Ik heb van u de digitale ontvanger gekregen. U beschrijft de installatie van ontvanger naar TV via de scartkabel. Echter ik heb nu een aansluiting van mijn TV via de videorecorder en HDD recorder. Mijn vraag is hoe mijn videorecorder en HDD Recorder aan te sluiten in samenhang met de digitale ontvanger. Moet ik dan de scartkabel inpluggen in de HDD recorder? Graag een duidelijke uitleg van het aansluitschema dat helaas ontbreekt in uw installatieboekje
Groet
H van Glabbeek
--------------------------------------------------------------------------------
Best beantwoord door robbo
@henk0078 Dit kan. En is geen probleem
Nog even een aanvulling: Je moet de ontvanger aansluiten op de dan wel op een ext 2 van hdd aansluiten wellicht bekend. Echter je kan niet naar een andere zender kijken. Bij een opname. ( zap gedrag wordt dan ook opgenomen) hou daar rekening mee. En je moet de hdd rec ook met een scart verbinden op de tv, om via de hdd te kijken naar zenders op de ontvanger. Je hebt dus 2 ext (scart ) aansluitingen nodig op de hdd rec. De vermoedelijk hdmi aansluiting op hdd rec. is alleen voor een opname en inhoud evt schijfje en hdd te laten zien. Verder is er ook nog een mogelijkheid om rechtstreek op te nemen op een herschrijfbaar schijfje zou ik dat doen. Evt copie beveiliging etc.
Edit : tekst wat aangepast. Bekijk origineel