tomvd1985

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ziggo monteur niet betalen! Ziggo reageert niet meer!

ik heb al ruim een jaar problemen met ziggo, 4 monteurs later is het nog steeds niet opgelost, de monteurs veroorzaken telkens zelf de problemen en het laatste bezoek moest ik 100,- betalen voor een probleem van ziggo (ingangssignaal) daarnaast ook iets wat de vorige monteur (3 maanden geleden) niet gezien heeft Ziggo heeft mij 2 dagen voor het monteursbezoek zelfs aangeraden om het monteursbezoek door te laten gaan (de problemen waren op dat moment niet meer aanwezig)

Waarom moet ik betalen als het ingangssignaal van Ziggo te zwak is? 

Ziggo plaatst een versterker om het eigen Ziggo signaal te versterken, wie moet hier dan voor betalen?

Nadit ik dit telefonisch al 2 keer medegedeeld heb bij een telefoniste die niets door kon geven en die mij ook niet door kon verbinden heb ik op 8 januari een e-mail gestuurd, nu 8 dagen later heb ik nog steeds geen antwoord! hoe nu verder? Ik verbied Ziggo om de kosten van 100,- van Mijn rekening af te schrijven zonder dat er een duidelijk en goed argument is waarom ik hiervoor moet betalen!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @tomvd1985 , 

Allereerst harte welkom hier op de Community! 

 

Wat een ontzettend vreemd verhaal zeg! Ik kan mij voorstellen dat dit je de afgelopen dagen een hoop frustratie heeft gekost, plus dat je nu nog met de onduidelijkheid zit. Waar komen die kosten vandaan en waarom moet jij deze betalen? Ik ben met je gaan meekijken en heb de situatie beoordeeld. 

 

De monteur heeft op 7 januari in de meterkast de aansluiting vervangen. Die connectoren en hoofdaansluiting valt onder het Ziggo domein en valt dan ook voor onze rekening. Om deze reden was het signaal dat binnen kwam niet goed. Door de nu vervangen materialen is dit nu wel goed. De monteur heeft hiervoor € 50,- in rekening gebracht die in mijn ogen ook niet terecht zijn. Deze kosten ga ik dan ook voor je vergoeden. Op de volgende factuur wordt dit bedrag in mindering gebracht, wat je kunt zien op de specificatie die je uit Mijn Ziggo kan downloaden. 

De overige € 50,- die door de monteur in rekening zijn gebracht zijn voor de signaalversterker. Deze kosten zijn terecht, want dit valt onder de binnenhuisaansluiting. Alle coax kabels in huis, splitters en versterkers vallen daaronder. Je betaalt daar eenmalig € 50,- voor en die versterker is nu jouw eigendom. Dit wordt dus op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat zal een Ziggo Moderator je gaan uitleggen en evt iets corrigeren wat mis ging. Ik geef ze een seintje wat eerder langs te komen.
Zet je Postcode en huisnr in je profiel. Dat kan alleen de Mod zien en daardoor je klantgegevens er alvast bijpakken.

Of je wel of niet een coax versterker nodig hebt hangt vrijwel altijd af van je eigen coaxnetwerk. Lengte kabels/Splits. Is de langste aansluiting meer dan 10m? Versterker en bekabeling/aansluitpunten zijn voor eigen rekening.

De vorige monteur kwam 3 maanden geleden. Was toen alles goed? Zo nee, dan had je gebruik kunnen maken van de 28 dagen garantie op het geleverde werk. En bij grote pech daarmee doorgaan totdat alles in orde is. Kost, behalve ergernis en gedoe, geen geld.

 

tomvd1985
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik citeer de monteur.

jouw ingangssignaal is 1,5 (dit was op de kabel die binnen komt dus wat door ziggo geleverd is)

dit moet tussen de 4 en 12 zitten!!! (eerder via de telefonische helpdesk gaven ze aan dat mijn ingangssignaal juist te hoog was, dat was ook de reden dat de monteur langs kwam (en omdat ik eerder regelmatig slecht beeld had / storingen op het moment toen de monteur kwam was dit probleem er niet, daar heb ik ook ruim op tijd over gebeled maar ziggo wou de afspraak toch laten staan aangezien het signaal volgens de telefonische helpdesk te hoog was.

