Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Ziggo werkt aan het netwerk

Afgelopen nacht een email gekregen van Ziggo.
Dat ze op 5 september aan het netwerk gaan werken.
Ze gaan oude kabels vervangen.
Waarschijnlijk voor de hogere internetsnelheden en 4K televisie van de toekomst.
Zéér netjes dat ze dat melden in een overigens zeer duidelijke email.

Maar, de afgelopen weken was hier op deze postcode (6464) zeer veel internet-uitval, vaak talloze keren per dag.
Terwijl alle jaren (!) daarvoor maar zeer sporadisch "iets" met internet aan de hand was.

Ik vermoedde dus al dat Ziggo zélf bezig was met het één of ander, want hier thuis waren niet plotseling de kaboutertjes met de kabels in de weer geweest: hier was en ís alles zeer netjes aangesloten, en heeft dus ook jarenlang heel goed gewerkt.
De laatste 2 dagen is er geen internet-uitval meer geweest, dus het grote gros van waar-ze-dan-ook mee bezig waren, zal stiekem wel al achter de rug zijn.
Ik vermoed dus (weet zeker) dat ze vóór 5 september al bezig waren en dat dát het zeer vele internet-uitval veroorzaakte.
Alleen internet, TV signaal is nooit uitgevallen.

Nu komt het: door het wegvallen van internet talloze keren per dag, gaan mensen klagen.
Ook hier.
En krijgen dan tips om splitters, kabels en wat al niet meer te vervangen.
En down- en upstreams van modems moeten gescreenshot worden...
De meeste mensen die ik ken, die kunnen met hangen en wurgen een coax kabel achter in de TV duwen, die hebben geen kaas gegeten van "of het modem achter een versterker moet en op welke ingang dan"... die hebben vaak niet eens een versterker, maar menen er wél een te moeten aanschaffen omdat internet het niet doet.

Mijn punt is, dat mensen problemen hebben met internet (waar eerst alles mooi werkte en niets veranderd is) en denken dat ze dingen moeten gaan vervangen, maar dat is omdat Ziggo aan het netwerk werkt en dat pas na 2 weken of nog langer meldt en dus eigenlijk bij hun thúis niks aan de hand is!
3 Reacties 3
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Haander,

Balen dat de verbinding de laatste tijd zo instabiel is zeg, maar hopelijk is het na het onderhoud snel over!

Naar mijn weten maakt Ziggo altijd een melding wanneer door onderhoud de diensten instabiel worden of wegvallen.
Zou het juist niet andersom zijn? Dat Ziggo gezien heeft dat in de straat/wijk het signaal instabiel is en dat ze daardoor onderhoud hebben ingepland om dit op te lossen? 🙂
En ja, voordat dit in de gaten is, wordt er inderdaad eerst thuis gekeken naar de oorzaak, omdat daar in verreweg de meeste gevallen ook de oorzaak ligt.

Groet,
Evert
Justin23

Level 9
  • 259Posts
  • 5Oplossingen
  • 68Likes
Hoi Haander

Ik woon in de andere kant van Kerkrade en ik kreeg ook het zelfde mailtje. Aangezien ikgeen verbindingsproblemen heb denk ik dat het gewoon een regulier onderhoud is.

Gr Justin23
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Haander, Wanneer er een storing speelt die we nog niet op de radar hebben kan het gebeuren dat we je vragen om in huis zaken te controleren, terwijl het probleem dus ongemerkt buitenhuis zit.
Juist door die binnenhuis controle (soms bij meerdere klanten) ontdekken wij de nog onbekende storing en gaan we die oplossen 🙂

Uitgelicht topic