Longfellow

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Next

Goedemorgen,
 

Mijn vraag is, idee een update geweest ?
Als ik mijn Ziggo next bediening gaat ook altijd gelijk de televisie aan, deze geeft dan aan RCA actief.

Ik bedoel dus ook alsde vnietop standby staat.

Echter sinds enige dagen doet hij dat niet meer.

Wellicht is er een oplossing voor, ik hoor het graag 

Met vriendelijke groet,

Bert de Boer

11 Reacties 11
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes

Mogelijk opnieuw koppelen in het menu Beeld …..succes 

Longfellow
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dat heb ik verschillende keren gedaan, ook de nest opnieuw gestart echter het werkt niet, de vorige keer was het ook na een update niet meer actief. Na mijn vraag is er iets gewijzigd waarna die een hele tijd goed heeft gefunctioneerd 
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat Eén knop enz. nog op aan in de instellingen?

Longfellow
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Jawel die staat aan, ik heb hem inmiddels terug gezet naar de fabrieksinstellingen, daarna is de update weer opnieuw uitgevoerd, nu wederom geprobeerd maar helaas het werkt nog niet 

Ik heb er ten overvloede een foto van gemaakt, daaraan kan je zien dat die echt goed staat

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Longfellow  en welkom op de Community,

Wat goed dat je even contact met ons opneemt via dit kanaal! Als ik je verhaal goed begrijp schakelt je TV ongewenst in en uit op het moment dat je de Mediabox Next aanstuurt. Ik vermoed dat je de afstandsbediening even opnieuw moet instellen en koppelen met je TV. Kijk ook na of de instelling HDMI-CEC op je TV en audioapparatuur uit of aan staat.. HDMI-CEC* (Consumer Electronic Control) stelt apparatuur in staat met elkaar te communiceren via het HDMI signaal en zodoende elkaar aan te sturen.
De ervaring leert dat dit niet altijd even goed werkt, en soms ook tot ongewenst gedrag v.d. aangesloten apparaten leidt. Dit zou verklaren waarom bijvoorbeeld je tv nu ineens uitschakelt.

Controleer via de instellingen van je TV - Audio apparatuur of HDMI CEC aanstaat. Omdat elke fabrikant een andere benaming hiervoor heeft heb ik even een overzicht gemaakt per merk met daarachter de optie waar je naar moet zoeken.

*HMDI CEC benaming per merk:
•    Samsung: Anynet+
•    Sony: Bravia Sync / Control
•    LG: SimpLink
•    Philips: EasyLink
•    Panasonic: Viera Link
•    Yamaha: HDMI Control
•    Denon / Marantz: HDMI Control / CEC
•    Onkyo: RIHD (CEC)
•    PlayStation: HDMI Device Link

Controleer ook de instellingen op de Mediabox Next met onderstaande stappen:

Één knop voor aan- en uitzetten
Wil je met één druk op de knop je mediabox, tv en geluidsysteem aanzetten? Of juist niet? Dat stel je nu zelf in.

  1. Druk op het ‘Huisje’ op de op de afstandsbediening
  2. Navigeer naar “Instellingen” en druk op ‘OK
  3. Selecteer het tabblad "Beeld en geluid
  4. Navigeer naar: “Eén knop voor aan- en uitzetten
  5. Druk op ‘OK’ om de functie aan of uit te zetten
Longfellow
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Nee, klaarblijkelijk nog niet goed geformuleerd, bij het begin beginnen, de tv staat uit, niet standby maar uit, als ik tot een week geleden dan de Mediabox aanzette dan ging automatisch ook de televisie aan, in het beeldscherm verscheen dan de tekst RCA actief, daarna was er direct beeld.
Van de tv het ik gecontroleerd of Easylink geactiveerd is, en dat is zo, tevens heb ik ook bij beeldscherm gecontroleerd of de eenknopsbediening aan staat, ook dat is zo. Echter werkt het niet zoals die deed
Even voor de goede orde het is niet zo dat de tv te pas en onpas aan en uitgaat.


 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Longfellow Kun je een paar foto's sturen van de aansluitingen tussen je Mediabox Next en je TV?  

Longfellow
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Bij deze de aangesloten tv via HDMI en de mediabox

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Paul Ziggo Zo te zien heb je het verder keurig aangesloten. Heb je ook een foto waarop je de (fout) melding ziet verschijnen? Wellicht dat ik aan de hand daarvan kan bepalen waardoor dit veroorzaakt wordt.

Longfellow
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Helaas Paul, er is geen fout melding, de melding die er niet is op de tv tijdens inschakelen van de Mediabox is RCA actief.

Bij inschakelen van de Mediabox zag je dan dat de tv aanging en kort daarop kwam die mededeling op het scherm.

De vorige keer dat weer een update was van de Mediabox was de situatie gelijk aan de huidige, echter na het melden is er een nieuwe update geweest van de Mediabox waarna de bediening weer gelijk was aan voor de update

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Van de tv het ik gecontroleerd of Easylink geactiveerd is”

Wat gebeurt er als je Easylink eens volledig uitzet en dan weer aanzet met alle functies eromheen.

Soms wil het ook helpen om de Next 30 seconden van de stroom te halen of naar de fabrieksinstellingen te zetten, alles wordt weer opgepakt, behalve inloggen in Netflix en dergelijke en Framesnelheid en Dolby even nalopen in de instellingen of die nog staan zoals ze stonden.

Uitgelicht topic