Gesloten Sticky

Nieuwe Community Login

Reputatie 7
We zijn altijd op zoek naar manieren om de Community te verbeteren en voor een groter publiek toegankelijk te maken. Daarom hebben we de Social Login in het leven geroepen. Vanaf 8 februari kan iedereen naast Mijn Ziggo ook inloggen met hun Facebook- of e-mailaccount, de Social Login. Dus geen gedoe meer met het opzoeken van je klantnummer of wachtwoorden. Met een paar klikken ben je binnen, wel zo makkelijk.

Hoe werkt de Facebook login?
Dit is heel simpel. Nadat je op de knop 'Eerste keer? Registreer' hebt gedrukt, krijg je het registreerscherm te zien. Je klikt op de Facebook login en vervolgens word je doorverwezen naar de Facebookpagina, bekend terrein dus. Hier log je vervolgens in en daarna maak je een gebruikersnaam aan voor de Ziggo Community. Ben je al ingelogd op je Facebookaccount? Dan komt er automatisch een scherm tevoorschijn met je Facebook gebruikersnaam. Als je dit bevestigt, kun je een eigen gebruikersnaam bedenken voor de Ziggo Community. Prima te doen toch?

En als ik met mijn e-mailadres wil registeren?
Ook dit is geen probleem! Of je nou een Gmail-, Hotmail- of een Outlook account in gebruik hebt, met alle e-mailadressen kun je je registreren. Nadat je op de knop 'Eerste keer? Registreer' hebt gedrukt, krijg je het registreerscherm te zien. Vul je e-mailadres in en bedenk een wachtwoord. Het invullen van je adresgegevens is natuurlijk optioneel. Vergeet niet akkoord te gaan met de gebruikersvoorwaarden. Vervolgens krijg je een e-mail op het desbetreffende e-mailadres om je Community account te bevestigen. Hiermee is je account geactiveerd, aan de slag!

Ik heb al een Community account, maar nu kan ik niet meer inloggen.

In het inlogscherm kun je direct je gebruikersnaam en je wachtwoord invullen, maar je krijgt de melding: Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord combinatie. Toegegeven, het is wat onhandig, maar er zijn twee opties om toch gewoon in te loggen:

Optie 1:
  • Klik op Mijn Ziggo en log in zoals je gewend bent

Optie 2 (aangeraden):
  • Klik op de knop Inloggegevens vergeten
  • Hier zie je de volgende tekst staan: Voer je Ziggo-gebruikersnaam in, of het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. We sturen je een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
  • Vul hier je gebruikersnaam of e-mail in en druk op de knop Verstuur
  • Check je inbox of spamfolder en klik op de meegestuurde link
  • Voer nu je oude of gewenste wachtwoord in met minimaal 6 tekens en bevestig deze nogmaals
  • Ga terug naar het inlogscherm
  • LET OP: vul hier je profielnaam in, en niet je "Mijn Ziggo gebruikersnaam"
  • En dan nog je wachtwoord
  • Voilà, je bent nu ingelogd op de Ziggo Community. Voortaan kun je dus ook op het inlogscherm inloggen

Ik heb al een Community account, kan ik ook nog gebruik maken van de e-mail login?

Twee verschillende accounts op de Community is natuurlijk niet handig. Maar als je toch graag een Social Login wilt maken met je e-mailadres dan kan dit. Let wel dat je hetzelfde e-mailadres gebruikt als je Community account. Het systeem koppelt dan je huidige account met het nieuwe! Hierdoor behoud je ook al je opgebouwde contacten en statistieken, ideaal!

Ik heb al een Community account, kan ik ook nog gebruik maken van de Facebook login?

Hier kun je in principe altijd gebruik van maken. Houd er wel rekening mee dat we het Facebook account niet kunnen koppelen aan het bestaande Mijn Ziggo account. Dus wil je toch overgaan naar het Facebook account, houd dan in je achterhoofd dat je niet kan beschikken over de reeds verstuurde berichten, favoriete topics en je opgebouwde statistieken. Met andere woorden, je begint weer met een schone lei.

Ik heb al een Community account, verandert er ook iets met het inloggen voor mij?
Jazeker! Het is even wennen, maar het inloggen gaat nu net even iets anders. Voorheen was je gewend om in het inlogscherm jouw Mijn Ziggo gebruikersnaam in te vullen. Vanaf heden vul je je Community gebruikersnaam in. Wil je toch gebruik maken van de Mijn Ziggo gebruikersnaam, klik dan bij het inlogscherm op Mijn Ziggo. Zo geklikt, net als vroeger.

Maar hoe zit het met mijn privacy?
Zeker een goede vraag! De inloggegevens worden niet gedeeld met derden of met andere doeleinden gebruikt dan het inloggen op de Ziggo Community.

***Laatst gewijzigd op 9 februari***
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics