Robin37

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ZiggoGo App start zeer langzaam op (Windows 10)

Ik heb eergisteren de Windows ZiggoGo App op Windows 10 geinstalleerd. Twee zaken vallen mij op, het geluid is zeer hard en kan niet gemute worden. Hier zijn volgens mij al entries over. Vervelender is dat het minuten duurt voordat de app opstart. Zijn er anderen die dit ook ervaren hebben.
37 Reacties 37
mmhmjanssen

Level 6
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem met het opstarten van de ZiggoGo app op mijn Windows 10 PC.
Na het opstarten krijg ik in het begin een zwart scherm met draaiende bolletjes. Ik wacht al niet meer zo lang, want als ik de app stop en opnieuw opstart komt die vaak wel wat sneller weer op.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Robin37 wrote:
Zijn er anderen die dit ook ervaren hebben.


Ja. Ik heb dat met een Asus Eee PC netbook. Ik vermoed dat de 1GB intern geheugen, wat de minimum specificatie is, aan de kleine kant is.
Robin37
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Jan, in mijn geval is het een Aspire 5560 64-bits met 8 GB ram waarvan er 7.47 GB beschikbaar was op het moment van opstarten. Daarnaast is het geluid veel te hard en niet te regelen. Ben weer terug gegaan naar web versie met silverlight.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Is er dan een wezenlijk verschil op een Windows 10 pc tussen de app en gewoon naar de website gaan?
Robin37
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
absoluut, zijn allebei verschillend. Het enige positieve van de App, wanneer die eindelijk opgestart is, kan tussen de 5 en 15 minuten duren, de beeldkwaliteit is beduidend beter omdat, denk ik, er in de App geen silverlight gebruikt.
Kollie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vreselijke app. Starten duurt langer dan 1 minuut. Ik snap niet dat mensen dit gebruiken.
Als het dan al werkt geeft de app aan dat je een slechte internet verbinding hebt (mijne is 300Mbps down 30Mbps up). Vooral bij het kijken van populaire programma´s zoals F1 of The Walkin Dead...Onbruikbaar.
Stonetwisted

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mmhmjanssen wrote:
Ik wacht al niet meer zo lang, want als ik de app stop en opnieuw opstart komt die vaak wel wat sneller weer op.


En dat werkt dus echt,..2x achter elkaar opstarten pakt hij stuk sneller, maar bezopen dat dit moet natuurlijk. Op de pc met Windows 10 gaat het wel (kabel) maar op de Galaxy mobiel is hij niet vooruit te branden ,..slaat vast en of hapert enorm,..typisch ook dat zodra je de app start het wifi signaal meteen naar beneden wordt gedrukt. Ja, is weer echt over na gedacht daar bij Ziggo.
Bernie 1973

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Slechte app, start langzaam op.
Werkt niet goed.
Horizon werkt beter.
Harry72

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Op mijn desktop werkt hij prima en snel. (Windows10, SSD, i5-4690 op 3,5 GHz en 16 Gb memory).
Echter op mijn HP Pavilion met ook Win10 is 'tie niet vooruit te branden! Deze heeft een SSHD (hybride), processor i7-6500 op 2,5 GHz en 8 Gb memory.
Horizon-TV geprobeerd met Microsoft Edge: No-Way! Na (verplicht) inloggen krijg ik de melding dat gebruik moet worden gemaakt van Internet Explorer11. Op de site van Microsoft wordt echter duidelijk gesteld dat die niet werkt met Windows 10 en een 64-bit systeem.
Dit probleem bericht naar Ziggo klantenservice. Ze komen met enkele vage voorstellen zoals een andere UTP-kabel proberen en dergelijke onzin.
Kortom, ze hebben eigenlijk geen oplossing voor dit probleem.
Beide computers hangen aan de kabelmodem via een vaste (UTP) kabel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
@Harry 72 "Op de site van Microsoft wordt echter duidelijk gesteld dat die niet werkt met Windows 10 en een 64-bit systeem."
Heb je voor mij een link naar dit bericht?

Hier werkt het wel op een HP met de laatste updates:
Internet Explorer Versie: 11.0.15063.0
Updateversies: 11.0.40 (KB4012204)
Windows 10 pro 1703 15063.250
64-bits besturingssysteem, X64-processor i5-7200U
https://www.ziggogo.tv/nl/tv-kijken.html
Harry72

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bert,

https://www.ziggogo.tv/nl/tv-kijken/live-channel.html/24443942983/location/24443942973
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Harry72 wrote:
Bert,
https://www.ziggogo.tv/nl/tv-kijken/live-channel.html/24443942983/location/24443942973

Hoi Harry, verkeerde link? Dit is geen website van Microsoft.
Harry72

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bert,

Klik na het inloggen op Ziggo in het meldingsvenster op het oranje Internet Explorer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik krijg in IE geen meldingsvenster met oranje Internet Explorer.
Ik kan hier het getoonde programma afspelen.
Harry72

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bert,
Nou, dan werkt het bij jou wel dus. Heb je ook Windows 10 of heb je een oudere versie?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Hier werkt het wel op een HP met de laatste updates:
Internet Explorer Versie: 11.0.15063.0
Updateversies: 11.0.40 (KB4012204)

Windows 10 pro 1703 15063.250
64-bits besturingssysteem, X64-processor i5-7200U

https://www.ziggogo.tv/nl/tv-kijken.html
Inyourface93

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik vind de app echt bagger op laptop gaat het nog wel maar is vreselijk langzaam over de mobiele app maar te zwijgen die is echt drama daar kan ik niks op kijken ga ik bij een ander zitte waar ik ook wifi doet hij het prima
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Heb je je mobiele telefoon op 2G of 3G of 4G staan?
eelcofransisco

Level 1
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als hij het doet krijg na het aanklikken deze melding terwijl dit de standaard browser van MS is.

Belangrijke boodschap

Helaas ondersteunen Google Chrome, Microsoft Edge en Firefox (versie 52 en hoger) de plug-in van Microsoft Silverlight niet meer. Dit betekent dat bezoekers die deze browsers gebruiken op dit moment geen video’s kunnen afspelen op Ziggo Go.

Uitgelicht topic