banie

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggogo.tv streaming gaat niet goed met Movies en Series XL

Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld.

Ik heb sinds een paar weken Ziggo Movies & Series XL (extra kosten, ping ping, betaald....) om voornamelijk naar Game of Thrones te kunnen kijken. Tot serie 5 aflevering 6 ging dat goed, maar daarna was het drama en krijg ik afgelopen dagen voortdurend bovenstaande foutmelding. Ik kijk via de browser op mijn pc Ziggo GO (Chrome, firefox, maar maakt niet uit welke browser, steeds hetzelfde probleem...) Gisteren in godsnaam maar een aflevering via de Mediabox via de tv gekeken en dat ging goed, daarna weer op de pc en weer hetzelfde probleem... Ben nu bij serie 5 aflevering 10 en weer dit probleem, weer de foutmelding. Ziggo knijpt je streaming! Ziggo, wanneer los je dit op?? Ik ben er ziek van...
27 Reacties 27
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi banie,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je al eens een keer je koekjes gewist? Opnieuw inloggen daarna, wil dan zeker wel eens helpen. Je hebt gekeken via de Mediabox XL, dat werkte wel, dan kan je toch ook daar verder afkijken? (als dat ook een optie is). Die knijpt Ziggo, volgens jou, dan niet af en kan je gewoon zien toch?

Maar 9 van de 10 keer helpt het verwijderen van koekjes. Mocht je dan nog de problemen hebben dan even wachten op een moderator, misschien dat die kan zien wat het probleem is. Als je nog even de tijd van kijken wilt doorgeven, welke browsers en versies ervan en op welke PC je hebt gekeken (windows of mac), dan kunnen ze bij de betreffende afdeling misschien iets meer inzien.
banie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste EnergieBoy,

Uiteraard allang cookies verwijderd, dat is het eerste wat je probeert en meerdere browsers geprobeerd zoals ik al zei. Op Windows en Mac, beide geven de problemen met Ziggo GO via het web. Vreemd dat de eerste 45 afleveringen prima te bekijken zijn en vervolgens niet meer. Hierdoor krijg ik het idee dat de bandbreedte wordt geknepen. Kijken via de Mediabox XL kan, maar ik prefereer via het web te kijken. Als Ziggo dit aanbiedt moet het gewoon werken of niet?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas weten we niet, wat je al dan niet geprobeerd hebt en in hoeverre je op de hoogte bent van dergelijke oplossingen.
Heb je het al eens geprobeerd met de Ziggo Go app?
Maar misschien heeft EnergieBoy een nog passender idee?:relaxed:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Het verwijderen van de koekjes was in het bericht niet duidelijk, daarom mijn idee er over. Er zijn genoeg mensen die dit niet doen, dus het had zo kunnen zijn.

Maar goed, het moet natuurlijk gewoon werken, zeker als Ziggo meerdere mogelijkheden heeft. Als het werkt via de box dan zou ik, maar dat is persoonlijk, in ieder geval daarop kijken. Ondertussen kan dit probleem worden opgelost door een moderator. Als het op te lossen valt.

Vreemd dat het op Windows en op een Mac fout gaat. Je hebt op beide geprobeerd en op de Mac ook op safari?

Misschien dan toch nog even opgeven welke versies je allemaal hebt gebruikt en welke software versies je er van hebt. Dat helpt een moderator al een heel eind op weg als die er naar gaat zoeken.

Probeer je het overigens bedraad of draadloos? Als je draadloos doet, probeer wens bedraad. Zijn maar even losse vragen allemaal om er achter te komen wat het kan zijn.
banie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jullie reacties. EnergieBoy Be rt Ik heb het zojuist nog even getest, op jullie verzoek :wink:
Datum: 3-8-2018
Tijd: 1:30 - 2:30 uur (rustige periode lijkt me…)

Eerst heb ik even wat andere streaming sites geprobeerd (niet van Ziggo) en ik kan zonder problemen video's afspelen.