Mijn eigen netwerk is 100% goed dit is een profesionele hirschmann cat 1 kabel deze kabel is 5 jaar geleden aangelegd en ligt veilig beschermd in een dorpel dus hier kan niets mee gebeurd zijn!

er zat idd 1 spllitter tussen maar deze is na het laatste bezoek van de ziggo monteur door ziggo opgestuurd (dit is dus ziggo materiaal) en dit was nodig doordat de vorige ziggo monteur mijn contactdoos vervangen had en hierbij mijn tv in de garage niet meer aangesloten had!

 

Maar ik verwacht eigenlijk een antwoord van Ziggo op mijn e-mail ik heb dit verhaal al 88 keer uitgelegd en ben er ondertussen klaar mee!

Ziggo moet het bedrag crediteren of een duidelijke beargumentatie neerleggen als ziggo’s statement is dat mijn interne netwerk niet goed is dan wil ik dit zwart op wit hebben, ik ga dan namelijk een externe specialist raadplegen en mijn kabels door laten meten, als deze wel goed zijn dan moet Ziggo het geld + de extra kosten van de externe expertise terug betalen!

Ziggo is gewoon bezig met een machtspelletje, we leggen de factuur neer bij de klant, de klant kan hier toch niets tegen doen!!

 

Zelfs als Ziggo gelijk heeft had de monteur mij vooraf moeten vertellen (en ook uitleggen) dat het probleem in mijn netwerk zat en hij had mij dan ook moeten vertellen wat dit grapje mij zou gaan kosten. een signaalversterker is een lapmiddel geen oplossing, mijn tv staat op c.a. 5 meter afstand van mijn modem deze afstand moet makkelijk zonder signaalversterker kunnen !!!

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@tomvd1985   Een signaalversterker word gebruikt als je meer dan 2 toestellen wil gebruiken.

Op je AOP een splitter en dan 1 uitgang naar je modem en de andere uitgang zonder wat dan ook er tussen naar je TV toe.

Dat moet dan goed werken en is Ziggo verplicht.

Meer Toestellen aansluiten moet met een versterker om het verlies van signaal door verdeling en kabellengtes op te heffen.

 

Genoemde signaal niveau's zeggen mij niet zo veel.

Een versterker is dus zeker geen lapmiddel , het hele kabelnet zit vol met versterkers om het signaal voldoende naar jou te krijgen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @tomvd1985 , 

Allereerst harte welkom hier op de Community! 

 

Wat een ontzettend vreemd verhaal zeg! Ik kan mij voorstellen dat dit je de afgelopen dagen een hoop frustratie heeft gekost, plus dat je nu nog met de onduidelijkheid zit. Waar komen die kosten vandaan en waarom moet jij deze betalen? Ik ben met je gaan meekijken en heb de situatie beoordeeld. 

 

De monteur heeft op 7 januari in de meterkast de aansluiting vervangen. Die connectoren en hoofdaansluiting valt onder het Ziggo domein en valt dan ook voor onze rekening. Om deze reden was het signaal dat binnen kwam niet goed. Door de nu vervangen materialen is dit nu wel goed. De monteur heeft hiervoor € 50,- in rekening gebracht die in mijn ogen ook niet terecht zijn. Deze kosten ga ik dan ook voor je vergoeden. Op de volgende factuur wordt dit bedrag in mindering gebracht, wat je kunt zien op de specificatie die je uit Mijn Ziggo kan downloaden. 

De overige € 50,- die door de monteur in rekening zijn gebracht zijn voor de signaalversterker. Deze kosten zijn terecht, want dit valt onder de binnenhuisaansluiting. Alle coax kabels in huis, splitters en versterkers vallen daaronder. Je betaalt daar eenmalig € 50,- voor en die versterker is nu jouw eigendom. Dit wordt dus op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht. 

Uitgelicht topic