andresmit

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geheugengebruik Safe Online

Dag,

Onlangs heb ik versie 17.2 van Safe Online geïnstalleerd. Daarvoor had ik versie 16.5. Nu gebeurd het regelmatig dat het geheugen zo vol loopt dat andere programma's afgesloten worden. Het taakbeheer geeft aan dat F-Secure Host Process (F-Secure Ultralight Hoster) ruim 30GB aan geheugen opslokt (van de aanwezige 32GB) bij een CPU verbruik van rond de 15%. Schijf en netwerkgebruik staat op 0% (er wordt dus geen scan uitgevoerd op de achtergrond). Bijgaand een aantal screenshots waar het proces iets meer als 15GB gebruikt. Tevens screenshots van de Windows versie (v1803) en van het info venster van Safe Online.

Ik heb gebeld met de helpdesk en zij gaven aan dat het raadzaam is om te inventariseren of dit probleem bij meer mensen voorkomt. Dus bij deze de vraag: zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen? Mocht iemand een oplossing hebben, is het natuurlijk ook fijn om deze te delen 🙂

Alvast bedankt!



7 Reacties 7
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi andresmit,

Ik heb precies dezelfde versie als jij, maar ik heb dit nog nooit gehad. Bij mij heeft Safe Online alleen zoveel RAM nodig als hij een scan aan het doen is. Heb je, voor de zekerheid, safe online al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Voor het verwijderen, heb je deze tool nodig.

Groet,
Evert
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik herken dit ook niet bij mij.
andresmit
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag allen,

Ik heb de tool waar naar gerefereerd werd 2 posts boven mij gebruikt maar dit heeft helaas niet geholpen. Dit had ik overigens al gedaan voordat ik het topic startte. Het was handiger geweest als ik dat meteen gemeld had in mijn TS.

Ik heb nog wat onderzoek gedaan:

- Het lijkt alleen voor te komen als ik Assassins Creed Black Flag gespeeld heb. 5 minuten is genoeg om het geheugen op te slokken. Als ik het spel afsluit (inclusief UPlay en alle meuk die er bij hoort), blijft het geheugen in gebruik.

Echter heel soms loopt het na verloop van tijd toch terug om na 10 minuten toch weer op te lopen.

- Ik ben dit probleem nooit tegen gekomen op Windows 10-versie 1709. Ik voer geen upgrades uit maar installeer Windows altijd opnieuw. Op versie 1709 had ik echter nog versie 16.5.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Vreemd probleem :sweat:
Helaas speel ik zelf geen Assasins Creed, dus controleren of het met die game te maken heeft, lukt me niet.

Staat de geplande virus scan op uit? Zo niet, wie weet helpt het om die op uit te zetten.
En heb je eventueel een andere laptop/pc om het daarop uit te proberen?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heb je het programma ook al met een speciaal programma verwijderd?
https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo andresmit,
Heb je SafeOnline al eens geprobeerd in de 'Gamingmodus'?
Wat zie je dan als je dat spel speelt of gespeeld hebt?
Justin23

Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
Ik had het probleem dat F-Secure Host Process bij het opstarten geregeld een CPU gebruik van meer dan 30% bleef houden waardoor de ventilatoren van mijn PC ook steeds harder gingen lopen. Na enkele malen opnieuw opstarten was het probleem telkens opgelost. Als je googled naar F-Secure Host Process zie je dat veel F-Secure gebruikers hier problemen mee hebben. Na de Safe Online een maand geprobeerd te hebben toch maar weer terug naar Norton en gelijk van alle problemen verlost.
Kijk maar eens op deze site: https://www.goedkoopsteantivirus.nl/

Uitgelicht topic