jvstinwvst

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Wifibooster (Powerline)

Goedemorgen,

Gisteren avond is de Wifibooster van Ziggo geleverd. Volgens de installatie ook zo gebeurt. Dat zou, normaal gesproken, dan ook zo moeten zijn. Twee apparaten, 2 stopcontacten en een lan-kabeltje. In mijn geval krijg ik maar geen verbinding over mijn stroom netwerk.

-- Situatie vooraf --

We wonen in een maisonnette, 2/3 van een 'normaal' rijtjeshuis om het zo te zeggen. Daarvan nemen wij dus de middelste (woongedeelte) en bovenste etage (slaapgedeelte) in de beslag. In de slaapkamer staat een tweede ontvanger welke d.m.v. het wifisignaal verbinding hoort te maken. Er ligt helaas geen kabel naar deze verdieping! Dit werkt alleen niet goed. Daar komt bij dat met laptops en apparaten het signaal op deze verdieping niet goed werken. Ik hoopte dan ook dat de Powerline voor mij uitkomst zou bieden.

-- Installatie --

Mijn Ziggo Mediabox XL modem en ontvanger zit op minder dan 1 meter van de aansluiting. Het stopcontact voor de hoofd 'booster' zit ook hier minder dan 1 meter vandaan. Optimaal zou je zeggen. De hoofd booster heb ik direct in het dubbele stopcontact gedaan en de stekker van de stekkerdoos in het apparaat gestoken. Zoals de afbeelding aangeeft. Vervolgens het netwerkkabel in port 1 van de Mexiabox XL gestoken. In dit apparaat branden alle lampjes, behalve de bovenste (het huisje).

De tweede en ontvangende booster hangt één etage omhoog. In de slaapkamer wel te verstaan. Zelfde situatie: dubbel stopcontact waarbij de booster direct hierin wordt geplaatst. De stekkerdoos wordt opnieuw in de booster geplaatst. Hier branden zo nu en dan wel alle lampjes.

-- Probleem --

Via mijn apparaten (laptop, telefoons etc) zie ik de verbinding van de Wifi Booster, maar deze geven geen internet. Dat lijkt mij ook logisch, aangezien op de hoofdontvanger het huisje (de daadwerkelijke internet via stroom) niet brand.

-- De oplossing --

Daar kom ik uiteraard voor. Doe ik zelf iets verkeerd? Voldoet mijn stroomnetwerk niet? Ik hoor graag tips / suggesties om het apparaat toch werkend te krijgen. Mocht het verhaal niet compleet zijn, dan hoor ik dat uiteraard ook.

Alvast bedankt!

Groet,
Justin
2 Reacties 2
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Heb geen Powerline Adaptors.
Zitten beide stopkontakten op dezelfde groep?
Zo nee, dan kan dit gezeur geven.
Hebben ze allebei randaarde? Allebei randaarde is beter.

Misschien doe je iets fout bij de installatie van de Booster. Dat kan ik niet overzien, omdat ik zoiets niet heb.
Factory Reset/herinstallatie zou kunnen helpen.
Kabelverbindinding met je Modem/Router checken.

Powerline Adaptors blijven een halfbakken oplossing, waarvan de prestatie kan tegenvallen.
Er gaat niets boven een UTP-kabel. Leg er een aan en ruil om voor de Booster via een Internetkabel. Kan een hoop gepiel schelen.

Gr Han
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, jvstinwvst. Leuk dat je ons hebt gevonden!

Bedankt voor je erg uitgebreide uitleg en situatiebeschrijving. Wat hanh zegt over dezelfde stroomgroep snijdt hout, dit is handig om te weten.

Uitgelicht topic