Pieke-Eijssen

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Next box functioneert niet met Sony TV KD-85XG9505 en B&O Beosound stage soundbar.

Sinds ik gebruik maak van de Ziggo Next box hebben ik de volgende problemen!!!  De instelling HDMI resolutie 4K in de next box wordt niet vastgehouden evenals de instellingen van het koppelen van de afstandsbediening en de sound bar. Ik krijg steeds koppelverzoeken in beeld bij inschakelen TV. Ook functioneert de instelling "beeldformaat wijzigen"  niet meer.

 

Next box koppelt niet met de B&O sound bar.  De instellingen worden niet vastgehouden. Als ik de TV uitschakel, gaat de sound bar ook uit om vervolgens na 1 minuut weer vanzelf aan te springen. Ik moet  voor ik de TV uitschakel de eARC instelling op "uit" zetten en dan blijft de sound bar wel uitgeschakeld.  De sound bar is aangesloten met een Ultra HIGH Speed HMDI 4k kabel. Ook heb ik het geprobeerd met de originele B&O kabel maar dat maakt allemaal geen verschil. 

Twee Ziggo monteurs geweest en twee Sony monteurs. Het ligt aan de next box.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pieke-Eijssen Dat was de juiste informatie die nodig was om te begrijpen hoe het zit.

Dit fenomeen is bekend via een soundbar of versterker en Ziggo is bezig om dit dieper te onderzoeken en dit aan te passen in de software.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In welke volgorde is wat aan wat aangesloten?

Pieke-Eijssen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgorde? Waar heb je het over? Alle mogelijkheden zijn uitgeprobeerd. Er zijn twee Ziggo monteurs hier geweest en twee monteurs van Sony.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pieke-Eijssen Ik weet niet wat er wel en niet gebeurd is en in welke volgorde alles aangesloten zit.

Je stelt een probleem aan de orde op een klant helpt klant forum.

Veel succes verder gewenst met je zoektocht naar een oplossing.

Pieke-Eijssen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij Ziggo zal ik het nooit niet vinden!!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zonder meer info kunnen andere klanten je ook niet veel verder helpen en dat zou jammer zijn, er zit hier veel praktijkervaring met allerlei apparatuur op dit forum.

horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes

heb je de box wel in energie stand hoog staan.

Pieke-Eijssen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Staat in energiestand hoog. Ik heb met de Ziggo monteurs en ook met de Sony monteurs alle mogelijke instellingen en aansluitingen doorlopen en uitgeprobeerd. Dit heeft geen oplossing gebracht. 

 

Next box is aangesloten op de HMDI poort 1 van de tv en de soundbar op HMDI poort 3 e ARC. 

 

Ik weet 100% zeker dat het aan de Next box ligt omdat ik de Humax box van mijn zoon heb aangesloten en alles werkt perfect. Ook heb ik de CI+ module die we op de slaapkamer hebben, uitgeprobeerd en daarmee werkt ook alles perfect. Dus…...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pieke-Eijssen Dat was de juiste informatie die nodig was om te begrijpen hoe het zit.

Dit fenomeen is bekend via een soundbar of versterker en Ziggo is bezig om dit dieper te onderzoeken en dit aan te passen in de software.

Uitgelicht topic