Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ziggo Safe nodig met Windows Defender?

Op mijn laptop Windows 10 gebruik ik standaard Windows Defender al 4 jaar.
Nog nooit problemen gehad van een Virus-Spyware en werkt netjes op de achtergrond. Kan iemand mij overtuigen waarom ik Ziggo Safe moet installeren/activeren.
17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Nee, ik weet ook geen enkele reden.

Ik gebruik al 11,5 jaar "Defender" zonder issues en besmettingen.
(ik klop het wel direct af op mijn beukenhouten tafel)

Na met een paar professionele anti-virus-programma's met toch af en toe problemen vanaf 1989, blokken van netwerkverbindingen, printers enz., internet issues, niet juiste update, geen update, vastlopende update, heb ik vanaf 2006 Microsoft Antivirus draaien, destijds tot nu genoemd: Microsoft Forefront Client Security / Security Essentials / Defender.
Deze draaien in de achtergrond allemaal identiek op MpCmdRun.exe en ik heb geen problemen meer gehad, op geen van de computers van mijzelf, mijn tig klanten destijds en mijn omgeving die ik ondersteunde.

Ook is de regelmaat in tijd naar nieuwe updates zoeken in te stellen in Defender, bij kritische computers stel ik in om ieder uur te zoeken naar updates, updates zijn er grofweg tussen 1 tot 12 per dag, afhankelijk van hoeveelheid kritische nieuwe virussen.
Deze updates worden, voordat ze worden vrijgeven, automatisch bij Microsoft 10 minuten geïnstalleerd en getest op zeer verschillende systemen op vastlopers of systeemissues.
De signatures komen van diverse grote antivirus partners van Microsoft, op de achtergrond werken deze bedrijven samen om niet allemaal telkens apart het wiel uit te hoeven vinden.

Instellingen opdracht uitvoeren updates, kan met command line opdracht via taken met b.v. een ieder uur opdracht:
https://technet.microsoft.com/en-us/library/gg131918.aspx
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Bedankt Bert, link bekeken zie wel ''tip windows 7'', maar ga er vanuit dat het onder Windows 10 ook werkt. Kan ieder er van uit gaan dat die onder Windows 10 met Windows Defender net zo beschermd is als met een ander virus programma zowel abbo of een gratis Antivirus scanner?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dit werkt op Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10 Home / Pro en 32 bits en 64 bits.

Oeps, Windows 7, dat was te snel, hier is de link voor Windows 10:

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/windows-defender-antivirus/command-line-arguments-windows-defender-antivirus

Ik heb dit gedraaid op alle bovenstaande Windows versies en draai het nu zelf op 3 Windows 10 apparaten sinds 2015 en een aantal in mijn omgeving.
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
:thumbsup: Maar nu nog de vraag ''Kan ieder er van uit gaan dat die onder Windows 10 met Windows Defender net zo beschermd is als met een ander virus programma zowel abbo of een gratis Antivirus scanner ?" Ben best wel benieuwd naar jouw stelling en natuurlijk van een ander.
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Ik weet niet welk abonnement je hebt maar dat maakt voor nu niet uit even. In mijn abonnement heb ik gratis aangeboden Ziggo safe online wat ik op 20 apparaten kan installeren en werkt ook erg goed geen problemen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Erik-Rik wrote:
Ik weet niet welk abonnement je hebt maar dat maakt voor nu niet uit even. In mijn abonnement heb ik gratis aangeboden Ziggo safe online wat ik op 20 apparaten kan installeren en werkt ook erg goed geen problemen

Die 20 licenties heb je alléén maar omdat je een combi abo hebt met Vodafone mobiel, anders heb je standaard maar 1 licentie.
Je kunt ook SafeOnline XL nemen, dan heb je 5 licenties voor een X bedrag per maand.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik gebruik SafeOnline naast Windows Defender, omdat Windows Defender 'weet' dat ik een ander antivirusprogramma gebruik heeft Windows alléén het antivirusdeel van Defender uitgeschakeld en de rest geactiveerd gelaten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Theotje vroeg: ''Kan ieder er van uit gaan dat die onder Windows 10 met Windows Defender net zo beschermd is als met een ander virus programma zowel abbo of een gratis Antivirus scanner ?"

In mijn beleving zeker wel net zo goed beschermd en misschien nog wel beter als sommige anderen, als je de achterliggende techniek ziet.

Eerder schreef ik: Deze draaien in de achtergrond allemaal identiek op MpCmdRun.exe en ik heb geen problemen meer gehad, op geen van de computers van mijzelf, mijn tig klanten destijds en mijn omgeving die ik ondersteunde.

En voor de duidelijkheid, dit waren kleine zakelijke klanten met een klein netwerk, meerdere computers en printers en een internet verbinding en geen issues meer gezien.

Ik ben een dikke fan van Defender uit een ruime ervaring, maar iedereen moet een antivirus kiezen waar hij/zij zich het veiligst bij voelt.
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Ben het volkomen met je eens Bert en je hebt mij overtuigd. Virusscanners van o.a Norton-Panda-Bitdefender-McAfee-AVG en dus ook Ziggo safeOnline is dus eigenlijk overbodig om het op je PC/Laptop te installeren.
Windows Defender die ook nog volledig gratis is lijkt mij ook ruimschoots voldoende.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Theotje wrote:
Ben het volkomen met je eens Bert en je hebt mij overtuigd. Virusscanners van o.a Norton-Panda-Bitdefender-McAfee-AVG en dus ook Ziggo safeOnline is dus eigenlijk overbodig om het op je PC/Laptop te installeren.
Windows Defender die ook nog volledig gratis is lijkt mij ook ruimschoots voldoende.


