jruesen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verwijderde berichten zijn doorgestreept

Ik werk met emailprogramma Thunderbird en daarbij de IMAP-server.
Als ik een bericht binnenkrijg op de Ziggo-server (Ziggo mail), komt dat daar ook.
Als ik het bericht in Thunderbird verwijder, komt dat in de prullenbak terecht.
Zo ook bij Ziggo mail.
Als ik echter het bericht in de prullenbak bij Thunderbird definitief verwijder, gebeurt dat niet bij Ziggo.
In Ziggo-mail is het bericht nog steeds zichtbaar, echter in lichtgrijs en doorgestreept.
Hoe kan ik regelen dat als ik berichten definitief verwijder in Thunderbird dat ook in Ziggo-mail gebeurt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Volgens mij kun je het op de volgende wijze oplossen:
Bij de algemene e-mail instellingen in de Ziggo webmail kun je een vinkje zetten bij '[ ] verwijderde e-mailberichten permanent wissen'.
Zoals het nu waarschijnlijk ingesteld staat zet jouw e-mailprogramma via het IMAP-protocol wel de betreffende e-mails in de prullenbak van de web-mailserver, vandaar dat je ze nog doorgestreept ziet staan.
Als je het vinkje plaatst zoals aangegeven wordt de prullenbak in de web-mailserver direct permanent geleegd.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Verwijderd account
Niet van toepassing
Volgens mij kun je het op de volgende wijze oplossen:
Bij de algemene e-mail instellingen in de Ziggo webmail kun je een vinkje zetten bij '[ ] verwijderde e-mailberichten permanent wissen'.
Zoals het nu waarschijnlijk ingesteld staat zet jouw e-mailprogramma via het IMAP-protocol wel de betreffende e-mails in de prullenbak van de web-mailserver, vandaar dat je ze nog doorgestreept ziet staan.
Als je het vinkje plaatst zoals aangegeven wordt de prullenbak in de web-mailserver direct permanent geleegd.
jruesen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ok, bedankt
jruesen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vinkje gezet bij permanent verwijderen, maar ook de nieuw verwijderde berichten blijven doorgestreept staan. Als ik nu bij de e-mail instellingen kijk, is Algemeen niet meer zichtbaar, dus ook de vinkjes niet.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bijgaand een schermafbeelding van de pagina waar je het vinkje bij kan zetten, zie gearceerde gedeelte.
Als je die pagina niet (meer) ziet dan misschien even uitloggen uit de web-mail en opnieuw inloggen.


Hieronder een link van Microsoft over de doorgehaalde tekst, hetgeen bevestigt wat ik in mijn eerdere reactie schreef:
https://support.office.com/nl-nl/article/IMAP-items-permanent-verwijderen-ac1c51da-31c1-435c-a357-96eb78ad684a#

Uitgelicht topic