Mijn aannemer heeft de firma Stam & Co. maanden geleden opdracht gegeven om combi aansluiting te realiseren voor mijn nieuwe woning. Deze werkzaamheden omvatten naast gas water en elektra ook een Ziggo kabel.
Omdat ik in de meterkast een groen kabel aantrof meende ik dat e.e.a. was aangesloten.
Nu is het zo dat ik al wekenlang tevergeefs Ziggo duidelijk probeerde te maken dat ik ging verhuizen en dat de combi-aansluiter Stam & Co. e.e.a. al lang technisch gereed had gemeld bij Ziggo. En telkens kreeg ik te horen dat mijn woning nog NIET gereedgemeld was en nog op status "Nieuwbouw stond.
Na onderzoek door mijzelf via een tip van een vriend blijkt dat Ziggo dit uitbesteedt bij Connect Z. Dus Connect Z maar eens gebeld. Want de fa. Stam & Co. verzekerde mij dat zij alles geregeld hadden.
Daar kreeg ik vorige week te horen dat ze 'inderdaad zagen dat het adres technisch gereed was gemeld. ZExcuse en ze zouden het doorgeven aan Ziggo. Dan zou die na ± 2 dagen in het systeem zien dat de gereedmelding een feit was.
En verdomd, dat was zo. Dus gelijk overlegd met de medewerker van Ziggo welk abonnement etc.etc. en ik zou na ontvangst van mijn nieuwe spullen een monteur kunnen bellen. Zo gezegd zo gedaan.
De monteur kwam inderdaad keurig voorrijden. Na inspectie was zijn opmerking ontluisterend.."Er is geen signaal meneer. Ik zal maar even in de schakelkast in de straat kijken. Hij kwam terug. "Ik zie geen aansluiting op uw huisnummer. Het spijt me voor u. Er moet een lijnmeting uitgevoerd worden om te weten het het zit hier."
Shit. Stam en Co. maar gebeld met de vraag hoe het nou zit; wat hebben ze gedaan of nagelaten. Ik krijg uiteindelijk iemand aan de lijn die op de hoogte is van het geval. "Connect Z zou dit uitvoeren. Daarna kregen we bericht dat ze het teruggeroepen hadden. En uiteindelijk zouden ze het toch gaan uitvoeren. Ik vrees voor u dat dit niet is gebeurd. Ik heb een o6 nummer van de verantwoordelijke persoon."
Geen kabel. Dus:het net mooi bestrate erf moet open... en meer ellende van dien.
Ik bel deze meneer, Sander T.. Die reageert niet op mijn voicemail. Het algemene nummer van Connect Z dan maar. Na 1,5 uur bellen wordt er eindelijk opgenomen. "De heer T. heeft het momenteel helaas erg druk, hij belt u einde dag terug."
Mijn vraag / opmerking / kreet is: waarom zijn bedrijven allang niet meer geinteresseerd in een fatsoenlijk oppakken van veantwoordelijkheden. Ik krijg het idee dat de klant helemaal onderaan de keten staat en men alleen maar rondejes draait zonder zich af te vragen of een klant nu geholpen wordt en tevreden is of niet. Ik word hier zo niet goed van.
Mijn hoop is dat er eindelijk een Ziggo persoon dit leest, zich er iets van aantrekt en actie onderneemt! de rest boeit het blijkbaar niet.