Warmhoudertje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Movies & Series XL hapert bij het afspelen

Ziggo movie xl happert bij het afspelen.. Voorbeeld Toy story NL
15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Meer info graag, met wat kijk je, welke apparatuur, wifi?
Warmhoudertje
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kijk via de ziggo horizon box... Dat verbonden is met een tvkabel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
spunkie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb een Samsung SMT-G7401.
Signaalsterkte: Goed
Signaalkwaliteit: Uitmuntend
Er zit een coax-kabel vanuit de muur in het kastje.
En UTP-kabel van het modem naar het kastje.
Thuisnetwerkmodus: Verbonden

Ik heb vooral last bij HBO on demand.
Bijvoorbeeld Games of Thrones.

Kan iemand mij helpen?
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Spunkie, welkom op onze Community! Vervelend dat het gebruik van On Demand niet echt van een leien dakje gaat!

De signaalsterkte- en kwaliteit zien er in eerste instantie prima uit. Kun je misschien wat meer toelichten hoe je alles hebt aangesloten en hebt ingesteld. Be rt stelt hierover al een paar belangrijke vragen:

Be rt wrote:
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

We zijn benieuwd!
spunkie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kim Ziggo wrote:
Hi Spunkie, welkom op onze Community! Vervelend dat het gebruik van On Demand niet echt van een leien dakje gaat!

De signaalsterkte- en kwaliteit zien er in eerste instantie prima uit. Kun je misschien wat meer toelichten hoe je alles hebt aangesloten en hebt ingesteld. Be rt stelt hierover al een paar belangrijke vragen:


Be rt wrote:
Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
We zijn benieuwd!



Dat had ik toch al vermeld??
Er zit een coax-kabel vanuit de muur in het kastje.
En UTP-kabel van het modem naar het kastje.
Thuisnetwerkmodus: Verbonden
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Spunkie lees dit eens

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Klopt, Spunkie. Ik ben zelf niet echt concreet geweest in waar ik verder naar toe wilde. Sorry!
Steefb heeft je in ieder geval inmiddels een nuttig topic doorgestuurd. Kun je daar wat mee? Zijn er vorderingen? Zo niet, dan kom ik graag alsnog wat meer te weten over je aansluiting en wat je eventueel verder al geprobeerd hebt. Ik doel hiermee op eventuele splitters/versterkers in welke mate zijn deze aanwezig en heb je deze als test bijvoorbeeld ook al eens losgekoppeld? Kun je misschien ook een foto sturen van je hoofdaansluiting?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
spunkie Heeft de tip (van Steefb: Spunkie lees dit eens https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-... ) je op weg geholpen en de problemen opgelost?
spunkie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik het thuisnetwerk moet instellen, kan ik kiezen uit mediabox of modem. In de uitleg van Steefb, moet ik kiezen voor mediabox, maar ik heb nu als op mijn modem aangesloten, moet ik dan nu alles in mijn mediabox prikken?

Modem is een cisco.
spunkie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoofdaansluiting
Links naar modem
Midden naar Mediabox
Rechts naar radiotuner
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
spunkie In die uitleg wordt juist afgeraden de mediabox op te nemen in je thuisnetwerk.

Ten tweede, de kabel die op je splitter radioaansluiting zit kan echt niet meer, die zal diverse stoorsignalen binnenlaten. Probeer het eens zonder die kabel.
spunkie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb
Uitleg gevolgd. On Demand werkt weer als een zonnetje.
Radiokabel zit er nog 😉
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
spunkie wrote:
Steefb
Uitleg gevolgd. On Demand werkt weer als een zonnetje.
Radiokabel zit er nog 😉


Als het werkt dan werkt 't
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Fijn dat het weer werkt, spunkie. Weer zorgeloos genieten van On Demand! Mocht er toch nog iets zijn, we zien je graag terug op de Community! 🙂

Uitgelicht topic