HansDorenstoute

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels verhuisd en geen kabel

Mijn aannemer heeft de firma Stam & Co. maanden geleden opdracht gegeven om combi aansluiting te realiseren voor mijn nieuwe woning. Deze werkzaamheden omvatten naast gas water en elektra ook een Ziggo kabel.

Omdat ik in de meterkast een groen kabel aantrof meende ik dat e.e.a. was aangesloten.

Nu is het zo dat ik al wekenlang tevergeefs Ziggo duidelijk probeerde te maken dat ik ging verhuizen en dat de combi-aansluiter Stam & Co. e.e.a. al lang technisch gereed had gemeld bij Ziggo. En telkens kreeg ik te horen dat mijn woning nog NIET gereedgemeld was en nog op status "Nieuwbouw stond.

Na onderzoek door mijzelf via een tip van een vriend blijkt dat Ziggo dit uitbesteedt bij Connect Z. Dus Connect Z maar eens gebeld. Want de fa. Stam & Co. verzekerde mij dat zij alles geregeld hadden.

Daar kreeg ik vorige week te horen dat ze 'inderdaad zagen dat het adres technisch gereed was gemeld. ZExcuse en ze zouden het doorgeven aan Ziggo. Dan zou die na ± 2 dagen in het systeem zien dat de gereedmelding een feit was.

En verdomd, dat was zo. Dus gelijk overlegd met de medewerker van Ziggo welk abonnement etc.etc. en ik zou na ontvangst van mijn nieuwe spullen een monteur kunnen bellen. Zo gezegd zo gedaan.

De monteur kwam inderdaad keurig voorrijden. Na inspectie was zijn opmerking ontluisterend.."Er is geen signaal meneer. Ik zal maar even in de schakelkast in de straat kijken. Hij kwam terug. "Ik zie geen aansluiting op uw huisnummer. Het spijt me voor u. Er moet een lijnmeting uitgevoerd worden om te weten het het zit hier."

Shit. Stam en Co. maar gebeld met de vraag hoe het nou zit; wat hebben ze gedaan of nagelaten. Ik krijg uiteindelijk iemand aan de lijn die op de hoogte is van het geval. "Connect Z zou dit uitvoeren. Daarna kregen we bericht dat ze het teruggeroepen hadden. En uiteindelijk zouden ze het toch gaan uitvoeren. Ik vrees voor u dat dit niet is gebeurd. Ik heb een o6 nummer van de verantwoordelijke persoon."

Geen kabel. Dus:het net mooi bestrate erf moet open... en meer ellende van dien.

Ik bel deze meneer, Sander T.. Die reageert niet op mijn voicemail. Het algemene nummer van Connect Z dan maar. Na 1,5 uur bellen wordt er eindelijk opgenomen. "De heer T. heeft het momenteel helaas erg druk, hij belt u einde dag terug."

Mijn vraag / opmerking / kreet is: waarom zijn bedrijven allang niet meer geinteresseerd in een fatsoenlijk oppakken van veantwoordelijkheden. Ik krijg het idee dat de klant helemaal onderaan de keten staat en men alleen maar rondejes draait zonder zich af te vragen of een klant nu geholpen wordt en tevreden is of niet. Ik word hier zo niet goed van.

Mijn hoop is dat er eindelijk een Ziggo persoon dit leest, zich er iets van aantrekt en actie onderneemt! de rest boeit het blijkbaar niet.
15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een Ziggo moderator zal reageren, maar zij zijn er op werkdagen en het kan een paar dagen duren, maar zij zijn zeer effectief.:relaxed:
HansDorenstoute
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je bericht. Ik hoop dat je gelijk krijgt...
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
Goedemorgen Hans,

Ik heb je bericht gelezen en om je verder te kunnen ondersteunen heb ik je postcode en huisnummer nodig. Zou je mij deze door willen geven d.m.v. een privébericht? Dan kijk ik wat er allemaal mis gaat en help ik je graag verder.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt een Privébericht sturen door op Serkan Ziggo te klikken en op Stuur Bericht.:relaxed:
PVDLEEDE

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd tussen Ziggo en Connect-Z over gereedmelding van mijn nieuwbouw woning. Alle buren hebben inmiddels internet en tv van andere providers en dus geen problemen met gereed melding.

