Sukkeltje

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aansluiten dvd recorder

Heb een humax 5100 gekregen van ziggo vanwege overstap naar digitaal.
Kan ik hier mijn dvd recorder op aansluiten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Sukkeltje Op deze community zijn er al diverse topics over dit onderwerp.
https://community.ziggo.nl/#Schakel_mee,_analoge_tv_stopt lees de div topics eens door, over Randapparatuur en HDD rec. succes gr Rob

Bekijk in context

16 Reacties 16
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Sukkeltje Op deze community zijn er al diverse topics over dit onderwerp.
https://community.ziggo.nl/#Schakel_mee,_analoge_tv_stopt lees de div topics eens door, over Randapparatuur en HDD rec. succes gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Weet je zeker dat je een 5100 hebt gekregen? Dat is n.l. al een oudere PVR welke Ziggo niet uitgeeft. Het kan wel om een 5300c gaan, maar bij de overstap van analoog naar digitaal ontvangt men nu doorgaans de nieuwe 5500c. Maar heb je de 5300 dan kan ook daarop een DVD recorder worden aangesloten, maar de 5300 kan ook zelf opnames op een externe schijf zetten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Willem-A schreef: "Dat is n.l. al een oudere PVR welke Ziggo niet uitgeeft."

Is er iets veranderd? Want het lijkt er nu wel op dat Ziggo die weer uitgeeft:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-irhd-5100c
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Is dit niet gewoon een beknopte uitleg van type mbBe rt

Edit https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/

Hier staan ook alle digitale ontvangers bij die ziggo niet meer levert. Maar uiteraard nog wel zichtbaar op de site voor diegene die deze nog aanschaft of nog in bezit heeft.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ja, robbo dat is ook weer zo.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik ontving de mail, dus direct gereageerd. Niet gezien per abuis dat deze aan Willem was gericht. Dus sorrie voor te snel reageren Willem-A
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Maakt mij niet uit wie er antwoord, als het maar helderheid schept.:relaxed:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik was ook even niet in de gelegenheid, maar ik kan wel met zekerheid stellen dat de 5100 niet meer word uitgegeven. Dat is echt alweer een ouder model. Wel wat uitgebreider als de 5300, maar ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat het hier om de 5100 gaat, tenzij men wellicht nog wat op zolder had liggen...?

Maar Sukkeltje kan natuurlijk wel aangeven hoe het zit. In ieder geval heeft de 5100 naast de Tv scart nog een VCR scart, welke beiden kunnen worden gebruikt voor een DVD recorder, mits met HDMI aangesloten.

Bij de 5300 is er maar 1 scart aanwezig, en heeft hij een 5500 ontvangen, dan zal hij tevens gebruik moeten maken van HDMI voor aansluiting op de Tv om een scart aansluiting vrij te hebben voor de DVD recorder.
Sukkeltje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sorry allemaal het is inderdaad een 5500 ☺️ die we hebben ontvangen. Ik doe mijn naam eer aan toch ?
Kan ik daar wel een dvd speler op aansluiten.
Ben hier echt niet handig in maar wil het toch eerst zelf proberen alvorens een monteur van Ziggo te laten komen.

M.v.g. Catharina
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beste,

Zie het antwoordt van Willem-A:

Willem-A wrote:
Bij de 5300 is er maar 1 scart aanwezig, en heeft hij een 5500 ontvangen, dan zal hij tevens gebruik moeten maken van HDMI voor aansluiting op de Tv om een scart aansluiting vrij te hebben voor de DVD recorder.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Sukkeltje

Zoals Robno al aangeeft lopen er al wat topics over het aansluiten van een DVD recorder op een decoder. Maar handig is dat niet als je ook via diezelfde decoder Tv kijkt. Zappen is er dan niet meer bij als je aan het opnemen bent. Daarom prefereer ik vaak aan het gebruik van een 2e decoder welke je voor de DVD recorder gebruikt, of een decoder (Humax heeft daarvoor de PVR) met harde schijf, zodat je vanaf de harde schijf opnames op een DVD kan zetten. Nu kunnen bepaalde Humax modelleen ook worden opgenomen in je netwerk, maar dat is weer een ander verhaal.

Echter denk ik dat men langzamerhand afscheid moet gaan nemen van de DVD recorder, althans voor het opnemen. En dit apparaat word ook niet meer gefabriceerd en zal dus sowieso langzaam uit het zicht gaan verdwijnen. En dan blijft het gebruik van een PVR, of de mediabox XL over om op te kunnen nemen. Maar dan op de externe of interne harde schijf.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Veel moderne tv's hebben ook een usb aansluiting om een hdd op aan te sluiten om iets op te nemen of voor de timeshift functie.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
Veel moderne tv's hebben ook een usb aansluiting om een hdd op aan te sluiten om iets op te nemen of voor de timeshift functie.


Ja, maar ook dan zit je met het zallen. En de schijf kan alleen worden gebruikt op diezelfde Tv. Die zal dan alleen dan werken. Zelfs op een identieke, maar andere Tv werkt het niet. En vaak zet men opnames op DVD en die situatie omgooien naar het opnemen op een harde schijf, wil niet iedereen, maar daar gaan we uiteindelijk toch naartoe...
Verwijderd account
Niet van toepassing
Willem-A wrote:
N.N. wrote:
Veel moderne tv's hebben ook een usb aansluiting om een hdd op aan te sluiten om iets op te nemen of voor de timeshift functie.


Ja, maar ook dan zit je met het zappen. En de schijf kan alleen worden gebruikt op diezelfde Tv. Die zal dan alleen dan werken. Zelfs op een identieke, maar andere Tv werkt het niet. En vaak zet men opnames op DVD en die situatie omgooien naar het opnemen op een harde schijf, wil niet iedereen, maar daar gaan we uiteindelijk toch naartoe...

Zo heeft ieder voordeel z'n nadeel.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Sukkeltje. Heb je de informatie gevonden die je zocht? 🙂
Sukkeltje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi lycke ziggo,

Nee nog niet echt.
ik kan wel tv kijken op het tweede toestel dus laat het even zo.

Moet eerst uitzoeken wat de andere opties zijn om mijn dvd recorder te vervangen.
En zal de bekabeling en stekkers nakijken alvorens ik een monteur laat komen.
Had inderdaad een afspraak geannuleerd wegens omstandigheden.
Moet het nog even uitstellen.
Bedankt.

Uitgelicht topic