Waar ik wel problemen mee heb is het bekijken van Movies & Series XL / HBO Series / Game of Thrones

Streaming van de serie seizoen 5, aflevering 10 start niet eens meer op, gelijk de meldingen:
- Buffering
- Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld
- Herstart video, hetzelfde resultaat

Ik heb nu ook andere serie’s geprobeerd:
Sex and the City, seizoen 1, aflevering 1 --> zelfde resultaat.
Lost, seizoen 1, aflevering 1 —> zelfde resultaat

Mijn pc en verbinding via WiFi:
iMac, 21.5, late 2015, macOS High Sierra
5 Ghz
Meerdere keren getest met Ziggo Speedtest https://www.ziggo.nl/speedtest
147 Mb/s download
20 Mb/s upload

Via Ookla Speedtest app op iMac, ook meerdere keren getest:
~100-130 Mb/s download
~20 Mb/s upload

iMac:
Google Chrome
Versie 68.0.3440.84 (Officiële build) (64-bits)

Firefox
Firefox Quantum 61.0.1 (64-bits)

Safari
Alleen getest want ik gebruik Safari nooit. Versie Safari 11.1.2 (13605.3.8): Microsoft Silverlight plugin benodigd. Een zeer belabberde beeldkwaliteit, ondertiteling is zelfs slecht te lezen (dit heb ik overigens eerder vandaag getest, overdag).

Met een Windows-laptop:
Core i5-2450M 2.5 Ghz / 8Gb RAM
Windows 10 Pro, 64-bits, updates bijgewerkt

Google Chrome
Versie 68.0.3440.84 (Officiële build) (64-bits)

Firefox
Firefox Quantum 61.0.1 (64-bits)

Verder gevonden onderwerpen over mogelijk hetzelfde issue:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-via-website-blijft-bufferen-of-melding-het-laden-duurt-te-lang-22118

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/buffering-problemen-alleen-laptop-22531

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/buffering-problemen-op-macbook-21071

Mijn conclusie:
GoT: 45 afleveringen zonder problemen kunnen bekijken sinds ~12 juli jl. (t/m seizoen 5, aflevering 5) —> Maximale bandbreedte verbruikt??

Oftewel imho je wordt dus toch geknepen terwijl ik € 11,95 extra per maand moet voorschieten.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Bedankt voor je verhaal. Er zal een moderator naar moeten kijken wat er mis is. Alles ziet er goed uit namelijk! Misschien dat er nog een dingetje is dat alles over WiFi loopt en niet bedraad, dat zou alleen nog kunnen want opnieuw zeg ik, Ziggo knijpt je niet in je snelheid.

Dus dan is het je WiFi of er gaat iets mis bij Ziggo. Laten we hopen dat er snel een beschikbare moderator je kan helpen.

Heb een moderator geroepen ??
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, banie. Wat super dat je al zo ontzettend veel hebt getest en hebt uitgesloten.
Zou je ook eens een test willen draaien met een bekabelde verbinding? Als we die informatie ook hebben en het probleem houdt aan dan weten we weer wat meer. Ik hoor graag van je :relaxed:
Rob de Cat

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dezelfde problemen. 1 Keer heb ik het kunnen oplossen door de video iets verder te zetten in tijdlijn en daarna herstart. Inmiddels lukt dat ook niet meer. Ik kijk op diverse manieren maar omdat de app een drama is (contactverlies chromecast) kijk ik voornamelijk via een met ethernetkabel verbonden pc.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rob de Cat
Heb je het over de Ziggo GO App.
Hier gaat het over de Web App van Ziggo Go via de Url:
https://www.ziggogo.tv/

Dat zijn verschillende dingen die niet per se hetzelfde gedrag hoeven te vertonen.

banie
Ik zeg het ook nog maar een keer. Ziggo knijpt niks af.
Veel bandbreedte het je niet nodig voor steaming.
Dat is max 10 Mbps en gemiddeld 4.
Je kunt dit rdelijk goed bekijken via de Networking Tab
van de Task Manager.

Wat er dan wel aan de hand is ???????????
Een bekabelde test met een systeem rechtstreeks aangesloten op de Ziggo Modem/Router
is een goede start voor een onderzoek. Michael Ziggo suggereerde dit al.
Probeer meteen een speedtest. Deze:
http://www.dslreports.com/speedtest
Klik Cable.
Dat is de beste.
Je snelheid moet om en nabij je abo snelheid liggen.
1 test zegt niks. Je krijgt pas een goed beeld met regelmatige tests
verspreid over bv 2 dagen.

