Peterson

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Next aansluiten op Denon receiver

Tot voor voor kort had ik mijn Ziggo mediabox aangesloten via de hdmi cbl/sat in op mijn Denon receiver. Van mijn Denon receiver gaat een hdmi kabel van de hdmi out op mijn Denon receiver naar de hdmi in op mijn Sony TV. Dit werkte goed.
Gisteren heb ik de mediabox next aangesloten en geïnstalleerd. De mediabox next werkt uitstekend als ik deze direct op mijn tv aansluit maar ik krijg geen beeld als ik de mediabox next aansluit via mijn Denon receiver, ik krijg echter wel geluid. Is er iemand die hier een oplossing voor weet?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Peterson
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor alle reacties. Het is me niet gelukt om de Ziggo Next box op mijn Denon receiver aan te sluiten middels een hdmi kabel. Ik heb nu de Ziggo Next box direct op de tv aangesloten en ik heb de audio out op de tv met een optische kabel aangesloten op de audio in op mijn Denon receiver. Dit is wat omslachtiger maar werkt uitstekend. Ook nog even contact gehad met de helpdesk van Denon. De meneer van de helpdesk heeft aangeraden om de Denon receiver te resetten en het opnieuw te proberen. Dat ga ik binnenkort proberen (als ik zin en tijd heb).

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

https://community.ziggo.nl/search?q=Denon
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Als je receiver geen HDR, 4K etc. ondersteund kan je sowieso beter de Next op je TV zetten en dan met HDMI naar Receiver.

De rest kan je met de link van Steefb allemaal wel vinden denk ik.
Dvk

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Misschien opnieuw het installatie stappen plan opnieuw nalopen van de Denon
Cbl/sat toevoegen! naar de Next. (zie hand leiding?)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Peterson . Ben je er uit gekomen? 🙂
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes
Welkom bij de club het is bekent probleem met de next dat deze vaak geen beeld geeft.
Het enigste wat je kan doen is de box regelmatig aan en uit te zetten via de schakelaar.
Ik heb ook een denon en om de haverklap moet ik de box aan en uit zetten.
Heb hem ook op de tv rechtstreeks aansloten gehad en dat maakte ook geen verschil.
Het zit hem in de software van de next die niet goed overweg kan met diverse merken.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
horizonfreak wrote:
Welkom bij de club het is bekent probleem met de next dat deze vaak geen beeld geeft.
Het enigste wat je kan doen is de box regelmatig aan en uit te zetten via de schakelaar.
Ik heb ook een denon en om de haverklap moet ik de box aan en uit zetten.
Heb hem ook op de tv rechtstreeks aansloten gehad en dat maakte ook geen verschil.
Het zit hem in de software van de next die niet goed overweg kan met diverse merken.


Voor een deel zal je gelijk hebben maar niet helemaal 😉 HDMI is sowieso gevoelig een slecht contact zorgt er al voor geen beeld , sommige HDMI kabels zijn ook niet geschikt voor het beste is de bijgeleverde HDMI kabel te gebruiken en de next rechtstreeks aan te sluiten op de TV.
In mijn directe omgeving ken ik 5 mensen die ook de next hebben staan en ook met de test mee deden.
Geen van de 5 heb ik over dit probleem gehoord en 3 er van gebruiken een reciver.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Ronihd wrote:

horizonfreak wrote:
Welkom bij de club het is bekent probleem met de next dat deze vaak geen beeld geeft.
Het enigste wat je kan doen is de box regelmatig aan en uit te zetten via de schakelaar.
Ik heb ook een denon en om de haverklap moet ik de box aan en uit zetten.
Heb hem ook op de tv rechtstreeks aansloten gehad en dat maakte ook geen verschil.
Het zit hem in de software van de next die niet goed overweg kan met diverse merken.
Voor een deel zal je gelijk hebben maar niet helemaal 😉 HDMI is sowieso gevoelig een slecht contact zorgt er al voor geen beeld , sommige HDMI kabels zijn ook niet geschikt voor het beste is de bijgeleverde HDMI kabel te gebruiken en de next rechtstreeks aan te sluiten op de TV.
In mijn directe omgeving ken ik 5 mensen die ook de next hebben staan en ook met de test mee deden.
Geen van de 5 heb ik over dit probleem gehoord en 3 er van gebruiken een reciver.


Had eerst alles via mijn Yamaha versterker lopen, maar deze heeft geen HDR ondersteuning, dus nu Next naar TV en van TV met HDMI naar receiver. Heb nieuwe kabels hiervoor moeten kopen 5 en 3 meter en heb totaal geen problemen. Dus het moet gewoon kunnen 😉
Peterson
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor alle reacties. Het is me niet gelukt om de Ziggo Next box op mijn Denon receiver aan te sluiten middels een hdmi kabel. Ik heb nu de Ziggo Next box direct op de tv aangesloten en ik heb de audio out op de tv met een optische kabel aangesloten op de audio in op mijn Denon receiver. Dit is wat omslachtiger maar werkt uitstekend. Ook nog even contact gehad met de helpdesk van Denon. De meneer van de helpdesk heeft aangeraden om de Denon receiver te resetten en het opnieuw te proberen. Dat ga ik binnenkort proberen (als ik zin en tijd heb).

Uitgelicht topic