ik citeer de monteur.
jouw ingangssignaal is 1,5 (dit was op de kabel die binnen komt dus wat door ziggo geleverd is)
dit moet tussen de 4 en 12 zitten!!! (eerder via de telefonische helpdesk gaven ze aan dat mijn ingangssignaal juist te hoog was, dat was ook de reden dat de monteur langs kwam (en omdat ik eerder regelmatig slecht beeld had / storingen op het moment toen de monteur kwam was dit probleem er niet, daar heb ik ook ruim op tijd over gebeled maar ziggo wou de afspraak toch laten staan aangezien het signaal volgens de telefonische helpdesk te hoog was.
Mijn eigen netwerk is 100% goed dit is een profesionele hirschmann cat 1 kabel deze kabel is 5 jaar geleden aangelegd en ligt veilig beschermd in een dorpel dus hier kan niets mee gebeurd zijn!
er zat idd 1 spllitter tussen maar deze is na het laatste bezoek van de ziggo monteur door ziggo opgestuurd (dit is dus ziggo materiaal) en dit was nodig doordat de vorige ziggo monteur mijn contactdoos vervangen had en hierbij mijn tv in de garage niet meer aangesloten had!
Maar ik verwacht eigenlijk een antwoord van Ziggo op mijn e-mail ik heb dit verhaal al 88 keer uitgelegd en ben er ondertussen klaar mee!
Ziggo moet het bedrag crediteren of een duidelijke beargumentatie neerleggen als ziggo’s statement is dat mijn interne netwerk niet goed is dan wil ik dit zwart op wit hebben, ik ga dan namelijk een externe specialist raadplegen en mijn kabels door laten meten, als deze wel goed zijn dan moet Ziggo het geld + de extra kosten van de externe expertise terug betalen!
Ziggo is gewoon bezig met een machtspelletje, we leggen de factuur neer bij de klant, de klant kan hier toch niets tegen doen!!
Zelfs als Ziggo gelijk heeft had de monteur mij vooraf moeten vertellen (en ook uitleggen) dat het probleem in mijn netwerk zat en hij had mij dan ook moeten vertellen wat dit grapje mij zou gaan kosten. een signaalversterker is een lapmiddel geen oplossing, mijn tv staat op c.a. 5 meter afstand van mijn modem deze afstand moet makkelijk zonder signaalversterker kunnen !!!