1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jobson1980

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Humax 5500c Digitale ontvanger blijft rebooten voor installatie

Hallo,
Ik heb een Humax 5500c digitale tuner binnen gekregen voor mijn tv boven die geen dvb-c tuner heeft.
Op de doos staat: "90% van de klanten sluit dit binnen 10 minuten aan" ofzo iets. En zeker een technisch onderlegd persoon zoals ik dacht ik nog.
Maar helaas. Het apparaat start op, ik krijg een zwart scherm met een progress-bar en foutmeldingen te zien, en dan reboot hij. En dat blijft zich herhalen.
Eigenlijk precies hetzelfde als in dit topic: https://community.ziggo.nl/de-digitale-ontvanger-195/humax-5500c-start-niet-26700

Ik heb hem nog rechtstreeks aan het AOP aangesloten, en zelfs helemaal zonder coax. Maar de meldingen blijven hetzelfde.

Via twitter heb ik Ziggo Webcare benaderd, maar die geven aan dat hij alleen maar omgeruild kan worden door een monteur in te plannen! Voor een dom kastje van 10x10cm.

Maar goed, voor ik dat ga doen: Iemand nog ideeen?
3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Je zou een foto van het AOP kunnen plaatsen. Weet je zeker dat je een goede coaxkabel hebt ?
Jobson1980
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Mijn AOP zit in de meterkast. Ik weet uit mijn hoofd niet welk type het is. Ik heb verschillende kabels gebruikt, waaronder de meegeleverde. Ook rechtstreeks op de uitgang van het AOP, dus zonder splitters ertussen. Maakte allemaal niks uit.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jobson1980

je hebt dit topic: https://community.ziggo.nl/de-digitale-ontvanger-195/humax-5500c-start-niet-26700 al gelezen, dus je hebt dan eigenlijk ook al je antwoord. Het installeren van de 5500c/5550c zou inderdaad een 'fluitje van een cent' moeten zijn, maar je kon op het andere topic zien dat het soms misgaat, alhoewel ik daar zeer weinig over binnenkrijg en tevens niet veel over lees. Maar je zag daar ook dat het omruilen de enige juiste optie is en dat kan ook prima via Ziggo zelf. Als de decoder niet in orde is, kunnen zij deze zo omruilen. Een monteur zou dan alleen maar onhandig zijn en de koste voor Ziggo nodeloos opdrijven.

Bel dus gewoon even de helpdesk van Ziggo. Anders kan er altijd even een moderator naar kijken, maar dat was bij de andere persoon ook niet nodig.

Het AOP en de coax kabel staat hier los van. Daar hoef je het dus niet in te zoeken.

Ik hou dit toch even in de gaten en speel dit tevens even door naar Humax.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic