Vraag

Klanten van ziggo.nl niet bereikbaar dankzij spamfilter Ziggo

Ja, ook ik heb dit probleem inmiddels een paar weken. Alle mail naar mensen @ziggo.nl komt direct terug met 550 melding van het spamfilter.
op 23 februari een mail gestuurd naar abuse@ziggo.nl die vreemd genoeg niet terugkwam, dus ik dacht dat het wel opgelost zou worden. Helaas geen antwoord.
Gisteren en eergisteren maar weer eens 2x opnieuw contact gezocht, wederom niks en het werkt ook nog niet.

Nu dus maar via dit forum want de klanten"service" weet ook niet hoe zit dit op moeten lossen (en dat vind ik nog het ergste, juist omdat dit nogal voorkomt als je dit forum doorzoekt).

13 Reacties

Reputatie 4
Badge
Ron Exalto schreef:

Ja, ook ik heb dit probleem inmiddels een paar weken. Alle mail naar mensen @ziggo.nl komt direct terug met 550 melding van het spamfilter. Op 23 februari een mail gestuurd naar abuse@ziggo.nl ..

Dit is echt veel te lang geleden, wat mij betreft onaanvaardbaar.

Een moderator zal hier hopelijk snel actie op ondernemen.
Reputatie 3
Badge
level4 schreef:

Een moderator zal hier hopelijk snel actie op ondernemen.

Eens, dus bij deze. ;)

@Ron Exalto,
Zou je de originele mail en de bounce mail, inclusief headers, kunnen verpakken in een zipje en deze naar community@ziggo.nl willen doorsturen? Dan breng ik deze situatie persoonlijk onder de aandacht bij mijn collega's van Abuse zodat we vlot een oplossing voor je kunnen verzorgen.

Daarnaast zit ik aankomende week met mijn collega's van Abuse om de toename van 550 meldingen te bespreken, en vooral hoe we hier anders mee om kunnen gaan. Want dit is natuurlijk een goed voorbeeld van hoe het niet moet.

Hier zal ook een algemeen topic vanuit ons over volgen.
@ Jesse Ziggo.
Tja, je voelt 'm natuurlijk al op je klompen aankomen: mail naar community@ziggo.nl nl komt net zo hard terug als alle andere ***@ziggo.nl
Dus als ik je kan mailen op een gmail, hotmail of weetikveel.nl mail dan is dat een betere optie.
Reputatie 4
Badge
Ron Exalto schreef:

@ Jesse Ziggo.
Tja, je voelt 'm natuurlijk al op je klompen aankomen: mail naar community@ziggo.nl nl komt net zo hard terug als alle andere ***@ziggo.nl
Dus als ik je kan mailen op een gmail, hotmail of weetikveel.nl mail dan is dat een betere optie.

Had u de mailtjes verpakt in een zip-bestand ? Dat voorkomt die bounce.
Jazeker, textfile eerst gezipt.
Reputatie 4
Badge
Ok. Handig Ziggo! :)

Versleutel het bestand anders met een password, dan is hij niet meer te scannen door de filters.
Wel het password even doorgeven dan in de mail natuurlijk.
Die mogelijkheid zie ik niet. Maar dan blijft het probleem volgens mij hetzelfde: ik kan niet naar ziggo.nl mailen, komt allemaal terug.
Reputatie 4
Badge
Ok.. Ja dan houdt mailen wel op. Ziggo zou eigenlijk ook gewoon een minimaal gefilterde mailbox moeten maken voor dit soort mailverkeer.

Upload t anders naar we-transfer, en stuur de link via PM naar Jesse.
Haha, klik ik ook eens op een voorgeprogrammeerde link "dit antwoord heeft mij goed geholpen". Ja, met een tussenprobleem, niet met HET probleem zoals het nu lijkt.
En ik heb dus niet goed gelezen, want het staat er in licht grijs wat er bedoeld wordt. Maar goed, ik zou de tekst "dit antwoord heeft mijn probleem opgelost" verwachten ipv goed geholpen, want dat was het wel.
Reputatie 4
Badge
Als een modje langs dit topic fietst zal die dat ongetwijfeld even ongedaan maken, het doet verder niets met het topic.
@Jesse Ziggo,

Beste Jesse, heb je al nieuws? Heeft iemand inmiddels het spamfilter aangepast?
Hallo? Iemand aanwezig

HELP, HELP, HELP
Reputatie 3
Badge
Ron Exalto schreef:

@Jesse Ziggo,

Beste Jesse, heb je al nieuws? Heeft iemand inmiddels het spamfilter aangepast?

We hebben helaas eerst te versturen e-mail en het bouncebericht nodig om verdere actie te kunnen ondernemen.
Vaak valt een externe spamfilter over een link in de handtekening, kan het zijn dat je deze nog gebruikt bij het versturen van de e-mail naar community@ziggo.nl? Verwijder deze dan eens en verstuur het bericht in plain-text.
Lukt het dan wel om de e-mail met bijlage te versturen?

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)