Wilco-z

Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Safe Online L - licenties intrekken lukt niet

Als ik in MijnZiggo naar Beheer je Internetbeveiliging ga, zie ik het bijgaande scherm. Al mijn 5 licenties zijn dus nu gebruikt, maar ik zie nergens waar ik mijn andere niet meer in mijn bezit zijnde pc's kan verwijderen. Het doel is dus dat ik straks rechtsboven 1/5 heb staan ipv 5/5. Heb ook al in Ziggo Safe Online gekeken maar kan het nergens vinden. Doe ik iets fout of mis ik iets? Iemand de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wilco-z
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
@Evert96 @N.N. Mysterie eindelijk opgelost!

Wat blijkt: ik had al wel Safe Online geïnstalleerd, maar bij Ziggo is de Internetbeveiliging-registratietool tussentijds gewijzigd (daarom stond mijn PC er dus niet bij). Door die nieuwe tool komen alle oude licenties te vervallen (dus ook die van mijn oude pc's) en start je weer gewoon op 5/5. Inderdaad, 5/5 betekent dat je weer 5x aan de slag kan (terwijl ik dacht: alle 5 van de 5 licenties zijn nu gebruikt).

De oplossing voor mij was deze: uninstall Safe Online en daarna via MijnZiggo installatiebestand gedownload en opnieuw geïnstalleerd. Nu staat de teller dus op 4/5 en staat mijn PC er gewoon bij.

Issue closed, finally. #enweerdoorrrrrr

Bekijk in context

15 Reacties 15
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Wilco-ziggo,
Ik zou eerst de apparaten via het getoonde menu even aanmelden, zodat ze weer zichtbaar zijn.
Als ze dan weer zichtbaar zijn kun je op de betreffende tab klikken en de licentie vrijgeven.
Volgens de huisregels van het forum is het niet de bedoeling dat je de naam 'Ziggo' in je forumnaam opneemt, dit om verwarring met medewerkers van Ziggo te voorkomen.
Daar je dit zelf niet kunt wijzigen heb ik Ziggo ingelicht en zij zullen het binnenkort voor je aanpassen.
Wilco-z
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ga ik proberen. En sorry van de naam, wist ik niet.
Wilco-z
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Hmm, apparaten opnieuw aanmelden werkt niet om de simpele reden dat ik deze pc's niet meer heb en ik al op 5/5 zit. Is er nog een andere manier om die teller naar beneden te krijgen. Iemand?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Wilco-ziggo,
Probeer safe online eens te de-installeren en opnieuw te installeren.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Wilco-ziggo Wat ik mij afvraag of dit perse via Ziggo moet, kan je met je account niet gewoon inloggen bij F-secure en daar de licenties verwijderen?

https://community.f-secure.com/t5/F-Secure-SAFE/Hoe-kan-ik-een-licentie-voor-F/ta-p/80389
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo mguzz,
Je hebt een contract met de Ziggo software, niet met F-Secure, de Ziggo software is een afgeleide daarvan.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hoi N.N. Das nou jammer, weer wat geleerd.
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Zoals ik kan zien heb je er niet een actief staan. Ik heb naast het vakje: apparaat toevoegen 2 computers staan. En rechtsboven, nadat ik een pc verwijderd heb 19/20
Ik heb dus 20 licenties tot mijn beschikking omdat ik een Vodafone abonnement heb genomen.

Misschien kan Ziggo helpdesk dit wel resetten.
Wilco-z
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu mijn laptop geactiveerd met de 5e (van 5) licentie. Heb eerder al gechat met Ziggo maar die kunnen mij ook niet helpen (pfff). Volgens mij hebben wel meer mensen 'last' van het feit dat ze vergeten zijn de licentie te verwijderen van oude laptops. Heb eerder ook al online gekeken bij ziggo en ook de Safe Online App in Win10 nagespeurd (met adminrechten) maar werkelijk nergens zie ik iets staan waar je licenties makkelijk en snel kunt weggooien (prima als dit mijn eigen risico is trouwens). Ik geef het op, tenzij iemand DE oplossing weet?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wilco-z,

Even wat verduidelijksvragen voor mezelf (om dan hopelijk tot een oplossing te komen)
Na het activeren van je laatste licentie, is 5/5 toen veranderd naar 4/5?
En staat er onder de W op de foto die je in je eerste bericht meestuurde, nu dan ook die laptop?

Groet,
Evert
Wilco-z
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
@Evert96 Ik stond op 4/5 en heb toen mijn laptop geactiveerd via Apparaat toevoegen, teller is toen wel naar 5/5 gegaan. Ik heb nogmaals de ZiggoSafeOnline.exe uitgevoerd maar zonder resultaat (zie screenshot). En als ik nu naar Safe Online ga zie ik dus nergens mijn PC staan.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helder!
Je kunt hier helaas zelf niets tegen doen, de helpdesk ook niet direct, maar ze kunnen wel een taak uitzetten naar de juiste afdeling. Dus ik raad je aan nogmaals contact op te nemen met Ziggo, zodat ze die taak gaan uitzetten 🙂
Dan moet het goed komen:thumbsup_tone3:
Wilco-z
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes
@Evert96 @N.N. Mysterie eindelijk opgelost!

Wat blijkt: ik had al wel Safe Online geïnstalleerd, maar bij Ziggo is de Internetbeveiliging-registratietool tussentijds gewijzigd (daarom stond mijn PC er dus niet bij). Door die nieuwe tool komen alle oude licenties te vervallen (dus ook die van mijn oude pc's) en start je weer gewoon op 5/5. Inderdaad, 5/5 betekent dat je weer 5x aan de slag kan (terwijl ik dacht: alle 5 van de 5 licenties zijn nu gebruikt).

De oplossing voor mij was deze: uninstall Safe Online en daarna via MijnZiggo installatiebestand gedownload en opnieuw geïnstalleerd. Nu staat de teller dus op 4/5 en staat mijn PC er gewoon bij.

Issue closed, finally. #enweerdoorrrrrr
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Fijn dat het weer werkt en dankjewel voor je terugkoppeling! 🙂
Kun je weer veilig internetten :thumbsup_tone3:

Fijne avond!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het opgelost is.

Uitgelicht topic