Netwerk die is veroorzaakt door een overstroming, terroristische aanslag of oorlog."
- Dit is niet relevant gezien het niet om een storing ging die voor langere uren aanhield maar een dagelijkste zeer korte storing waardoor het internet steeds even weg viel. Onze buren hadden exact dezelfde problemen omschreven toen wij ze er om vroegen. Zij zijn wijs overgestapt naar een andere provider omdat de hierboven omschreven storingen aanhielden.
Edit: Het schuingedrukte 'de klant... een vergoeding' in het bovenstaande staat binnen 6 maanden melden dat de storing er is. Ook hier weer meld
De Storing , wat dus gedaan is. Ook is deze lid 5 niet doorgestuurd door een van de medewerkers. Het ging om 1 en 4 van artikel 21
In een zeer korte uitleg (de zoveelste die ik moet doen, daarom hou ik het nu graag kort);
maanden lang (misschien zelfs een jaar of iets langer) was er bijna dagelijkst op random moment van de dag een korte onderbreking van het internet waardoor alles uit viel.
- Eerste moment met Ziggo was een telefonisch medewerker die constateerde dat we nog een verouderde modem hadden en had een nieuwe opgestuurd om te kijken of dit het verhielp. (hier kan het begin probleem datum van opgezocht worden)
- Was niet opgelost, meerdere malen nog contact gehad met Ziggo en zij hebben verschillende dingen geprobeerd om te achterhalen wat het kan zijn. Nog geen oplossing
- Ziggo heeft de eerste monteur langs gestuurd. Deze meneer vertelde ons doodleuk dat het kanaal van de modem op de kanalen van de omgeving moet zitten zodat het elkaar versterkt (?!) en deze meneer heeft wat onderdeeltjes 'vernieuwd'. Na dat deze meneer geweest was, was het internet nog slechter (dus zelf kanaal weer anders gezet naar dat het was en toen was het weer zoals voorheen) en had een van de televisies in huis ineens een aantal kanalen die niet meer ontvangen werden. (ook dit weer gemeld aan Ziggo)
- Uiteindelijk heeft Ziggo een tweede monteur gestuurd. Deze heeft buiten wat dingen veranderd zei hij en we moesten toen een week ofzo wachten om te kijken of er verbetering zou zijn. Kort hierna is er ook door Ziggo in onze buurt alle verniewd aan kebels en weet ik veel allemaal en sinds dien is het probleem opgelost. (hieruit kan dus een eind datum opgezocht worden)
Edit 2: Nu dat analoog naar digitaal ging gebeuren hebben wij 1 tv die geen digitaal kon ontvangen. Wij hadden het stappenplan zo opgevat dat voor een digitale box betaald moet worden en dit dan voor ons een goede vergoeding zou zijn. Aan de telefoon echter vertelde een medewerker dat de eerste box gratis zou zijn en dat hij geen vergoeding voor bovenstaande kon geven omdat er a) geen tijdsperiode berekend kan worden (zoals aangetoont kan dit dus wel) b) nooit gemeld is dat het is opgelost. Dit zou volgens hem allemaal in de A V staan. Maar dat hij 3 maanden nederlands voetbal kon aanbieden. Nadat dit voetbal pakket was aangeboden, deed deze het niet (ook de box kwam 4 - 5 dagen later aan dan gemeld). Na weer contact met Ziggo op te zoeken kregen we pas te horen dat we het zender pakket opniew opgehaald moest worden en toen ben ik na heen en weer gemail naar de algemene voorwaarden gaan kijken en kwam er achter dat wat het gezegd werd helemaal niet klopt.