Echter Ziggo blijft zeggen wij kunnen niks doen en u moet het maar oplossen met Connect-Z.

Connect-Z is telefonisch niet te bereiken, reageerd niet op email en als ze zeggen dat ik terug gebeld wordt gebeurd dat ook niet...

Kortom een extreem frustrerend ervaring die nu betekend dat ik as weekend ga verhuizen maar nog steeds geen internet en tv heb.

Ik heb hierdoor vandaag mijn contract maar opgezegd... belachelijk maar voor ziggo is het blijkbaar prima dat er zo met klanten omgegaan wordt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
PVDLEEDE
Ik heb je probleem bij een Ziggo moderator weggelegd, zij kunnen diep en kunnen zeer effectief zijn.
HansDorenstoute
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. je broek zakt er vanaf. Uiteindeijk heeft eenZiggo moderator de boel vlot kunnen trekken. Connect-Z is een verschrikkelijk bedrijf. Die hebben me maandenlang aan het lijntje gehouden en kwamen tegen beloftes in gewoon niet opdagen. Vooral die jokkebrok Sander Tamse. Daar sta je dan met je vrije dag voor niks opgenomen. Die man kan beter keren en draaien dan Messi.
Ziggo's hoofdman die hierover gaat is ook een afwachtende slapjanus. Alleen aan Serkan - een moderator - is een bikkel en heeft uiteindelijk mij verder geholpen naar een oplossing. Maar wel triest dat een moderator daar moet hozen en puin ruimen.

Eind dit jaar krijg ik in mijn woongebied godzijdank een alternatief in de vorm van glasvezel. De opzegging bij Ziggo ligt al klaar. Een in-slecht gemanaged bedrijf, op een moderator of wat na.

Succes met je nieuwe provider of andere oplossing.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @PVDLEEDE, dit is niet bepaald een lekker vooruitzicht. Dan ben je de gelukkige eigenaar van een nieuwe woning en dan laat de aansluiting op ons netwerk nog onbekende tijd op zich wachten. Ik ben gevraagd om voor je in de bres te springen, dat doe ik graag! Om te beginnen ga ik goed beslagen ten ijs Connect-Z bellen om te horen wat de status is. Vanaf daar gaan we een nieuw plan maken.

Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer en je 06-nummer?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
PVDLEEDE Je kunt Anne H Ziggo een privébericht sturen door op zijn naam te klikken en dan op Stuur bericht, mocht je dit niet weten.
Andredooij

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels heb ik een soort van dezelfde ervaringen met Connect Z. Beloftes dat ze terug bellen (nooit) - Alles raakt daar volgens mij kwijt. Altijd als ik bel is de collega net even weg. Kortom, ik wacht nu vanaf februari om aangesloten te worden. Twee pubers in huis die de hele dag internet willen heeft mij inmiddels heel veel geld gekost en het abonnementsgeld van Ziggo loopt ook door zonder dat ik er gebruik van kan maken. Kan niet tijdelijk stop gezet worden want dan ben je al je mail adressen kwijt.
Geef mij alsjeblieft ook zo'n moderator die het nu heel snel kan oplossen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Andredooij Ik heb het bij zo'n moderator weggelegd.
Andredooij

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel!
Ik ben benieuwd.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community Andredooij. Wanneer de aanleg of schade herstel bij Connect-Z is belegd dan kunnen wij moderators ook niet alles zien in de systemen. Wij gaan wel aan de bel trekken wanneer een aannemer zich niet aan de afspraken houdt.

Heb je al contact gehad met een andere moderator? Zo nee dan kun je via een privébericht bij mij terecht. Na het weekend kan ik dan voor je aan de slag.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Be rt wrote:
Een Ziggo moderator zal reageren, maar zij zijn er op werkdagen en het kan een paar dagen duren, maar zij zijn zeer effectief.:relaxed:

Er is tegenwoordlig ook een weekend moderator las ik in een draadje hier...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Boompieapp Alleen voor zeer urgente zaken.

Uitgelicht topic