Gr Han
Rob de Cat

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh
Ik bedoel de ziggogo.tv
Ik heb al cookies verwijderd. Helpt niets. Op de smartphone app leek de betreffende probleem aflevering (Vikings seizoen 2 afl 7) het nu wel te doen (haperend weliswaar) maar kijken op zon klein scherm kan ik niet en casten is een drama met die app.
Overigens gebruik ik Windows 10 en Chrome (laatste versies)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rob de Cat
Hoe doet de App het onder W10?
EDIT eerst verkeerde Url; is gefixed
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/ziggo-go/9nblggh530mn?rtc=1

Die kun je ook Casten
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/

Misschien helpt het. Blijft dan raar dat het niet goed gaat via de Web Browser.

Gr Han
Rob de Cat

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh
Ik gebruik de app onder android. Overigens ben ik wat verder gaan proberen en onder Microsoft Edge speelt ie nu WEL af. Het ligt dus aan het gebruik van Chrome?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rob de Cat
Da's mooi. Lastige dingen, dit. Je hebt nu een workaround.
Kunt ook nog kijken naar Firefox, als je zin hebt.

Je kunt bovendien de 'gewone' App ook nog proberen onder W10.
Zat een beetje te kloten met de link Url.
Zie boven.

Zie maar,
Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijke oplossing, Android en sommige modems met IPv6:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat Bert schrijft is een diepe, die ook nog kan schelen.
Heeft zin als je een ConnectBox hebt met IPv6 firmware (DS-Lite of Dual Stack).
Zou je geen last van moeten hebben, maar ja, zo kan het nu eenmaal zijn.

Gr Han
Rob de Cat

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt
Dit betreft neem ik aan het casten. Onderwerp gaat mij te ver, maar ik kan nog wel zeggen dat de Netflix app GEEN problemen geeft. De Ziggo app dus wel en daarom denk ik dat de Ziggo app het probleem is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nee, dit heeft niets met casten te maken, maar met de kwaliteit van de verbinding tussen je Android apparaat en je modem.
Als er IPv6 op je modem zit, dan kan dat haperingen opleveren op een Android apparaat.
Misschien dat Netflix even wat meer buffert dan de Ziggo Go App en daarom geen problemen ziet.

In het topic van de link wordt alles stap voor stap uitgelegd.
Je kunt het altijd proberen.
banie
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Okee, even back ontopic.

Bedankt voor je reactie Michael Ziggo

Wel of niet geknepen worden bij Ziggo GO laat ik verder in het midden. Aan de snelheid van mijn verbinding lijkt het echt niet te liggen en wat Rob de Cat al zei, veel bandbreedte heb je niet nodig voor streaming. Daarom denk ik toch nog steeds dat er iets mis is met de streaming van https://www.ziggogo.tv/

Ik heb het zojuist ook bekabeld geprobeerd, ethernet kabel rechtstreeks in het Ziggo modem. Nogmaals cache geleegd van de browser.
Zoals ik al een beetje had verwacht start de streaming nu toch ook niet op, exact dezelfde meldingen als eerder.
- Buffering
- Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld
- Herstart video (lukt niet)

Verder heb ik nog wat speedtesten gedaan.

Via WiFi:
DSL Report speedtest:
http://www.dslreports.com/speedtest/36738084


Bekabeld (rechtstreeks op Ziggo modem):
Ziggo speedtest:
Begint op de 200 Mb/s maar valt terug naar 100 Mb/s download
20 Mb/s upload

Ookla speedtest:
~160-179 Mb/s download
20 Mb/s upload

DSL Report speedtest:
1)
http://www.dslreports.com/speedtest/36738527


2)
http://www.dslreports.com/speedtest/36738901
Rob de Cat

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
banie
Heb je mijn oplossing/omweg geprobeerd door Microsoft Edge te proberen (zie mijn eerdere post)?
Voor mij werkte het. Overigens had ik het probleem onder Chrome maar met 1 aflevering nr 7. Een volgende aflevering nr 8 deed het wel. Heel vreemd dus. Ik ben net uitgelogd op Edge (waar ik aflevering 7 heb gekeken) en weer ingelogd op Chrome en aflevering 7 geeft hetzelfde probleem!!!!!!!!! Aflevering 8 lijkt wel te werken onder Chrome.

Uitgelicht topic