Ik gebruik zelf we het virusprogramma van Ziggo, maar ik doe ook veel voor de site gebruikershandleiding.com, maar de eigenaar daarvan, die dus zeer veel met de PC werkt, gebruikt echter nooit een virusscanner naast Windows Defender. Hij heeft ook nooit problemen, en zijn visie is dus ook dat dit prima kan, en de PC ook niet trager word door de virusscanner. Echter zat mijn PC altijd te piepen toen er geen virusscanner aanwezig was. Ik gebruik het dus naast Defender, en merk weinig van traagheid. Maar om nou te zeggen dat die virusscan weleens wat vind... Nee, nog nooit gezien.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Theotje wrote:
Op mijn laptop Windows 10 gebruik ik standaard Windows Defender al 4 jaar.
Nog nooit problemen gehad van een Virus-Spyware en werkt netjes op de achtergrond. Kan iemand mij overtuigen waarom ik Ziggo Safe moet installeren/activeren.


Vorige week moest ik een website bezoeken, maar Safe Online blokkeerde deze website omdat er een virus op zou zitten. Safe Online verwijderd en geprobeerd te openen, ik kreeg geen melding van Windows Defender.
Op m'n telefoon heb ik de website ook geopend, geen melding gekregen, er werd wel een nieuw tabblad geopend. Die uiteraard snel gesloten en m'n ding gedaan op de website. Er was niets te zien of te vinden aan een virus op m'n telefoon totdat ik m'n ethereum ging controleren. Toen kreeg ik de melding dat er meegekeken werd met wat ik allemaal deed. Gelukkig had ik zelf niets gedaan/geopend, maar Safe Online had het dus wel bij het rechte eind. Het gekke is alleen dat een virusscan van Safe Online aangaf dat er geen issues waren, ook malwarebytes gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Uiteraard heb ik alles gereset en ik krijg geen waarschuwingen meer 🙂
Dr.Drax

Level 7
  • 147Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes
Theotje wrote:
Ben het volkomen met je eens Bert en je hebt mij overtuigd. Virusscanners van o.a Norton-Panda-Bitdefender-McAfee-AVG en dus ook Ziggo safeOnline is dus eigenlijk overbodig om het op je PC/Laptop te installeren.
Windows Defender die ook nog volledig gratis is lijkt mij ook ruimschoots voldoende.


Mja maar is even aan het stuur trekken dan.
ik repareer in het dagelijks leven pc`s/laptop`s enz.
die komen dan binnen met "hij is zo traag enz " en "ik krijg pop up`s" enz.
de gemiddelde mediamarkt pc`s met de amd vision of E1 apu`s, die middels pcspeedup progjes getracht zijn toch maar de pc heel iets sneller te laten lopen.

Van die pc`s die voorzien zijn met safeonline/pc veilig kpn (kortom f-secure iets), waar van je de hdd/ssd eruit haalt om een scan te doen met b.v. een betaalde virus scanner of adwc/malwb/hitman pro en van voor tot achter geïnfecteerd.
en windows defender en safeonline/avg/avast totaal geen melding heeft gemaakt.
daar ben ik dus niet van onder de indruk,

mijn ervaring: (geen gesponsorde virus scan test site dus heh.)
windows defender stelt niets voor eerste service wat ik uit zet.
beter als niets:
avg,avast,avira,pcveilig,mcafee()norman,panda
de betere virus scanners:
Nod32,kaspersky, bitdefender, Gdata, norton (de buurman zeg dat die dan zo traag word, neen het is niet vroegah)
geen enkele virusscanner is 100% en heb je false positives.

natuurlijk is dit wat kort door de bocht er het ligt er ook aan of je bij de legit sites surft of dat je meer grijs gebied utorrent/usenet/popcorn time bezig houd.

maar toch wel iets om over na te denken als er geld van je rekening is gehaald en de bank vraagt of je up2date bent qua windows en welke virusscanner heb je.

[werkt met een virusscanner sinds tbav.]
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Tja doet mij toch weer twijfelen, vooral de ervaring die Evert onlangs heeft meegemaakt.
Maar wat Dr.Drax ook zegt '' geen enkele virusscanner is 100% ''
Gebruik wel Ghostery, en wellicht zijn er onder Chrome nog anderen alternatieve (extensies) om het browsen wat veiliger te maken. Als iemand hier nog een tip voor heeft laat het maar weten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dr.Drax schreef: "een betaalde virus scanner of adwc/malwb/hitman pro en van voor tot achter geïnfecteerd"

Wat voor infecties vindt je dan zoal, buiten alle tracking cookies die deze programma's laten zien?
Dr.Drax

Level 7
  • 147Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes
Be rt

mja moet ik de quarantaine map van nod32 hier maar neer zetten ?
zoveel ruimte heb ik hier niet denk ik en daar staat geen tracking cookie tussen.
(maar b.v. hitman is af en toe wel een veredelde cookie tracker dat klopt :smile: )
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dr.Drax Nee, heel de map hoeft niet, maar ik was benieuwd welke werkelijke virussen of keyloggers e.d. Defender niet ziet.
Dr.Drax

Level 7
  • 147Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes
Be rt

als ik hdd met b.v. het cryptolocker virus heb en die toen alweer even bestond, dus toch wel erg handig als die gedecteerd zou worden, vond windows defender niets. microsoft Essentials niets.
en dit is natuurlijk 1 voorbeeld maar er zijn meerdere,
wat ik ook al zei geen enkle virusscanner is 100% maar ik heb een gratis variant virusscanner en ik krijg toch geen meldingen is geen zekerheid.

Uitgelicht topic