Jordinchantal

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zwart beeld via HDMI, via scart werkt wel

Mijn ouders hebben een nieuwe televisie, de oude was aangesloten via scart en werkt naar behoren. De nieuwe met HDMI aangesloten maar krijg dan zwart beeld, onderin zie je wel gewoon de zender informatie van Ziggo, dus er komt wel signaal binnen. Ook met de oude tv HDMI geprobeerd maar daarop hetzelfde probleem. Fabrieksreset en herstart heeft niet geholpen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jordinchantal

kun je wat meer info geven? Dus welke decoder er precies word gebruikt, wat voor Tv je hebt, bv. HDMI ready 720P of Full HD 1080P, of wellicht een 4K toestel. De resolutie waarop de decoder/box is ingesteld etc. etc.

Graag ook wat foto's als het kan.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Gebruik je wel de nieuwe HDMI kabel van Ziggo? Als het probleem op meerdere TV's speelt moet het namelijk de kabel of de Mediabox zijn. Gaat het over de Mediabox Next trouwens?
Jordinchantal
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd maar allen geven hetzelfde resultaat. Nee het gaat over een standaard mediabox die bij ziggo start wordt meegeleverd.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Oh, kun je in het menu dan niet misschien instellen dat je beeld via HDMI wil ipv scart?

Ik zou het iig even voorleggen aan de helpdesk. Dit zullen een nieuwe box of monteur langssturen.
Jordinchantal
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uiteraard al geprobeerd, ik zie onder HDMI wel gewoon zender informatie maar niet de uitzending zelf. Er komt dus wel iets van signaal binnen.
monteur is ingepland maar kan pas maandag langskomen 😞
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Jordinchantal

kun je wat meer info geven? Dus welke decoder er precies word gebruikt, wat voor Tv je hebt, bv. HDMI ready 720P of Full HD 1080P, of wellicht een 4K toestel. De resolutie waarop de decoder/box is ingesteld etc. etc.

Graag ook wat foto's als het kan.

Uitgelicht topic