Elisee

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo werkt niet in Outlook

Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik gebruik Outlook en sinds vanochtend kan ik geen mails meer versturen,
ik krijg dan foutmelding 550. Daarvoor werkte mijn mail in Outlook altijd wel goed en ik heb geen instellingen aangepast o.i.d.
Als ik online inlog op mijn Ziggo Mail kan ik wel mails versturen.

Weet iemand waaraan het zou kunnen liggen dat ik via Outlook niet en via Ziggo Mail wel mails kan versturen en wat de oplossing zou kunnen zijn?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!
19 Reacties 19
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Fout 550 betekend dat het email adres waar je iets heen wil sturen niet bestaat, volgens de SMTP server waarover je de mail verstuurd.

Maar kan ook wat anders zijn.


Kan je via webmail wel sturen naar het zelfde adres?
Elisee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zwavelstok wrote:
Fout 550 betekend dat het email adres waar je iets heen wil sturen niet bestaat, volgens de SMTP server waarover je de mail verstuurd.

Kan je via webmail wel sturen naar het zelfde adres?


Ja via de webmail kan ik wel een mail sturen naar hetzelfde adres.
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Zou je de log hier kunnen plaatsen van de foutmelding.
Elisee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zwavelstok wrote:
Zou je de log hier kunnen plaatsen van de foutmelding.


Bedoel je de betreffende foutmelding? Dat is "systeembeheerder onbestelbaar".
Heel erg fijn dat je mij wilt helpen!
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Tijdens het verzenden komt die 550 fout melding, die wil ik in het geheel zien als dat mogelijk is. Want die 550 heeft meerdere fout mogelijkheden. Je mag de email adressen blank maken als je dat wilt.
Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes
https://forum.kpn.com/e-mail-10/email-server-error-550-5-7-1-unable-to-relay-442551

Kijk hier eens , betreft mi zelfde soort probleem

succes
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Chris 1952 Bedankt, handel jij dit probleem maar verder af.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Elisee ,
Welke soort Outlook gebruik je, een geïnstalleerd pakket of Outlook wat vroeger Hotmail heette?
Elisee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Chris 1952 wrote:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/email-server-error-550-5-7-1-unable-to-relay-442551

Kijk hier eens , betreft mi zelfde soort probleem

succes


De oplossing die daarin wordt aangedragen heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Mijn account kan verder niet geblokkeerd zijn, omdat ik wel toegang heb tot Ziggo Mail.
Maar bedankt voor de moeite.
Elisee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
Hallo Elisee ,
Welke soort Outlook gebruik je, een geïnstalleerd pakket of Outlook wat vroeger Hotmail heette?


Ik gebruik een geïnstalleerd pakket van Outlook.
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
*** delete ***
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke versie van Outlook?
Er zijn er nogal een bos uitgekomen en oudere versies zie ik steeds meer problemen hebben met verzenden van email.
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Kan je die 550 fout melding in het geheel hier plaatsen?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Elisee. Welkom hier! Hoe gaat het nu?
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Je kan heel snel testen of het aan outlook ligt met thunderbird https://mozilla-thunderbird.nl.softonic.com/ is gratis en werkt in mijn ogen beter dan outlook.
John M.

Level 7
  • 166Posts
  • 2Oplossingen
  • 50Likes
Heb je het met alle emails die je wilt versturen?
Kan je misschien wel een antwoord/reply sturen op een ontvangen email?

Misschien kijken of je instellingen in outlook nog goed staan, zie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Elisee wrote:
Mijn account kan verder niet geblokkeerd zijn, omdat ik wel toegang heb tot Ziggo Mail.


Dat is niet juist. Ik ken de problemen met een Accountblokkade maar al te goed.
Die gelden dan alleen voor smtp.ziggo.nl over 587 binnen een Email Client.
Dwz niet voor Webmail.
En ook niet voor het af te raden gebruik van Port 25 voor smtp.ziggo.nl
tb.v een Email Account binnen een of andere Email Client die je thuis gebruikt.
NB je kunt port 25 niet gebruiken voor smtp.ziggo.nl buiten het Ziggo Network!
Gr Han
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Zolang de error log hier niet wordt weergegeven, kan je gissen naar elke oplossing wat je wil.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Ik heb het vermoeden dat het is opgelost......

Thunderbird rocks!

Uitgelicht topic