Beantwoord

Belemmering van Mijn Ziggo (Phishing mail)


Kreeg vandaag een leuke mail van Ziggo B.V. (dus niet Ziggo zelf 😉 ).

Wil even zeggen om hier niet op te reageren.

MIJN TIP IS: Kijk eerst van wie de mail afkomstig is.... (zie rode cirkel). Als je dan nog twijfelt neem dan telefonisch contact op met Ziggo!!!
icon

Best beantwoord door Sander Ziggo 23 oktober 2017, 15:17

@Lucky_H welkom!

Het adres van de afzender is natuurlijk de uitgelezen manier om te achterhalen of het phishingmail is. Op onze website staat een duidelijk overzicht van alle gebruikte e-mail adressen die wij officieel in gebruik hebben. Altijd verstandig om te checken! Ook houden we op onze website de actuele phishingvoorbeelden bij.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
Bij het inloggen verwijst Ziggo naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/voorbeelden/ Deze fishing mail is dus bekend.
Jan F. schreef:

Bij het inloggen verwijst Ziggo naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/voorbeelden/ Deze fishing mail is dus bekend.



Tja Jan. Ik denk toch ff beter kijken vóórdat je reageerd......

Dit is een "Mag ik je een tip geven". Gaat niet over wel of niet phishing die bekend is..... Het ging mij erom dat het hier duidelijk ging om een valse mail, omdat het email adres niet klop (rode cirkel).

Blijkbaar moet ik de tips beter uitleggen.... 😉
Reputatie 7
@Lucky_H welkom!

Het adres van de afzender is natuurlijk de uitgelezen manier om te achterhalen of het phishingmail is. Op onze website staat een duidelijk overzicht van alle gebruikte e-mail adressen die wij officieel in gebruik hebben. Altijd verstandig om te checken! Ook houden we op onze website de actuele phishingvoorbeelden bij.